Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

Procedura de autorizare a personalului de specialitate în construcţii

F.A. Legea /

Procedura de autorizare a personalului de specialitate în construcţii aprobată prin Ordin nr. 646/2007 din 30/08/2007 Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 660 din 27/09/2007

CAPITOLUL I - Scop

Art. 1 Prezenta procedură stabileşte cadrul normativ privind autorizarea şi reautorizarea personalului de specialitate în construcţii, în conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare, respectiv:

-Şef laborator de analize şi încercări în construcţii

-Specialist încercări nedistructive

-Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii

-Responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor

-Şef staţie de betoane

-Şef staţie de producere a agregatelor

-Şef staţie de mixturi asfaltice

Art. 2 Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea, în mod unitar, a activităţii de autorizare a personalului de specialitate în construcţii, stabilind condiţiile de studii şi experienţa profesională obligatorii pentru autorizare, modalitatea şi tehnicile de autorizare, domeniile de autorizare şi valabilitatea autorizaţiilor.

Art. 3 Obiectivul principal urmărit prin autorizarea personalului de specialitate în construcţii este creşterea nivelului calitativ al lucrărilor, asigurarea respectării prevederilor legale şi a reglementărilor tehnice din domeniul calităţii.

CAPITOLUL II - Domeniu de aplicare

Art. 4 Prezenta procedură se aplică pentru autorizarea şi reautorizarea personalului de specialitate în construcţii definit la art. 1.

Art. 5 Autorizarea se referă la evaluarea capacităţii tehnice şi a experienţei profesionale a specialiştilor care solicită obţinerea autorizaţiei în vederea exercitării uneia din funcţiile de la art. 1.

Art. 6 Autorizarea personalului de specialitate în construcţii de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, nu conduce la transferul de responsabilităţi de la persoana autorizată la organismul de autorizare şi nici nu-i exonerează pe aceştia de obligaţiile şi responsabilităţile ce le revin.

Art. 7 Reautorizarea personalului de specialitate în construcţii se face la solicitaea titularului autorizaţiei sau a angajatorului acestuia.

Art. 8 Procedura se aplică candidaţilor cu diplomă de studii recunoscută de statul român, în condiţiile legii.

CAPITOLUL III - Cadrul legal

Art.9. La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative:

- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii

- Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 272/1994

- Regulamentul privind conducerea şi asigurarea calităţii, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 766/1997

- Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 273/1994

- Regulament privind autorizarea laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărâ­rea de Guvern nr. 808/2005

- Regulamentul privind urmărirea comportării în exploatare, intervenţiile în timp şi postutilizarea construcţiilor, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 766/1997

- Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC

- Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC, aprobat prin Decizia primului - ministru nr. 147/2007

- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de producere a agregatelor

- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de mixturi asfaltice

- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de betoane

- Procedura de evaluare a laboratoarelor de analiză şi încercări în construcţii în vederea autorizării, aprobată prin ordinul Inspectorului general de stat nr. 705/2006

SR EN ISO 9001 - Sisteme de management al calităţii.

Cerinţe

Notă: (1) Lista documentelor normative menţionate mai sus nu este limitativă. Această listă va fi reactualizată periodic cu toate documentele normative referitoare la domeniul abordat care urmează să intre în vigoare.

(2) Pe durata de aplicare a prezentei proceduri se va avea în vedere aplicarea ultimei modificări sau completări ale actelor normative la care se face referire în procedură sau în anexe.

CAPITOLUL IV - Termeni utilizaţi

Art. 10 În contextul prezentei proceduri, termenii referitori la activitatea procedurală sunt definiţi după cum urmează:

- autorizare - procedura prin care Inspectoratul de Stat în Construcţii prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul Inspectoratelor Teritoriale în Construcţii, atestă că personalul de specialitate în construcţii este competent să efectueze şi să îndeplinească sarcinile specifice pentru care a fost autorizat

- calitate - ansamblul de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs sau serviciu, care îi conferă acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate sau implicite

- şef laborator de analize şi încercări în construcţii - persoană autorizată de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, cu pregătire tehnică de specialitate, numită prin decizie a conducătorului unităţii deţinătoare a laboratorului, cu responsabilităţi privind funcţionarea acesteia, în conformitate cu reglementările tehnice şi legale în vigoare

- control tehnic de calitate - tehnicile şi activităţile cu caracter operaţional utilizate pentru îndeplinirea cerinţelor tehnice referitoare la calitate

