Metroul Bucuresti va fi inclus in Programul Operational Sectorial -Transport (POS-T) imediat ce se va stabili valoarea lucrarilor ramase de executat, a afirmat Johannes Hahn, vicepresedinte al Comisiei Europene in cadrul unei intalniri cu Relu Fenechiu, ministrul transporturilor. Intrevederea a avut loc joi, 25 aprilie.
De asemenea, potrivit lui Hahn, Comisia Europeana a acceptat, cu titlu preliminar, includerea a doua tronsoane suplimentare de autostrada in POS-T. Este vorba despre tronsoanele Sebes-Turda si Dumbrava-Deva.
PPP-ul ar putea sa nu fie cea mai buna varianta pentru finantarea proiectelor de autostrazi
In ceea ce priveste propunerea Romaniei ca finantarea nationala aferenta proiectelor realizate in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI) sa fie acoperita din finduri structurale, Comisia a indicat ca acest lucru este posibil. Conditia esentiala este ca aceste proiecte sa fi respectat intru-totul prevederile de calificare pentru cofinantare europeana precum si procedurile de atribuire.
Comisarul european s-a aratat in schimb reticent in ceea ce priveste dezvoltarea proiectelor de autostrazi prin parteneriat public privat (PPP). Datorita faptului ca perioada de rambursare depaseste 10 ani, in opinia Comisiei evaluarile privind posibilitatea recuperarii investitiei au o acuratete redusa, in special pentru proiectele de infrastructura rutiera.
Totodata Hahn a atras atentia ca restructurarile majore in structura de management a fondurilor europene poate compromite eforturile pozitive intreprinse pana acum de autoritatile romane.