Cele doua utilaje TBM (Tunnel Boring Machine) care vor sapa tunelurile de metrou ale Magistralei 5 au fost puse pe pozitie. Lucrarile de forare vor demara pe amplasamentul statiei de metrou Academia Militara. Responsabila de construirea proiectului este asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - AB Construct SRL,.
Utilajele vor sapa tunelurile de metrou: Drumul Taberei - Pantelimon, Sectiunea Raul Doamnei - Universitate, Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor.
TBM-urile vor lucra non-stop, municitorii fiind distribuiti in trei schimburi. Utilajele beneficiaza de Earth Pressure Balance (EPB), cea mai moderna solutie tehnologica de construire a tunelurilor de metrou la nivel international. Traseul acestora este programat pe baza unor indicatori meniti sa asigure desfasurarea in parametri optimi de calitate si siguranta a lucrarilor. Pentru stabilirea acestuia, a fost analizata litologia terenului pe unde vor trece cele doua utilaje, din 50 in 50 de metri, prin foraje executate la 30 de metri adancime.
EPB este o tehnologie de tunelare bazata pe escavarea pamantului prin presiune. Aceasta permite lucrul in toate tipurile de soluri, mentinand neafectat nivelul de siguranta chiar si in cele mai dificile dintre acestea. Tunelul Canalului Manecii (un tunel de 38 de km sapat sub mare), tronsoane din metroul londonez si mare parte din tunelurile de metrou construite in ultimii 20 de ani la nivel mondial au fost realizate cu ajutorul acestei tehnologii.