Ministerul Transporturilor isi propune sa finalizeze o serie de proiecte majore de infrastructura pe termen mediu si lung. In acest sens, Ministerul vine cu o noua abordare care presupune prioritizarea proiectelor de infrastructura de transport incepand din 2013, in conformitate cu un master plan care este in prezent in curs de elaborare, a declarat doamna Irina Ionescu, din cadrul Directiei Generale Strategie, Politici Publice si Transport Multimodal din Ministerul Transporturilor, cu ocazia unei intalniri cu membrii Patronatului Societatilor din Constructii.
Romania, prin Ministerul Transporturilor, a incheiat negocierile privind viitoarea retea trans-europeana de transport, fapt ce presupune indeplinirea unor obligatii majore pe termen mediu (pana in anul 2030) si lung (pana in 2050).
Astfel, pe termen mediu (2030), Romania trebuie sa finalizeze peste 2.300 km de autostrazi, drumuri expres si drumuri nationale strategice, toate la standarde europene. Tot astfel, 2.350 km de cale ferata trebuie reabilitati, iar in nodurile principale urmeaza sa fie construite terminale de marfa conectate la reteaua rutiera si de navigatie, acolo unde este cazul.
In ceea ce priveste navigatia interioara, pe langa intretinerea porturilor si a senalului navigabil al Dunarii, MT intentioneaza sa introduca in reteaua transeuropeana de transport si canalul Dunare-Bucuresti, care va avea in jur de 120 km lungime si doua porturi, la Glina si 30 Decembrie.
Nu in ultimul rand, pana in 2030, cele mai importante aeroporturi ale tarii trebuie sa asigure un volum de 0,1% din traficul total aerian inregistrat la nivelul Uniunii Europene. Un proiect al Ministerului vizeaza in acest sens vizeaza modernizarea Aeroportului Henri Coanda - Otopeni prin constructia unui nou terminal de pasageri si a unui terminal cargo. De asemenea, aeroportul va fi conectat la doua statii de metrou (una pentru terminalul vechi, una pentru cel nou), la o statie de cale ferata, precum si la autostrada (n.r. A3).
Pe termen lung (pana in orizontul 2050) in Romania va fi realizata si o linie de cale ferata de mare viteza care va uni Bucurestiul de Budapesta, respectiv de Constanta.
De asemenea, Romania mai are acorduri internationale prin care s-a angajat sa creeze infrastructura de transport, cum este cazul autostrazii inelare a Marii Negre si proiectul rutier Via Carpathia, care va uni Marea Baltica de nordul Greciei, a adaugat doamna Ionescu.