Trimestrul al treilea din 2011 a fost foarte favorabil investitiilor in retail, pietele europene inregistrand un volum de tranzactionare de 9,1 miliarde euro, reprezentand o crestere de pana la 7,7% fata de trimestrul doi. Activitatea din primele noua luni ale anului a totalizat 29,7 miliarde euro, cu 9,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2010, si o cota de piata de 34,3% fata de 33% in 2010, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta imobiliara "Cushman & Wakefield".
Pe de alta parte, deficitul de finantare a loturilor mari, cum ar fi centrele comerciale, a tras inapoi sectorul, iar ca urmare a scaderii retailului in primul trimestru, spatiile de birouri au trecut pe primul loc, cu o cota de piata de 42%.
Domnul Mike Rodda, seful departamentului de investitii internationale de retail al "Cushman & Wakefield" a declarat: "Indiferent din ce parte a spectrului de risc provin, cumparatorii se axeaza pe retail - cautand potential prin schimbari structurale si posibile cresteri economice, dar si valoare defensiva prin cele mai bune locatii si cele mai bine configurate active. De fapt, piata pan-europeana se deschide in prezent pentru dezvoltari de prima calitate, cu o cerere din ce in ce mai mare de proprietati de referinta."
Totusi, desi anul acesta activitatea de expansiune s-a axat mai ales pe locatiile principale, retailerii si unii investitori cu mai mica aversiune la risc incep sa isi largeasca orizonturile in ceea ce priveste pietele tinta. Astfel, numerosi retaileri sunt gata sa se extinde in pietele emergente si doresc sa ia in considerare pietele consacrate din orasele mai mici.
Datorită ofertei mai mari, cel putin din punct de vedere selectiv, consultantii "Cushman & Wakefield" preconizeaza o imbunatatire a investitiilor si volume cu 7,5% mai mari in acest an, ajungand la 41,7 miliarde euro si cu 10-15% mai mari in 2012, ajungand la 47 miliarde euro. Cu toate acestea, tendintele randamentulor vor ramane variate, iar piata va fi polarizata in functie de risc - real sau perceput - precum si de forta veniturilor si perspectiva de crestere a pietelor.