- urmărirea specială - investigaţii specifice regulate, periodice, asupra unor parametrii ce caracterizează construcţia sau anumite părţi ale ei, stabiliţi din faza de proiectare sau în urma unei expertizări tehnice

- şef staţie de betoane/ şef staţie de producere a agregatelor/ şef staţie de mixturi asfaltice - persoană autorizată de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, cu pregătire tehnică de specialitate, numită prin decizie a conducătorului unităţii deţinătoare, cu responsabilităţi privind funcţionarea staţiei de betoane / a staţiei de producere a agregatelor / a staţiei de mixturi asfaltice, în conformitate cu reglemen­tările tehnice şi legale în vigoare

- laborator de analize şi încercări în construcţii - laborator care execută analize şi încercări pentru controlul calităţii pe parcursul execuţiei lucrărilor de construcţii sau care execută analize şi încercări pentru constatarea stării tehnice a construcţiilor existente, necesare în cadrul activităţilor de expertizare tehnică a construcţiilor şi de urmărire a comportării în timp a acestora

- staţie de preparare a mixturilor asfaltice - instalaţie complexă, în componenţa căreia intră toate utilajele necesare preparării mixturilor asfaltice, ce poate fi cu acţionare manuală, semi­automată sau complet automa­tizat

- staţie de producere a agregatelor - orice unitate care produce şi livrează agregate minerale (indiferent de provenienţă: cariere / balastiere), fiind dotată cu echipamente, instalaţii şi utilaje specifice pentru prelucrarea şi producerea agregatelor minerale.

- staţie de betoane - orice unitate care produce şi livrează beton, fiind dotată cu una sau mai multe instalaţii de preparare beton.

- suspendarea autorizaţiei - întreruperea temporară a valabilităţii autorizaţiei

- anularea autorizaţiei - întreruperea definitivă a valabilităţii autorizaţiei.

CAPITOLUL V - Cerinţe de autorizare

Art. 11 O persoană fizică poate participa la examenul de autorizare, în nume propriu sau la solicitarea angajatorului, cu condiţia respectării condiţiilor de studii şi vechime, prevăzute în tabele din Anexa1 la prezenta procedură.

Art. 12 Candidaţii care solicită autorizarea ca "Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii", "Şef laborator", "Responsabil cu urmărirea specială a comportării în timp a construcţiilor" care deţin un titlu universitar sau de doctor în ştiinţe tehnice - specializările cuprinse în condiţiile de autorizare din Anexa 1 - şi activează în domeniul de autorizare, pot obţine aceste autorizări fără a mai susţine examen, ci doar în baza dosarului depus la secretariatul comisiei de autorizare.

CAPITOLUL VI - Procedura autorizării

Art. 13 Autorizarea personalului de specialitate în construcţii se face de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul Inspectoratelor Teritoriale în Construcţii.

Art. 14 Comisiile teritoriale de autorizare se constituie şi îşi desfăsoară activitatea conform "Regulamentului de organizarea şi funcţionare a comisiilor de autorizare" aprobat prin Ordin al Inspectorului General de Stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC.

Art. 15 (1) Autorizarea constă în declararea candidatului "admis" în urma susţinerii de către acesta a examenului de autorizare, desfăşurat conform schemei de principiu (Anexa 5).

(2) Autorizaţia are o valabilitate de 4 ani.

(3) Modelul autorizaţiei este prezentat în anexa 6.

CAPITOLUL VII - Documentele solicitate în vederea autorizării

Art. 16 Admiterea la examenul de autorizare se face în baza dosarului de autorizare compus din:

a) cerere din partea candidatului/angajatorului (Anexa 2a - 2d);

b) curriculum vitae (Anexa 3);

c) diploma de absolvire (copie legalizată sau vizată de secretarul comisiei de autorizare);

d) decizie de numire în funcţie (pentru "Şef laborator", "Şef staţie de betoane", "Şef staţie de producere agregate", "Şef staţie de producere mixturi asfaltice")

e) două recomandări din partea unor instituţii sau persoane fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul/domeniile pentru care se solicită autorizarea

f) autorizări (ANRGN, ANRE, etc., pentru domeniile unde sunt solicitate)

g) foto 3 x 4 cm;

h) dovada achitării cheltuielilor de autorizare (depusă după analizarea şi admiterea dosarului)

Art. 17 (1) Dosarul se depune la Inspectoratul Judeţean în Construcţii pe raza căruia domiciliază sau îşi desfăsoară activitatea, care îl analizează pe loc sau în cel mult 3 zile şi îi comunică candidatului acceptarea sau respingerea acestuia.

(2) Dosarele incomplete sunt restituite candidaţilor în vederea completării.

(3) Dosarele candidaţilor care nu îndeplinesc cerinţele minime de autorizare prevăzute în Anexa 1, sunt respinse.

Art. 18 Admiterea la examenul de autorizare nu este condiţionată de funcţia deţinută la data solicitării de către candidatul respectiv pentru următoarele categorii de personal: "Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii", "Responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor", "Specialist încercări nedistructive".

Art. 19 (1) În vederea reautorizării, candidatul trebuie să depună la secretariatul Inspectoratului Judeţean în Construcţii pe raza căruia locuieşte sau lucrează, cu minim 30 de zile înainte de data expirării autorizaţiei, următoarele documente:

a) cerere prin care se solicită reautorizarea (Anexa 2a - 2d)

b) memoriu de activitate în perioada de valabilitate a autorizaţiei

c) decizie de numire în funcţie (pentru "Şef laborator", "Şef staţie de betoane", "Şef staţie de producere agregate", "Şef staţie de producere mixturi asfaltice")

d) foto 3 x 4 cm

e) dovada achitării cheltuielilor de reautorizare (50% din cheltuielile de autorizare).

(2) În cazul în care solicitarea privind reautorizarea depăşeşte cu cel mult 10 zile termenul de expirare al valabilităţii autorizaţiei, se iniţiază procedura de autorizare.

CAPITOLUL VIII - Desfăşurarea examenului de autorizare

Art. 20 Data stabilită pentru susţinerea examenului în vederea autorizării se comunică la sediul inspectoratelor judeţene şi teritoriale în construcţii, cu cel puţin 15 zile înainte de examenul de autorizare.

Art. 21 Examenul de autorizare se desfăşoară scris şi oral:

Proba scrisă - constă din test grilă compus din:

- întrebări privind legislaţia şi reglementările tehnice din domeniul calităţii construcţiilor;

- întrebări din domeniul sistemului calităţii;

- întrebări din domeniul tehnic aferent activităţii pentru care se solicită autorizarea

Proba orală:

- discuţii de investigare a gradului de cunoaştere a activităţii din domeniul în care se solicită autorizarea

Art. 22 Bibliografia pentru examen va fi pusă la dispoziţia solicitanţilor admişi pentru examinare, de către secretariatul comisiilor teritoriale de autorizare.

Art. 23 (1) Candidaţii care au obţinut minim nota 8 la proba scrisă sunt consideraţi admişi, nefiind obligatorie prezentarea la proba orală.

(2) La proba orală sunt admişi candidaţii care au obţinut cel puţin nota 5 la proba scrisă.

(3) Sunt autorizaţi candidaţii care au obţinut la examenul de autorizare cel puţin media 7.

Art. 24 Rezultatul obţinut la examenul de autorizare se comunică oficial de către secretariatul comisiei de autorizare în termen de maximum 15 zile de la susţinerea examenului de către candidat.

Art. 25 Contestaţiile se pot depune în termen de 7 zile de la data afişării oficiale a rezultatelor examenului de autorizare. Contestaţiile depuse după această dată nu se iau în consideraţie.

Art. 26 Candidaţii care nu se pot prezenta la examen din motive obiective (boală, plecat din localitate sau din ţară, etc.) se pot prezenta la următorul examen cu aceleaşi cheltuieli de autorizare. Dacă din motivele menţionate anterior, candidaţii renunţă să se prezinte şi la următorul examen, contravaloarea cheltuielilor de autorizare nu se returnează.

Art. 27 Inspectoratul de Stat în Construcţii înregistrează autorizaţiile emise în registrul de eliberare a autorizaţiilor.

Art. 28 Autorizaţiile se eliberează de către Inspectoratul de Stat în Construcţii şi se transmit, prin intermediul secretariatului comisiilor teritoriale de autorizare, la inspectoratele judeţene în construcţii, de unde pot fi ridicate personal de titulari, cu semnătură.

Art. 29 Reautorizarea se face în baza analizei dosarului întocmit conform prevederilor art. 19 şi susţinerii unui interviu.

Art. 30 (1) În cazul în care, în urma analizei dosarului de reautorizare rezultă că solicitantul nu a desfăşurat activitatea pentru care a fost autorizat cel puţin 60% din perioada de valabilitate a autorizaţiei sau a avut abateri disciplinare documentate şi înregistrate la Inspectoratul Judeţean în Construcţii pe raza căruia şi-a desfăşurat activitatea, dosarul se respinge. În această situaţie, candidaţii vor sus­ţine un nou examen de autorizare, conform prevederilor art. 21.

(2) Se poate admite dosarul în cazul prezentat la alin. (1) dacă se face dovada efectuării, în ultimul an al valabilităţii autorizaţiei, a unui curs de instruire în domeniul în care este autorizat, curs organizat de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - ISC sau alte instituţii abilitate (instituţii de învăţământ superior, asociaţii profesionale, etc.).

Art. 31 La sesizarea inspectoratelor judeţene şi la propunerea inspectoratelor teritoriale, Inspectorul General de Stat poate dispune suspendarea, limitarea sau anularea autorizaţiei.

Art. 32 (1) Cheltuielile de autorizare a personalului de specialitate în construcţii sunt în valoare de 150 RON, cu excepţia autorizării "Responsabililor cu controlul tehnic de calitate în construcţii", pentru care această valoare se percepe pe domenii de autorizare.

(2) Cheltuielile pentru autorizare se indexează prin Ordin al Inspectorului General de Stat.

CAPITOLUL IX - Drepturi si responsabilităţi ale titularilor de autorizaţii

Art. 33 Personalul de specialitate în construcţii are dreptul să ocupe o funcţie în domeniul în care a fost autorizat şi să presteze această activitate pentru persoane fizice, juridice sau unităţi de consultanţă specializate în domeniul verificării calităţii.

Art. 34 Drepturile şi responsabilităţile personalului de specialitate autorizat, angajat al unui agent economic, sunt cele prevăzute prin fişa postului.

Art. 35 Personalul de specialitate în construcţii are obligaţia de a:

- respecta legislaţia şi reglementările tehnice specifice activităţii domeniului pentru care a fost autorizat

- implementa şi menţine sistemul de asigurarea calităţii în domeniul de autorizare

CAPITOLUL X - Suspendarea/anularea autorizaţiilor

Art. 36 Suspendarea autorizaţiei se face pe o perioadă de la 1 la 6 luni, în cazul încălcării în mod repetat a obligaţiilor ce-i revin în conformitate cu prevederile legislaţiei şi reglementărilor tehnice aferente domeniului de autorizare sau a celor din fişa postului, având drept urmare producerea de neconformităţi care impun refaceri de lucrări, refaceri de probe, refuzări loturi de materiale, etc.

Art. 37 Anularea autorizaţiei se face pentru încălcări grave ale obligaţiilor ce-i revin în conformitate cu prevederile legislaţiei şi reglementărilor tehnice aferente domeniului de autorizare şi are deja două suspendări ale autorizaţiei.

Art. 38 Propunerile privind suspendarea sau anularea autorizaţiei se fac de către inspectoratul judeţean în construcţii pe teritoriul căruia titularul autorizaţiei îşi desfăşoară activitatea, în baza unui referat prin care se motivează propunerea respectivă. Referatul, vizat de preşedintele comisiei de autorizare, se înaintează Inspectorului General de Stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C în vederea luării deciziei.

Art. 39 (1) Decizia privind suspendarea sau anularea autorizaţiei se comunică de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. preşedintelui comisiei şi Inspectoratului Judeţean în Construcţii care a întocmit referatul.

(2) Secretariatul comisiei de autorizare comunică titularului de autorizaţie şi angajatorului acestuia, decizia Inspectoratului de Stat în Construcţii de suspendarea sau anularea autorizaţiei (Anexa 5).

Art. 40 Titularii autorizaţiilor suspendate sau anulate nu au dreptul de a ocupa funcţii în activitatea pentru care au fost autorizaţi, pe perioada de suspendare sau anulare a autorizaţiei.

Art. 41Titularii autorizaţiilor anulate au dreptul de a participa la un nou examen de autorizare, în condiţiile prevăzute la art. 16 si art. 21.

CAPITOLUL XI - Dispoziţii finale

Art. 42 Autorizaţiile personalului de specialitate în construcţii, emise de Inspectoratul de Stat în Construcţii anterior intrării în vigoare a prezentei proceduri, îşi menţin valabilitatea până la expirarea termenelor pentru care au fost emise.

Art. 43 Urmărirea aplicării si controlul respectării prevederilor prezentei proceduri se fac de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - ISC, prin Direcţia Autorizare şi Atestare şi prin inspectoratele teritoriale şi judeţene în construcţii.

Art. 44 Anexele nr. 1 - 6
) fac parte integrantă din prezenta procedură.

) Notă:

a) Anexa 1 - Condiţii de autorizare a personalului de specialitate în construcţii;

b) Anexa 2a-2d - Model cerere de autorizare;

c) Anexa 3 - Model curriculum vitae;

d) Anexa 4 - Model de comunicare a suspendării, limitării sau anulării autorizaţiei;

e) Anexa 5 - Schema de principiu privind autorizarea/reautorizarea personalului de specialitate în construcţii;

f) Anexa 6 - Model autorizaţie.

Metodologia de emitere a avizului de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru documentaţiile tehnico - economice aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice

Metodologia din 15/08/2007 a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 597 din 29/08/2007 .

Prezenta Metodologie este structurată pe capitole, după cum urmează:

- Capitolul I - Dispoziţii generale;

- Capitolul II - Documentele de referinţă;

- Capitolul III - Cerinţele privind documentaţia tehnico - economică supusă avizării;

- Capitolul IV - Etapele procesului de emitere a avizului;

- Capitolul V - Competenţele privind emiterea avizului;

- Capitolul VI - Criteriile tehnice şi economice de analizare a documentaţiilor supuse avizării.

CAPITOLUL I - Dispoziţii generale

Prezenta Metodologie este elaborată în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1072/2003 privind avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. a documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice şi pentru aplicarea acesteia.

CAPITOLUL II - Documentele de referinţă

La elaborarea prezentei Metodologii s-au avut în vedere următoarele acte normative:

1. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;

2. Legea 273/2006 privind finanţele publice locale;

3. Hotărârea Guvernului nr. 1.179/2002 privind aprobarea Structurii devizului general şi a Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, cu completările ulterioare;

4. Decizia Primului-Ministru nr. 397/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările şi completările ulterioare;

5. Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 155/2006 privind aprobarea Ghidului pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică.

CAPITOLUL III - Cerinţele privind documentaţia tehnico-economică supusă avizării

3.1. Pentru analizarea şi emiterea avizului, documentaţiile tehnico-economice se prezintă la faza "studiu de fezabilitate".

3.2. Fac excepţie obiectivele de investiţii pentru care documentaţiile tehnicoeconomice au fost elaborate direct la faza proiect tehnic, situaţie în care se prezintă: proiectul tehnic, principalii indicatori tehnico - economici şi devizul general întocmit conform Hotărârii Guvernului nr. 1.179/2002.

3.3. Pentru obiectivele de investiţii care se finanţează din fonduri publice sau din credite externe contractate sau garantate de stat, care se derulează pe baza unor programe, trebuie să se prezinte documentele care atestă că obiectivele respective sunt incluse într-unul din aceste programe.

3.4. Includerea obiectivelor de investiţii în Programele de investiţii anuale sau Listele de solicitare este de competenţa strictă a ordonatorilor de credite, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare şi ale Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale.

3.5. Devizele generale şi devizele pe obiecte se vor întocmi în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.179/2002.

CAPITOLUL IV - Etapele procesului de avizare

4.1. În situatia în care, pe parcursul analizării conţinutului documentaţiilor tehnico - economice se constată că documentele prezentate sunt incomplete sau nu conţin toate datele necesare prevăzute de prezenta metodologie, fiind necesare completări ale acestora, impuse de dispoziţiile legale, Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. solicită investitorilor operarea acestora.

4.2. În cazul modificării soluţiei tehnice sau a valorii investiţiei, aprobate în condiţiile legii, la solicitarea emiterii avizului de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., se vor prezenta o notă de fundamentare prin care să se justifice modificările soluţiei tehnice şi/sau a valorii de investiţie şi devizul general refăcut.

4.3. Termenul legal de emitere a avizelor este de maximum 15 zile, termen care curge de la data înregistrării documentaţiei complete.

CAPITOLUL V - Competenţele privind emiterea avizului

5.1. Emiterea avizelor pentru documentaţiile tehnico - economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice care intră sub incidenţa prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1072/2003, este de competenţa Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. - aparat central, cu sediul în Municipiul Bucureşti, Strada Apolodor nr. 17, sector 5.

5.2. Emiterea avizelor pentru documentaţiile tehnico - economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice care intră sub incidenţa prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1072/2003, realizate integral din fonduri publice locale este de competenţa inspectoratelor judeţene în construcţii, respectiv a Inspectoratului în Construcţii al Municipiului Bucureşti, potrivit competenţelor teritoriale ale acestora şi care se încadrează la prevederile capitolului VI, pct. 6.1.5.4 privind finanţarea totală a investiţiei.

CAPITOLUL VI - Criteriile tehnice şi economice privind analizarea documentaţiilor supuse avizării

6.1. Analiza tehnică a documentaţiilor

Analiza din punct de vedere tehnic a documentaţiilor prezentate în vederea obţinerii avizului Inspectoratului de Stat în Construcţii în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1072/2003, se realizează avându-se în vedere următoarele cerinţe:

A. PĂRTI SCRISE

6.1.1. Date generale:

6.1.1.1 Denumirea investiţiei

6.1.1.2. Amplasamentul ( judeţul, localitatea )

6.1.1.3. Titularul investiţiei

6.1.1.4. Autoritatea contractantă

6.1.1.5. Elaboratorul studiului

6.1.1.6. Tema, cu fundamentarea necesităţii şi oportunităţii avute în vedere la aprobarea studiului de prefezabilitate

6.1.1.7. Descrierea funcţională, inclusiv memorii tehnice pe specialităţi

6.1.2. Date tehnice :

6.1.2.1. Zona, amplasamentul şi situaţia juridică a terenului care urmează să fie ocupat

6.1.2.2. Caracteristici geofizice ale terenului

6.1.2.3. Caracteristici principale ale construcţiilor

6.1.2.4. Pentru clădiri: aria construită şi desfăşurată, număr de niveluri, înălţime

6.1.2.5. Pentru drumuri şi reţele de utilităţi: lungime, lăţime, diametru, materiale

6.1.2.6. Soluţia constructivă - pentru clădiri, drumuri şi reţele se va face o descriere a soluţiilor tehnice

6.1.2.7. Instalaţii aferente construcţiilor: descrierea soluţiilor prevăzute

6.1.2.8. Pentru intervenţii la construcţii existente se va prezenta proiectul avizat de proiectantul iniţial sau expertiza tehnică întocmită de un expert tehnic atestat

6.1.3. Devizul general al investiţiei

6.1.4. Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei

6.1.5. Finanţarea investiţiei:

Din valoarea totală a investiţiei:

6.1.5.1. .......... lei din surse proprii;

6.1.5.2. .......... lei din credite bancare;

6.1.5.3. ........... lei din fondurile bugetului de stat;

6.1.5.4. ........... lei din bugetul local;

6.1.5.5. .......... lei din credite externe garantate sau contractate de stat etc.

6.1.6. Avize si acorduri

6.1.6.1. Avizul ordonatorului principal de credite, privind necesitatea şi oportunitatea investiţiei

6.1.6.2. Certificatul de urbanism şi avizele/acordurile prevăzute în acesta şi în alte dispoziţii legale

B. PĂRTI DESENATE:

Plan încadrare în zonă, Plan de situaţie, Planuri infrastructură, planuri suprastructură şi secţiuni caracteristice cotate

6.2. Analiza economică a documentaţiilor

Analiza din punct de vedere economic a documentaţiilor se realizează avându-se în vedere următoarele cerinţe:

DEVIZUL GENERAL

- respectă Structura şi Metodologia aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.179/2002.

DEVIZELE PE OBIECTE

- sunt întocmite pentru toate obiectele cuprinse în devizul general, conform art. 9, art. 10, art. 11 din Metodologia aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1179/2002;

- sunt întocmite cu respectarea prevederilor art. 12 şi art. 14 din Metodologia aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.179/2002;

- cheltuielile privind obţinerea terenului - se verifică corespondenţa suprafeţelor din devizul pe obiect cu suprafeţele menţionate în situaţia juridică a terenului; preţurile estimative folosite pentru evaluarea categoriilor de lucrări se vor justifica cu oferte de preţ.

Prin Ordinul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Inspectoratul de Stat în Construcţii, nr. Nr. 726/549 din 26/07/2007, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 597 din 29/08/2007, a fost aprobată Metodologia de emitere a avizului tehnic de către Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional