Corpul de Control al Primului-ministru a constatat o serie de nereguli in activitatea desfasurata de constructori pe santierele de infrastructura rutiera finantate din fonduri publice. Aceste nereguli au dus la intarzieri in executia lucrarilor in cazul a 31 de proiecte derulate in perioada 2007-2012 de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, proiecte care au facut obiectul unei analize a Corpului de Control.
Astfel, una dintre principalele probleme constatate a fost insuficienta mobilizare pe santier a firmelor de constructii care executau contractele analizate. Astfel, desi pe hartie prezentau personal suficient si utilaje pe masura lucrarilor angajate, in teren situatia era cu totul alta. Aceasta cauza a stat la baza inregistrarii unor intarzieri in executia lucrarilor de reabilitare a DN 6 Alexandria- Craiova - Lotul 1. Contractul de lucrari, in valoare de 140,65 milioane lei, fara TVA, a fost incheiat cu Shapir Structures 1991. Desi termenul de finalizare este mai 2013, la sfaristul lui iunie 2012 erau executate doar 17,23% din lucrari. O situatie similara a fost sesizata si in cazul reabilitarii celui de al doilea lot din DN 6, in valoare de 136,5 milioane de lei, fara TVA. Contractul a fost incheiat cu asocierea Romstrade - Ezentis Infraestructuras - Euroconstruct Trading 98. Desi lucrarile trebuiau finalizate in mai 2013, la sfarsitul lunii iunie 2012 erau executate doar 13,29% din lucrarile contractate.
Situatia se repeta in cazul constructiei variantei de ocolire a municipiului Caracal, contract de aproape 44,5 milioane lei, fara TVA, incheiat tot cu Romstrade. Desi data prevazuta pentru finalizarea lucrarilor este mai 2013, la sfarsitul lunii februarie 2012 erau executate doar 5,79% din lucrari.
De asemenea, in cazul reabilitarii DN 76, contract in valoare de 170,8 milioane lei, fara TVA, incheiat cu Construct MOD, pana la sfarsitul lunii mai 2012 erau executate doar 8,51% din lucrari desi acestea trebuie finalizate in octombrie 2013.
Potrivit aceleiasi analize, o alta cauza majora a intarzierilor in contractele in derulare la CNADNR o reprezinta utilizarea de catre constructori a acelorasi utilaje dar si aceluiasi personal in cadrul mai multor contracte de lucrari, executate in aceeasi perioada de timp.
Astfel, Romstrade a prezentat aceeasi instalatie de preparat mixturi asfaltice in doua oferte care au stat la baza obtinerii contractelor derulate in aceeasi perioada, respectiv constructia variantei ocolitoare a municipiului Caracal si modernizarea DN 5 Bucuresti- Adunatii Copaceni. Situatii asemanatoare au fost constatate si in cazul constructorilor Tehnostrade si Shapir Structures.
Conform unei situatii prezentate de CNADNR, in luna august a anului curent, Romstrade avea in derulare 23 de contracte de infrastructura rutiera, Spedition UMB - 19 contracte, Straco Grup - 20 de contracte, Tehnostrade - 13 contracte, Strabag AG - 6 contracte, Strabag SRL - 10 contracte, Delta ACM 93 - 10 contracte, JV FCC Construccion - 9 contracte si Astaldi - 7 contracte.