Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

"Oamenii revin la ţesăturile cu motive tradiţionale"

Companii /

"Oamenii revin la ţesăturile cu motive tradiţionale"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Mirela Nechita, proprietarul magazinului de confecţii tradiţionale Natallia Decor, şi-a propus să readucă în cotidian tradiţia satului, prin motivele pe care le foloseşte la realizarea produselor textile care prind viaţă la Fălticeni. Domnia sa ne-a povestit, într-un interviu, cum şi-a început afacerea şi ce proiecte are: "Este greu, dar mi-aş dori să înfiinţez un atelier unde să folosesc tehnologia veche, război de ţesut, urzit, vopsit, cu ajutorul cărora se realizau adevărate valori în creaţia populară".

    (Interviu cu Mirela Nechita, proprietarul magazinului de confecţii Natallia Decor)

    Reporter: Cum a luat naştere Natallia Decor şi de ce aţi optat pentru stilul rustic-tradiţional?

    Mirela Nechita: Natallia Decor a luat naştere în urma experienţei pe care am dobândit-o lucrând în domeniul amenajărilor interioare la o firmă de profil, Haiducul-com din Fălticeni, fiind unul dintre cei care am înfiinţat şi extins această afacere. Acolo există puncte de lucru în zona rurală şi am interacţionat foar­te mult cu clienţii din respectivele zone. Asta m-a ajutat să cunosc specificul tradiţional al satului din Moldova şi Bucovina.

    De asemenea, în educaţia mea, un factor important a fost, şi pot spune că accept cu bucurie în continuare, şcoala satului unde m-am născut şi am crescut. Părinţii, bunicii, oamenii simpli ai locului au contribuit prin ceea ce mi-au trans­mis la dorinţa mea de a pune în valoare frumosul, simplitatea, dar, în acelaşi timp, complexa şi fascinanta creativitate a femeii de la sat. Iubesc valorile pe care le-am moştenit şi îmi doresc să le transmit mai departe prin tot ceea ce fac.

    Reporter: Care a fost investiţia iniţială pentru începerea afacerii?

    Mirela Nechita: Investiţia iniţială a fost în jurul sumei de 10.000 de euro, bani care s-au acumulat treptat, dintr-o afacere... cu flori. Şi un aspect mai atipic al acestui gen de business: mica mea florărie a fost înfiinţată în cadrul unui spaţiu unde funcţiona o sală de fitness şi relaxare pe care tot eu am înfiinţat-o în 2006. Aveam recepţia situată undeva în partea inferioară a scării de acces şi am profitat de acest spaţiu pe scări, transfor­mându-l în decor pentru a-mi prezenta florile. Aşa am adunat banii cu care am deschis un magazin, "Flori şi Cadouri", pe care l-am redefinit apoi prin decoraţiuni textile destinate locuinţelor.

    Reporter: Ce produse comercializează Natallia Decor?

    Mirela Nechita: Natallia Decor co­mercializează produse textile pentru amenajarea şi decorarea interioarelor şi exterioarelor, acolo unde este cazul. Aceste produse sunt create şi lucrate în mare parte personalizat, pe cerinţele clienţilor.

    Reporter: Care sunt cele mai căutate produse din gama companiei şi care sunt preţurile acestora?

    Mirela Nechita: Cele mai căutate produse sunt perdelele de zi, cele de noapte, feţele de masă, cuverturile, prosoapele decorative (ştergare), pernuţele decorative. Preţurile perdelelor de zi pleacă de la 35 lei/metru până la 100-110 lei/metru, la cele achiziţionate de la dis­tribuitori. La aceste produse, după cerinţe, personalizăm şi adăugăm elemente preluate din stilul tradiţional (dantele, ciucuri, cusături). Preţul metrului poate creşte cu circa 20-25 lei.

    Reporter: Ce volum de vânzare a avut Natallia Decor anul trecut?

    Mirela Nechita: În 2017 am avut vânzări de aproximativ 15.000 euro.

    Reporter: De unde vă procuraţi materialele?

    Mirela Nechita: Materialele le procurăm de la firme care fabrică în România acest gen de produse, de la importatori şi de la producătorii locali. Există resurse locale pentru ţesăturile vechi, autentice şi obiectivul nostru este să le punem în valoare. Ne dorim în egală măsură să educăm publicul în sensul redescoperirii frumosului şi luminii pe care satul românesc le are în mod nativ.

    Reporter: Cum reuşiţi să vă faceţi loc pe piaţa de retail?

    Mirela Nechita: Vrem să evoluăm prin originalitate pe piaţa de retail, care, în general, este destul de dinamică. Îmi doresc foarte mult să scot ceea ce fac din zona de tipic, care s-a instalat în ultima perioadă de evoluţie a cerinţelor pieţei. Un rol foarte mare îl are influenţa produselor din import, care au o desfacere uriaşă aici la noi, la Suceava, prin renumitul Bazar. Apoi, numărul mare de oameni plecaţi la muncă în străinătate influenţează cererea pieţei într-un mod semnificativ, deoarece vin cu ideile şi cerinţele culturilor unde muncesc şi trăiesc. De aceea, vreau să lupt pentru menţinerea frumosului şi autenticului tradiţional românesc.

    Reporter: Produsele Natallia Decor sunt prezente doar local sau se regăsesc în întreaga ţară?

    Mirela Nechita: Produsele noas­tre sunt prezente în procent de 85% pe plan local şi diferenţa este acoperită de comenzi din exterior.

    Reporter: Aveţi comenzi şi din alte ţări? Care sunt acestea?

    Mirela Nechita: Avem în mod frecvent din alte ţări comenzi, aces­tea datorându-se recomandărilor clienţilor promotori, reţelei Fa­ce­book şi fidelizării clienţilor exis­tenţi. Am trimis produse realizate în atelierul magazinului nostru în ţări precum Italia, Olanda, Belgia, UK, Canada, Grecia, Franţa, Spania.

    Reporter: Care sunt tendinţele în domeniul în care activaţi?

    Mirela Nechita: Tendinţele în acest sector sunt de revenire cu interes asupra materialelor tradiţionale naturale, de redescoperire a acestui stil. Este greu, dar mi-aş dori să înfiinţez un atelier unde să folosesc tehnologia veche, război de ţesut, urzit, vopsit, cu ajutorul cărora se realizau adevărate valori în creaţia populară. De asemenea, designul ţesăturilor este de o frumuseţe rară, prin complexitatea culorilor şi desenelor, dar în acelaşi timp inspiră o notă de maximă eleganţă şi de imaginaţie.

    Reporter: Care este profilul cumpărătorului dumneavoastră?

    Mirela Nechita: Profilul clientului nostru este modelat pe cerinţele diverse ale pieţei. Clienţii cu cerinţe diverse, în general acceptă consultanţă din partea echipei noastre. La proiectele care necesită vizită la locul pentru care se solicită comanda, mergem şi facem măsurători, apoi venim în magazin şi ne punem de acord asupra comenzii. Mai avem clienţi din adminis­traţiile locale, şcoli, primării. Avem proiecte pentru restaurante, hoteluri, dar cu o pondere mică în acest domeniu, deoarece zona Fălticeni duce lipsă de asemenea afaceri în zonă.

    Reporter: Cum credeţi că va evolua piaţa din acest domeniu?

    Mirela Nechita: Piaţa va fi reorientată spre produse tradiţionale, cu siguranţă. Părerea mea este că vor excela produsele din gama de decoraţiuni textile tradiţionale, dar care se vor regăsi în locuinţe în mod simbolic (ştergare, feţe de masă, mileuri, covoraşe de mici dimensiuni). Cred că doar cei care vor promovarea turismului rural autentic vor păs­tra cu fidelitate stilul tradiţional cu multe decoraţiuni pe pereţi, cu multe covoare pe jos, cu aşternuturi şi zestre până la tavan.

    Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei, anul trecut, şi ce aşteptări financiare aveţi pentru 2018?

    Mirela Nechita: Cifra de afaceri a fost de 100.220 de euro.

    Reporter: Vă gândiţi la o intrare pe piaţa online?

    Mirela Nechita: Cu siguranţă ne dorim foarte mult să intrăm pe piaţa online, pentru creşterea vânzărilor şi dezvoltarea acestui brand. Avem nevoie de comunicarea dinamică din piaţa online. Este o şansă pentru mine, chiar dacă pentru mulţi oameni cu care discut pare doar vis, să pot dezvolta afacerea şi mai ales să readuc în cotidian tradiţia satului.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional