Compania imobiliară "Cushman & Wakefield" România susţine, în raportul său "High Street Retail", că peste jumătate dintre cele mai prestigioase artere comerciale din lume, dar şi din marile oraşe ale României, au fost afectate de recesiunea economică globală. Răzvan Gheorghe, directorul general al companiei, a declarat: "După o perioadă de aproximativ cinci ani de ocupare 100% a spaţiilor de pe principalele artere comerciale din marile oraşe, 2009 a adus un grad de neocupare de peste 20%. Din păcate, una dintre cele mai importante artere din Bucureşti, Calea Victoriei, a avut cel mai mult de suferit atât din cauza crizei, cât şi din cauza lipsei de îmbunătăţire a infrastructurii şi a locurilor de parcare - factori absolut necesari pentru un retail de lux. Probabil, centrul istoric al Bucureştiului va fi primul proiect de îmbunătăţire a condiţiilor comerciale pentru magazinele stradale".
Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, majoritatea contractelor de închiriere încheiate au fost reprezentate de renegocieri ale unor contracte mai vechi, în vederea micşorării tarifelor. Cererea de spaţii comerciale stradale a scăzut, majoritatea comercianţilor stopându-şi procesul de expansiune, iar chiriaşii existenţi continuând să renegocieze contractele de închiriere. În medie, nivelul chiriilor a scăzut cu 20-30% faţă de septembrie anul trecut, a subliniat Răzvan Gheorghe.
Chiriile pentru spaţii stradale situate în zonele principale cum ar fi cele din zona Bulevardului Magheru şi Calea Victoriei, au ajuns la un nivel de 70 - 80 euro/mp/lună, corespunzând unei scăderi anuale de 45 - 48%. În celelalte oraşe importante din ţară, precum Braşov, Constanţa, Timişoara, Iaşi, chiriile pentru spaţii comerciale centrale se situează în jurul valorii de 35 - 40 euro/mp/lună, Clujul înregistrând valori cu 25-30% mai mari.