Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

ÎN PRIMA JUMĂTATE A ANULUI ÎN CURS,Piaţa sculelor electrice a avut o evoluţie pozitivă

Companii /

Alexandru Chiriţă: "Încercăm să ne educăm noi, pentru a putea fi mai aproape de utilizatorii noştri. În acest sens, ne vom remodela website-urile, platforma B2B, iar comunicarea noastră se va desfăşura cu preponderenţă direct către aceştia; va fi necesar să le putem răspunde mai rapid la întrebări, ofertele noastre să se poată plia pe nevoile lor. Produsele noastre vor fi dezvoltate împreună cu utilizatorii, acest lucru fiind un punct de cotitură în mentalitatea noastră, ca organizaţie".

Alexandru Chiriţă: "Încercăm să ne educăm noi, pentru a putea fi mai aproape de utilizatorii noştri. În acest sens, ne vom remodela website-urile, platforma B2B, iar comunicarea noastră se va desfăşura cu preponderenţă direct către aceştia; va fi necesar să le putem răspunde mai rapid la întrebări, ofertele noastre să se poată plia pe nevoile lor. Produsele noastre vor fi dezvoltate împreună cu utilizatorii, acest lucru fiind un punct de cotitură în mentalitatea noastră, ca organizaţie".

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa sculelor electrice a înregis­trat o evoluţie pozitivă, în prima jumătate a anului în curs, fiind impulsionată de creşterea macro- economică şi de consumul ridicat, după cum ne-a spus Alexandru Chiriţă, şeful Diviziei de Scule electrice din cadrul Robert Bosch. Aces­ta subliniază că evoluţia ascendentă se încadrează, însă, sub valorile medii de anul trecut, simţindu-se o deficienţă pe segmentul investiţional, mai ales din prisma proiectelor de construcţii de­marate anul acesta.

    Domnul Chiriţă ne-a precizat: "Ca şi anul trecut, asistăm la o orientare a pieţei către sculele electrice cu acumulatori, către conectivitatea cu telefoanele mobile, tablete sau laptop-uri prin aplicaţii care permit, de exemplu, afişarea rezultatelor măsurătorilor în timp real. Cele menţionate anterior, precum şi raportul performanţă versus cost vor deveni din ce în ce mai importante pentru utilizatorul final. De aceea, va fi necesară o diversificare a produselor şi serviciilor oferite de către producători. Spre exemplu, Bosch a lansat programul PRO-MIX, unde utilizatorii noştri nu mai sunt constrânşi în alegerea sculelor electrice potrivite activităţilor acestora, ei beneficiind de oferte speciale pentru orice combinaţie posibilă de minim două scule electrice. În acelaşi timp, utilizatorul nostru se poate înregistra pe o platformă online, pentru a putea beneficia de extinderea la trei ani a garanţiei produselor achiziţionate şi poate opta oricând pentru a folosi serviciul nostru gratuit de Reparaţii Online, nemaifiind nevoit să se deplaseze la service pentru efectuarea reparaţiilor, totul des­fă­şurându-se simplu şi rapid prin intermediul unui curier".

    Referitor la clienţi şi la modul în care s-au educat aceştia în ultima perioadă, Alexandru Chiriţă ne-a declarat: "Încercăm să ne educăm noi, pentru a putea fi mai aproape de utilizatorii noştri. În acest sens, ne vom remodela website-urile, platforma B2B, iar comunicarea noastră se va desfăşura cu preponderenţă direct către aceştia; va fi necesar să le putem răspunde mai rapid la întrebări, ofertele noastre să se poată plia pe nevoile lor. Produsele noastre vor fi dezvoltate îm­preună cu utilizatorii, acest lucru fiind un punct de cotitură în mentalitatea noastră, ca orga­nizaţie".

    Pe lângă gamele clasice (polizoare, ciocane rotopercutoare, scule electrice cu acumulatori) ale companiei, Bosch încearcă să îşi extindă portofoliul de produse pe segmentele unde nu este prezentă. Reprezentantul producătorului de scule electrice subliniază: "Dacă dis­cutăm de gama DIY, de exemplu, am lansat recent GlassVac, un aspirator pentru geamuri dezvoltat în colaborare cu colegii din divizia Automotive, de unde am împrumutat din know-how-ul producerii ştergătoarelor de parbriz. În cadrul gamei profesionale am lansat o cameră cu termoviziune care vizualizează diferenţele de temperatură în câteva secunde şi documentează rezultatele cu uşurinţă. Ca noutăţi, din sfera instrumentelor de măsură, am lansat o gamă nouă de nivele laser multifuncţionale care pot fi comandate prin smartphone, via Bluetooth".

