Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

"Mentalitatea locală, o mare problemă - clienţii doresc produse premium, la costuri minime"

Companii /

"Mentalitatea locală, o mare problemă - clienţii doresc produse premium, la costuri minime"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Un segment cu mare potenţial pentru dezvoltarea companiei GEZE este cel al serviciilor "after sales"

    Interviu cu Vlad Stanislav, managing director GEZE România

    Reporter: Cum a evoluat piaţa pe care activaţi în 2017, la nivel local, şi care sunt estimările pentru 2018? Cum este această evoluţie comparativ cu trendul internaţional în materie?

    Vlad Stanislav: Vedem încă de anul trecut o evoluţie în construcţii, cu expansiuni masive în zona de office, retail şi industrial. Aceste segmente sunt principalele pe care activăm, ceea ce înseamnă că, pentru business-ul GEZE, anii 2018-2019 vor fi ani de creştere, mai ales ca avem proiecte în derulare, unde urmează să livrăm produsele despre care discutăm de acum 1-2 ani.

    Este posibil să apară probleme din cauza instabilităţii politice, prelungirea şi amplificarea acestei instabili­tăţi putând afecta intenţiile investitorilor.

    Reporter: Ce cotă aveţi pe piaţa noastră şi la cât ţintiţi pe termen mediu?

    Vlad Stanislav: Având în vedere că produsele GEZE se regăsesc în majoritatea proiectelor de birouri, retail sau industriale, iar în unele cazuri chiar în exclusivitate, putem spune că ne numărăm printre liderii pieţei din România, poziţie pe care intenţionăm să o consolidăm şi amplificăm şi pe viitor.

    Reporter: Care este segmentul cu cea mai mare cerere pe piaţa pe care activaţi? Care este segmentul cu cel mai mare potenţial în viitor?

    Vlad Stanislav: În ceea ce priveşte ponderea vânzărilor pe game de produse, aproximativ 70% din vânzări sunt din zona tehnologiei destinate uşilor, fie ele manuale sau automatizate, în timp ce restul de 30% provine din segmentul deschiderii automatizate a ferestrelor, în special pentru funcţia de desfumare.

    Înregistrăm cea mai bună cotă de piaţă pe zona de retail, de peste 50%, datorită unor proiecte mari de referinţă, cum ar fi: Park Lake, Veranda Mall, Mega Mall, Lidl, Kaufland şi Dedeman. Şi pe zona de office ne mândrim cu o cotă de 50%, unde am oferit produse GEZE nu doar în Bucureşti, ci şi în poluri regionale precum Timişoara, Cluj, Iaşi.

    Dacă vorbim de un segment cu potenţial, cel de servicii "after sales" ocupă un rol important în dezvoltarea companiei, programul GEZE Service multibrand cunoscând o creştere importantă la nivel naţional. Astfel, în ultimul an, divizia de service şi mentenanţă a companiei şi-a îmbunătăţit rezultatele, ajungând la aproximativ 10-12%.

    Reporter: Care sunt cele mai importante proiecte în care sunteţi parteneri? Care a fost cel mai amplu proiect în care v-aţi implicat?

    Vlad Stanislav: Toate proiectele ne sunt dragi şi ne implicăm în aceeaşi măsură, în plus, fiecare are specificităţile lui, provocări şi aspecte care ne fac să gândim mereu diferit şi personalizat. Astfel, optimizarea trebuie făcută în colaborare cu proiectantul clădirii, pentru a putea obţine cel mai avantajos scenariu.

    Printre cele mai importante astfel de proiecte amintim: Bucharest One, The Bridge, Siemens Continental Timişoara, The Office Cluj, United Business Center, Veranda Mall, Prima Shops Oradea, Shopping City Piatra Neamţ, Vox Timişoara, Bega Offices Timişoara, Riviera Cluj, Clădirea 3 Ideo, Bistriţa Retail Park, Maternitatea din Braşov, Hotelul Hilton.

    Reporter: Care sunt cele mai mari probleme cu care vă confruntaţi în activitatea dumneavoastră?

    Vlad Stanislav: Cea mai mare problemă derivă din mentalitatea locală, care are la bază dorinţa unor soluţii şi produse premium, la costuri minime, întrucât piaţa nu este dispusă să îşi asume nivelul de cost corespunzător. Iar această problemă se amplifică din cauza bugetelor calculate incorect, pe baza unor produse de clasă inferioară şi a lipsei de corelare a bugetelor cu soluţiile tehnice corespunzătoare.

    Reporter: Aţi anunţat o cifră de afaceri de peste 3,5 milioane de euro pentru anul fiscal 2016/2017. Care sunt estimările pentru rezultatele financiare din exerciţiul fiscal curent?

    Vlad Stanislav: Anul financiar 2016/2017 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 3,5 milioane de euro, depăşind ţinta stabilită. Iar previziunea pentru anul financiar 2017/2018 este de a atinge o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, înregistrând astfel o creştere de aproximativ 15% faţă de anul anterior.

    Reporter: Câţi angajaţi aveţi în România? Intenţionaţi să atrageţi forţă de muncă anul acesta? În­tâm­pinaţi probleme în recrutarea de personal?

    Vlad Stanislav: În acest moment, avem 14 angajaţi, dar ne planificăm dezvoltarea departamentului service şi mentenanţă in house şi, de asemenea, extinderea echipei de vânzări.

    Reporter: Aveţi în vedere vreo investiţie pentru extindere, anul aces­ta sau în anii următori?

    Vlad Stanislav: Intenţionăm să extindem echipa de vânzări, ceea ce va atrage investiţii în dotări şi în dezvoltarea personalului, cu training-uri şi seminare în Germania. La nivelul de produs, ne pregătim pentru implementarea GEZE Cockpit - o soluţie inovatoare de management şi interconectare a clădirii, dar şi a altor produse state-of-the-art.

    Reporter: Sunteţi interesaţi de vreo achiziţie sau alianţă cu altă companie din domeniul în care activaţi sau aţi primit, vreodată, oferte de preluare?

    Vlad Stanislav: Nu, întrucât strategia curentă a grupului GEZE la nivel internaţional este de a avea o creş­tere organică.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    GEZE România face parte din grupul austriac GEZE GmbH, care se numără printre cei mai importanţi dezvoltatori şi producători de sisteme de construcţie a uşilor la nivel mondial, ferestre şi de tehnologie de siguranţă. GEZE oferă o gamă largă de produse, formată din sisteme de uşi automate şi tehnica uşilor, construcţii din sticlă, instalaţii de evacuare a fumului şi a căldurii (RWA), sisteme de siguranţă, precum şi sisteme de ferestre şi de ventilare.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Proiecte

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Internaţional