Calea Victoriei nu mai detine suprematia in ceea ce priveste gazduirea retailerilor de lux, comerciantii si-au diversificat optiunile deschizand magazine in zone comerciale cu traditie pentru segmentul de lux sau in cadrul hotelurilor de cinci stele, arata cea mai recenta analiza Capital Property Advisors.
"Cunoscuta in trecut ca si gazda luxului in Romania, Calea Victoriei a devenit o artera comerciala a extremelor.", spune Mihaela Petruescu, Director, Head of Retail, Capital Property Advisors. "Regasim astfel o zona de maxim interes pentru brand-urile de lux, cuprinsa intre Strada Piata Amzei si Str. Episcopiei, insa cu foarte putine optiuni reale de inchiriere, si alte doua zone cuprinse intre Piata Victoriei-Teatrul Act si Athenee Palace Hilton- Splaiul Independentei, unde oferta spatiilor comerciale vacante este foarte generoasa, insa insuficient de atractiva. Desi se inregistreaza o rata de neocupare a spatiilor comerciale de peste 25%, chiriile medii se mentin la valori cuprinse intre 50-60 euro/mp."
O zona importanta pe care au inceput sa mizeze brand-uri renumite de lux este Calea Dorobantilor, zona ce a avut mult de suferit inca de la inceputul crizei, odata cu schimbarea preferintelor consumatorilor de cafenele catre locatiile din Centrul Istoric. Cu o rata de neocupare a spatiilor comerciale sub 10%, sesizam o usoara dinamizare a zonei.
Daca zona va avea suficienta putere de revenire va depinde in primul rand de disponibilitatea proprietarilor de a da spre inchiriere spatiile comerciale la preturi corecte si sustenabile pentru cei care sunt real interesati sa inaugureze noi magazine.
Un castig important pentru Calea Dorobantilor o reprezinta decizia de relocare a magazinului Victoria 46 din Calea Victoriei, intr-un spatiu cu o suprafata de doua ori mai mare decat a magazinului actual. Acest fapt va genera cu certitudine in viitorul apropiat prezenta si a altor brand-uri de lux de renume, trend ce va fi sustinut si de valoarea chiriilor practicate, care sunt in medie cu 20-30% mai mici in aceasta zona decat cele de pe Calea Victoriei.
O alta optiune pentru retailerii care se focuseaza pe nisa de lux a pietei o reprezinta galeriile comerciale din cadrul hotelurilor de cinci stele, cu intentia de a prinde cat mai mult din traficul de clienti al acestor hoteluri.