Comisia Europeana a semnat deciziile privind aprobarea finantarii europene nerambursabile pentru reabilitarea tronsonului de cale ferata Frontiera-Curtici-Km 614 si pentru reabilitarea tronsonului de cale ferata Simeria-Coslariu, a anuntat Johannes Hahn, comisarul european pentru politica regionala, in cadrul intalnirii cu Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare, de ieri, 19 martie 2011.
Valoarea totala a celor doua proiecte aprobate de Comisia Europeana este de 940 milioane euro, din care aproximativ 771 milioane euro reprezinta contributia comunitara din Fondul de Coeziune.
Contractul de executie a lucrarilor la tronsonul de cale ferata Frontiera-Curtici-Arad Km 614, a fost semnat in februarie a.c. cu asocierea Alstom Transport S.A., Swietelsky Baugesellsachaft m.b. H, Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading "98 SRL si Dafora S.A. Valoarea contractului s-a ridicat la suma de 248 milioane euro, termenul de executie fiind de 27 luni, finalizarea lucrarilor fiind estimata pentru sfarsitul primului semestru 2014. In data de 15 martie a.c. a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor.
Reabilitarea tronsonului de cale ferata Frontiera-Curtici-Arad Km 614 presupune modernizarea a 41,1 km (linie dubla) de cale ferata pentru circulatia trenurilor la viteze de pana la 160 km/h. Proiectul prevede modernizarea statiilor de pe acest tronson, instalatii de centralizare electronica noi in statiile Curtici, Sofronea si Glogovat, implementarea sistemului ERTMS/ETCS nivel 2 + GSM-R, peroane noi in statia Arad, pasarele si copertine noi in statiile Arad si Sofronea, instalatii de telecomunicatii moderne, dar si construirea unei cladiri de mentenanta in statia Arad.
Tronsonul Cosariu-Simeria este impartit in doua loturi, Simeria-Vintu de Jos si Vintu de Jos-Coslariu. Contractul pentru executia lucrarilor pe lotul 2, Vintu de Jos-Coslariu, a fost semnat in decembrie 2011 cu antreprenorul Impressa Pizzarotti & C S.p.A., valoarea contractului fiind de 182,6 milioane euro, iar durata estimata a lucrarilor de 30 de luni.
Reabilitarea tronsonului Simeria-Coslariu presupune modernizarea a 74,43 km de cale ferata pentru circulatia trenurilor la viteze de pana la 160 km/h. Tronsonul Coslariu-Simeria prevede un numar total de 33 poduri, 47 podete noi si 14 reabilitate si 6 pasaje (4 superioare si 2 inferioare), 1 tunel cu lungimea de 780 de metri, 9 statii cu centralizare electronica. De asemenea, vor fi modernizate statiile de cale ferata Alba-Iulia, Orastie, Podu Mures, Coslariu, Santimbru, Barabant, Vintu de Jos, Blandiana, Sibot, Aurel Vlaicu. Tronsonul Coslariu-Simeria este impartit in doua loturi, Simeria-Vintu de Jos si Vintu de Jos-Coslariu.
"Pana la sfarsitul primului semestru al acestui an mizam ca vom primi aprobarea si pentru finantarea europeana de peste 900 milioane euro pentru tronsonul Coslariu-Sighisoara, ceea ce va insemna ca in acest an Romania va avea in executie proiecte pentru modernizarea caii ferate de aproape 2 miliarde de euro din fonduri europene", a declarat ministrul Alexandru Nazare.