Bugetul mediu pentru achizitionarea unei locuinte in zona de sud a Bucurestiului s-a situat in acest an intre 35.000 si 55.000 de euro. Astfel, cererea s-a axat pe garsoniere intre 25.000 si 30.000 de euro, apartamente cu doua camere la un pret intre 40.000 si 45.000 de euro, respectiv apartamente cu trei camere cu suprafete mari, intre 65.000 si 70.000 de euro, potrivit companiei imobiliare "Premier Service".
"In primele noua luni ale anului 2011 s-a evidentiat o crestere a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010. In schimb, incepand cu luna octombrie, trendul a fost descendent, astfel incat, per total, anul 2011 se va pozitiona sensibil pe acelasi palier cu 2010", a precizat Giulio Angheloiu, manager "Premier Service".
Programul Prima Casa a jucat un rol important in sustinerea pietei imobiliare: "Daca primele trei trimestre au evoluat pozitiv, acest fapt se datoareaza fluxului neintrerupt al programului Prima Casa si a unei perioade de oarecare stabilitate, fara zvonuri alarmiste privind viitorul incert al acestui program guvernamental. Chiar si vara a fost prolifica, lucru atipic acestui sezon. Ce a urmat, s-a datorat in mare parte nelinistii de pe pietele financiare", considera domnul Angheloiu.
Apartamentele cu doua camere nu mai fac parte din topul celor mai bine vandute proprietati. Cele mai tranzactionate au fost in 2011 garsonierele si apartamentele cu trei camere (pe fondul apropierii pretului de cel perceput pentru doua camere). In acelasi timp, apartamentele cu patru camere au inregistrat o cadere brutala, a adaugat domnul Angheloiu.
Unul din cinci cumparatori a optat sa foloseasca locuinta veche ca avans pentur achizitionarea uneia noi, mai mari. Pe de alta parte numarul celor care achizitioneaza cu bani "lichizi" a crescut pana la 15-20% din total, mai spune reprezentantul "Premier Service".
In zona de sud a Capitalei au fost lansate in anul 2011 mai multe ansambluri rezidentiale noi fata de 2010, respectiv 16. Dezvoltatorii si-au adaptat oferta noilor cerinte din piata si au devenit mult mai deschisi la necesitatile potentialilor cumparatori. Ofertele speciale si promotiile s-au tinut lant, incepand cu reducerile de pret si terminand cu anularea comisionului pentru tranzactii, relateaza Giulio Angheloiu.