Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

Cât mai câştigă vânzătorii de locuinţe noi

C.P. Piaţa Imobiliară /

Cei doi ani de criză imobiliară pe care i-am traversat au fost duri - mulţi investitori au rămas fără afaceri şi îngropaţi în datorii, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Cei care îşi caută o locuinţă se împart în mai puţine direcţii. Tocmai datorită acestui lucru, criza înseamnă o oportunitate uriaşă pentru cei care reuşesc să joace după noile reguli ale jocului, iar jucătorii care s-au adaptat pieţei marchează acum profituri de aproximativ 10%.

Din cauza încasărilor reduse, provocate de criză, o parte dintre dezvoltatorii imobiliari au fost nevoiţi să ceară insolvenţa, iar altora le-a fost cerută de către partenerii de afaceri către care nu şi-au mai putut onora datoriile. Ceilalţi, care s-au mişcat mai repede şi au reşit să îşi restructureze afacerile, trăiesc acum în noile condiţii de piaţă, unde chiar dacă nu mai câştigă la fel de mult ca acum câţiva ani, au încă profituri luxsatisfăcătoare.

Fondul de investiţii Romania Invest a început să cumpere apartamente de pe piaţa bucureşteană încă din 2006, adică a prins toate etapele pieţei. Au început să vândă chiar la început de criză şi au pornit din start cu o strategie bine adaptată momentului. "Deşi a lovit brusc, criza prin care trecem nu a fost deloc surprinzătoare. Contextul internaţional era de aşa natură încât orice imvestitor care înţelege mersul lucrurilor în această industrie avea pregătit un plan B. Tocmai pentru că am simţit aceste semnale negative, am fost foarte atenţi la preţurile de cumpărare, lucru care acum ne permite să vindem acum apartamente exact cu preţurile pe care şi le permit românii. În plus, am avut întotdeauna aşteptări realiste şi ne-am adaptat bine momentului, folosind strategii de marketing mai puţin costisitoare, dar mult mai targetate", spune Nimrod Zvik, directorul de marketing al Be Igloo.

Be Igloo vinde apartamentele Romania Invest (circa 750 de unităţi) cu preţuri care pornesc de la 52.000 de euro pentru două camere, cu 25% mai mic faţă de perioada de boom a pieţei imobiliare. De multe ori, acest preţ este chiar mai mic decât cel oferit de dezvoltatorii proiectelor unde compania deţine locuinţe. "Acest preţ ne asigură un volum mediu de 10 clienţi pe lună, aproape dublu decât ţintisem pentru perioada aceasta. Încasările ne permit să păstrăm şi o strategie de promovare adecvată - am investit cam 600.000 de euro în acest segment, în ultimii doi ani. Dacă ne referim strict la ce rămâne după toate cheltuielile, urmărim şi avem un profit de cam 10%, acceptabil pentru această perioadă", continuă Nimrod Zvik.

Unul dintre dezvoltatorii care a înţeles potenţialul crizei este developerul Green City. Acesta a ales să înceapă construcţia la proiect anul trecut. Nu a fost descurajat de faptul că alţii tocmai îşi pun lacătul pe proiectele în care nu mai reuşeau să vândă nimic, ba chiar din contră, s-a folosit de toate avantajele pe care le adusese criza. Preţurile materialelor de construcţie scădeau constant, mâna de lucru se ieftinise, deci avea toate premisele pentru a construi ieftin, chiar şi cu atenţie maximă la calitate. Astfel, a reuşit să obţină un preţ mediu pe metru pătrat de 500 euro cu o investiţie totală de 40 milioane euro. Faza a doua a proiectului definitivată recent, iar dezvoltatorul a vândut 150 de locuinţe anul acesta. "Clienţii sunt încântaţi de raportul calitate-preţ, dovadă stă şi faptul că luna trecută am vândut 13 case. Acum mizăm pe un profit care merge în jur de 10% pe măsură ce vindem şi putem spune fără urmă de dubiu că am făcut afaceri bune anul acesta.", arată Alexandru Petrescu, director de vânzări al Green City.

Ansamblul rezidenţial Green City se construieşte în cadrul unui fost domeniu regal şi se întinde pe o suprafaţă de 100 de hectare, dintre care suprafaţa verde şi parcurile reprezintă 24 de hectare.

Dar nu numai construcţiile ieftine se vând pe timp de criză. şi clienţii de lux au nevoie de rezidenţe sau caută locuinţe pentru a îşi investi banii. Tocmai de aceea, recent a fost lansată pe piaţă agenţia imobiliară Luxury International, în urma unei investiţii de 300.000 de euro. "Cheltuim circa 3.000 de euro pe lună, bani la care se adaugă alţi 10.000-15.000 de euro, costurile pentru promovarea ofertelor din portofoliu. Dar toţi aceşti bani sunt recuperaţi după vânzarea proprietăţilor. Noi încasăm un comision mare, de 8-10%, pentru că garantăm vânzarea şi riscam fondurile proprii până ajungem să vindem. Oricum, nu putem să ne plângem. Momentan lucrurile merg, negociem mai multe tranzacţii cu valoare mare. Practic, riscăm mult, dar câştigăm şi mai mult în urma tranzacţiilor", dezvăluie ştefan Niţă, general manager al Luxury International.

Consultantul imobiliar de lux s-a lansat pe piaţă în această toamnă şi vinde proprietăţi de lux, extrem de valoroase, media preţurilor fiind de circa un milion de euro.

În concluzie, majoritatea celor care au afaceri în domeniul imobiliar recunosc faptul că acum cel mai important lucru este să reuşească să mişte banii blocaţi şi să îşi asigure cash-flow, profitul fiind mai puţin important, acesta urmând să se consolideze odată cu relansarea pieţei.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional