Autostrada Cernavoda-Medgidia este deschisa de astazi traficului pe o cale de 20,49 km, potrivit unui anunt al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale.
Totodata a fost deschis traficului sectorul Medgidia-Murfatlar parte din tronsonul Medgidia-Constanta (in lungime de 16.35 km) si varianta de ocolire a municipiului Constanta intre Nodul Rutier Ovidiu si Nodul Rutier cu DN 3, pe o lungime de aproximativ 11 km, intre km 0+000 si km 11+200.
Lucrarile pe tronsonul Medgidia-Constanta urmeaza sa fie finalizate in al doilea semestru din 2012, iar cele pe tronsonul Cernavoda-Medgidia in ianuarie 2013.
In ceea ce priveste proiectul de constructie a variantei de ocolire a municipiului Constanta finalizarea lucrarilor aferente este preconizata pentru semestrul II al anului 2012.
Lucrarile de constructie pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia sunt executate de asocierea Astaldi SPA-Max Boegl Romania SRL Cernavoda, cele pentru tronsonul Medgidia-Constanta de Asocierea Astaldi SpA-Max Bogl, iar serviciile de consultanta sunt asigurate de asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.
Valoarea totala a proiectului de constructie a autostrazii Cernavoda-Constanta este de 1,49 miliarde lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349,68 milioane lei (fara TVA), din care Contributia Comisiei Europene este de 297,23 milioane lei (fara TVA) - 85%. Diferenta pana la valoarea totala a proiectului este asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI).
Pentru varianta de ocolire a municipiului Constanta lucrarile sunt executate de asocierea FCC Construccion S.A./Astaldi S.p.A. JV, iar supervizarea este asigurata de asocierea JV Hill International SA/WSP International AB.
Valoarea totala eligibila a proiectului "Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanta" este de 260,66 milioane lei, din care Fondul de Coeziune asigura suma de 221,56 milioane lei, restul sumei fiind asigurata de la bugetul de stat. Proiectul este cofinantat printr-un imprumut Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.