Un număr foarte mare de potenţiali cumpărători a determinat mai mulţi proprietari să îşi scoată terenurile la vânzare, acest segment de piaţă suferind o uşoară revenire, potrivit reprezentanţilor "Colliers", care au precizat: "Investitorii care nu erau presaţi să vândă sunt, acum, încrezători că pot obţine preţul dorit pentru proprietăţile foarte bune. Alţi investitori, care nu şi-au abandonat planurile de expansiune în România, dar nici nu dis-pun de finanţare, încearcă să îşi aducă terenurile ca şi contribuţie în parteneriate de tip joint venture. Au existat şi proprietari de fabrici care au considerat interesante ofertele făcute de operatorii de retail de tip < big box > şi au vândut acestora facilităţile amplasate în cartiere dens populate din interiorul oraşelor".
Potrivit acestora, în ciuda diversificării cererii, doar anumite terenuri au atras atenţia investitorilor, în special cele cu destinaţie de retail sau pentru dezvoltarea clădirilor de birouri. Achiziţiile pentru dezvoltările de retail au fost cele mai frecvente.
Hypermarket-urile, discounterii şi magazinele de bricolaj au fost de departe cei mai activi cumpărători de terenuri, vizând oraşe cu peste 100.000 de locuitori sau cu 30-50.000 de locuitori pentru formatele mici. Kaufland şi Dedeman au fost cei mai agresivi în a-şi asigura locaţii bune, fie direct, fie prin parteneriate cu dezvoltatori.
Developerii de birouri au căutat şi ei terenuri, dar rămân foarte selectivi, precizează sursele citate, adăugând că o zonă căutată din Capitală a devenit Basarab, după inaugurarea controversatului pasaj.
Preţurile nu au înregistrat evoluţii spectaculoase, în ultimele şase luni, ci mai degrabă s-au stabilizat. Astfel, preţurile terenurilor au ajuns la valorile anilor 2004-2005.