Studiul de fundamentare pentru proiectarea, construirea si finantarea autostrazii de Centura Sud a Bucurestiului si intretinerea si operarea autostrazii Pitesti-Constanta este finalizat. Concluziile au fost trimise spre avizare la Eurostat, si in paralel la Ministerul Finantelor Publice, pentru confirmarea faptului ca realizarea acestui proiect nu va afecta deficitul Romaniei.
Potrivit studiului mentionat, acest proiect este fezabil pentru a fi realizat prin concesiune potrivit normelor Eurostat, intrucat poate fi finantat intr-un sistem mixt - 31% plati de disponibilitate de la Guvernul Romaniei si 69% venituri realizate din taxarea directa a utilizatorilor.
Primul an de operare al intregii sectiuni Pitesti-Constanta este estimat a fi anul 2015, durata de concesiune fiind stabilita la 30 de ani, potrivit datelor preliminare. Costul de capital total aferent constructiei este de 1,13 miliarde euro, reprezentand costurile pentru construirea centurii de sud a Bucurestiului, reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti si realizarea dotarilor necesare taxarii.