    România - centru de performanţă pentru Grupul Bosch

    Ţara noastră reprezintă un centru de performanţă pentru concernul Bosch, a afirmat, recent, Mihai Boldijar, director general în cadrul Robert Bosch, precizând că, în ultimii ani, România a devenit o piaţă din ce în ce mai importantă pentru companie. Domnia sa a subliniat: "Bosch şi-a menţinut poziţia solidă în România, având o creştere puternică în 2017, în ciuda climatului economic şi politic dificil din ţară".

    Grupul Bosch a încheiat anul fis­cal 2017 cu vânzări consolidate în valoare de 1,9 miliarde lei (416 milioane de euro), în România, ceea ce reprezintă o creştere de 26 de procente faţă de anul anterior. Vânzările totale nete, de 4,2 miliarde lei (931 milioane de euro), incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au înregis-trat o creştere anuală de aproximativ 57 de procente. Creşterea semnificativă, de două cifre, a vânzărilor, a continuat şi în primele trei luni ale anului în curs, iar numărul angajaţilor Bosch în ţara noastră a ajuns la aproximativ 6.500, la 31 decembrie 2017, reprezentând o creştere anuală de 36 de procente. Este de aşteptat ca acest număr să crească în 2018, mai ales în locaţiile din Cluj, Blaj şi Timişoara, au menţionat reprezentanţii com­paniei.

    Aceştia au menţionat că Bosch a investit în România aproximativ 453 milioane de lei (circa 100 milioane euro) în 2017, în special în dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj.

    Fabrica de componente auto electronice din Cluj şi-a crescut capacitatea de producţie şi portofoliul de produse. În această unitate de producţie, Bosch produce, din 2014, printre altele, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, dar şi sisteme electronice pentru siguranţă, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor. În octombrie 2017, Bosch a inaugurat un Centru de Training în cadrul fabricii, dedicat pregătirii elevilor în sistemul de învăţământ dual, dar şi dezvoltării profesionale continue a angajaţilor săi. Investiţia în noua clădire, cu o suprafaţă de 4.400 de metri pătraţi şi cu săli de instruire moderne, se ridică la aproximativ şase milioane de euro, potrivit surselor citate.

    În acelaşi timp, unitatea de producţie din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă a producţiei pe parcursul anului trecut, mai ales în sectorul de activitate Soluţii de mobilitate. Ca urmare a cererii mari, compania şi-a mărit capacitatea de producţie pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen şi componente pentru controlul transmisiei şi se pregăteşte să adauge, în acest an, noi produse în portofoliul său, cum ar fi senzori pentru emisiile de oxizi de azot. Din 2007, fabrica produce componente pentru sectorul Tehnologie industrială şi va continua să îşi consolideze poziţia prin obţinerea de noi proiecte în acest domeniu. Bosch a început, anul acesta, construcţia unei noi clădiri de birouri în cadrul fabricii, care urmează să fie inaugurată în 2019.

    Bosch investeşte 110 milioane euro pentru construirea unei fabrici de maşini de spălat în Simeria

    Ca parte a angajamentului său faţă de ţara noastră, Bosch a decis să îşi extindă activităţile de producţie şi pentru sectorul Bunuri de larg consum, au anunţat reprezentanţii companiei. Astfel, BSH Electrocasnice a achiziţionat, recent, un teren de 40 de hectare pentru construirea unei fabrici de maşini de spălat în Simeria. În următorii ani, compania va investi aproximativ 110 milioane de euro în acest proiect. BSH va demara, anul aces­ta, construcţia unei hale de producţie, precum şi a unui centru logistic şi a unei clădiri de birouri. BSH Electrocasnice plănuieşte să înceapă producţia de maşini de spălat în Simeria în 2020. Din 2022, noua fabrică va avea o capacitate anuală de producţie de peste un milion de maşini de spălat destinate pieţei europene.

    BSH Electrocasnice a continuat tendinţa ultimilor ani, înregistrând o creştere de două cifre şi a depăşit piaţa locală de electrocasnice mari şi mici. În cei 18 ani de prezenţă pe piaţa din România, compania a vândut peste patru milioane de aparate electrocasnice. Şi divizia Scule electrice a obţinut o creştere puternică cu două cifre în 2017, mai ales pe piaţa sculelor profesionale, de bricolaj şi de grădinărit, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente. Unul dintre factorii de creştere este conectivitatea sculelor electrice inteligente Bosch, de exemplu, telemetrele inteligente cu laser.

    În cadrul sectorului Soluţii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket s-a aliniat creşterii pieţei în 2017. Având noi parteneri, Bosch a crescut reţeaua din România la peste 350 de service-uri auto. De asemenea, sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o creştere pe parcursul ultimului an. Divizia Termotehnică din cadrul Bosch a continuat creşterea vânzărilor în 2017, înregistrând un succes deosebit mai ales cu centralele termice în condensare, subliniază sursele citate. În plus, sectorul Bunuri de larg consum a avut performanţe foarte bune în 2017.

    Bosch a demarat construcţia propriului Centru de Inginerie la Cluj-Napoca

    Bosch şi-a extins activităţile de cercetare şi dezvoltare în ţara noas­tră, începând cu 2013, şi a demarat, în anul în curs, construcţia propriului Centru de Inginerie la Cluj-Napoca. Compania va investi aproximativ 25 de milioane de euro în acest proiect. Noua clădire, care va avea o suprafaţă de aproximativ 17.000 de metri pătraţi, va concentra, din 2019, activităţile desfăşurate anterior în mai multe locaţii din Cluj. În prezent, aproximativ 400 de angajaţi îşi des­făşoară activitatea în sediile Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca. Centrul de R&D din Cluj dezvoltă produse de ultimă generaţie în ariile software, hardware şi mecanică, precum şi ingineria calităţii şi a fiabilităţii. "Inginerii talentaţi din cadrul Bosch lucrează la soluţii şi tehnologii pentru viitor, cum ar fi conducerea conectată, electrificată şi autonomă, care sporesc siguranţa şi confortul la volan şi pot salva vieţi, prevenind accidentele", au anunţat reprezentanţii Bosch.

    2017 a fost un an cu o creştere importantă pentru Bosch Service Solutions din Timişoara, care oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 20 de limbi. Compania îşi consolidează poziţia pe piaţa locală prin relocarea operaţiunilor într-o clădire nouă de birouri, în iulie 2018, unde Bosch a închiriat patru etaje cu o suprafaţă totală de 7.300 de metri pătraţi şi plănuieşte extinderea suprafeţei închiriate în următorii ani. În plus, ca parte a angajamentului său pentru educaţie, Bosch a lansat programul Junior Accounting în Timişoara, care îşi propune să pregătească, până anul viitor, peste 100 de cursanţi pentru o carieră în domeniul financiar-contabil.

    Grupul Bosch continuă investiţiile în dezvoltarea profesională a angajaţilor săi şi în oferirea unui mediu optim de lucru conectat la tehnologia de ultimă oră, au anunţat specialiştii din companie. La Centrul de Training din Cluj, o echipă de specialişti dedicaţi va susţine în 2018 peste 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor Bosch. De asemenea, Grupul Bosch dezvoltă permanent în România programe care sprijină relaţia dintre educaţie şi mediul economic. De exemplu, peste 400 de studenţi şi-au început carierele în cadrul unor programe specifice, la sediile Bosch din România. Mai mult, Bosch a lansat în 2017 un program de masterat în domeniul ingineriei electrice şi un curs de conducere autonomă, derulate în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Totodată, peste 130 de elevi se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni în electromecanică şi electronică, în fabricile Bosch din Blaj şi Cluj.

    Vânzări de peste 78,1 miliarde euro, în 2017

    Ca strategie globală şi perspectivă de afaceri în 2018, Bosch doreşte să continue creşterea pe parcursul anului 2018, în ciuda climatului economic dificil. După obţinerea unor rezultate record în 2017, ţinând cont şi de riscurile economice şi geopolitice, Grupul Bosch se aşteaptă ca veniturile din vânzări să crească, anul acesta, cu 2 până la 3 procente. În primul trimestru, veniturile din vânzări generate de companie au fost la acelaşi nivel înalt cu cele obţinute în anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar.

    Pentru a transforma în realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizează investiţii uriaşe atât pentru a obţine succes pe piaţa electromobilităţii, cât şi pentru îmbunătăţirea motoarelor cu combus­tie internă, au anunţat sursele citate. Volkmar Denner, CEO Bosch, a declarat: "Motoarele diesel au un viitor. Vor rămâne în continuare soluţii viabile de propulsie pentru autovehicule".

    Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500 de angajaţi în cinci entităţi. Pe lângă centrul de cercetare - dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

    La nivel de grup, Bosch are aproximativ 402.000 de angajaţi. Compania a generat vânzări de peste 78,1 miliarde de euro, în 2017. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată.

    Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 64.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 de locaţii din lume.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional