Bucurestiul ar putea fi deservit in aproximativ trei ani de un nou aeroport amplasat in partea sudica a orasului, in localitatea Adunatii Copaceni, judetul Giurgiu. Aeroportul International Bucuresti-Sud - Adunatii Copaceni va fi unul privat, dezvoltat de Infra Group, companie din cadrul grupului Romstrade - Blue Air.
In prezent a fost semnat contractul de consultanta financiara cu Lufthansa Consulting. Consultantul va pregati in urmatoarele luni un plan de afaceri, studiu de fezabilitate si prognoza de trafic. De asemenea, se poarta discutii cu alte doua companii pentru partea de proiectare, a precizat Gheorghe Racaru, directorul dezvoltare si strategie al grupului Romstrade - Blue Air.
Proiectul dispune de Plan Urbanistic Zonal si urmeaza sa fie eliberata autorizatia de construire. Lucrarile propriu-zise ar putea fi demarate la sfarsitul acestui an si se vor derula pe parcursul a 30 de luni de la obtinerea autorizatiei.
Costul total al proiectului se va situa in jurul a 200-220 milioane euro. Constructia aeroportului va fi insa executata in trei sau patru faze. Prima faza, cu o valoare estimata la 120-130 milioane de euro va permite un trafic anual de 2 milioane de pasageri (plecari).
Aeroportul va fi construit pe un teren de peste 255 de ha si va dispune de o pista de 3.200 m lungime, un terminal cu 10-14 burdufe si spatii tehnice. Aeroportul va fi deservit de o centrala in cogenerare, pentru electricitate si incalzire, pe gaze naturale.
Amplasamentul este situat la 22 km de Bucuresti, respectiv 14 km de soseaua de centura a Capitalei, iar accesul se va face din Bucuresti prin DN5. Operatorul aerian Blue Air isi va muta operatiunile pe acest aeroport de indata ce va fi gata, a adaugat domnul Racaru.
In perspectiva dezvoltarii aeroportului si atragerii de noi investitii in zona, Consiliul Judetean Giurgiu are in vedere o serie de proiecte de infrastructura. Deoarece noul aeroport va deservi si nordul Bulgariei, respectiv zona orasului Ruse, exista un master plan pentru realizarea unei sosele de centura ocolitoare aferente celor doua municipii invecinate si a unui nou pod peste Dunare, a precizat Dumitru Beianu, presedintele Consiliului Judetean Giurgiu.
De asemenea, a fost efectuat un studiu de fezabilitate pentru infiintarea unei linii de metrou usor intre municipiul Giurgiu si Adunatii Copaceni. Alternativ, una din liniile de metrou ale Bucurestiului ar putea fi prelungita pana la aeroport. In perspectiva, la Adunatii Copaceni va fi creat un important nod intermodal, a daugat domnul Beianu.
Guvernul intentiona sa construiasca un nou aeroport in nord-estul Bucurestiului, in localitatea Alexeni, judetul Ialomita, pe amplasamentul unui fost aerodrom militar. In opinia domnului Racaru acest proiect nu este unul viabil deoarece s-ar afla la o distanta de 70 km de Bucuresti.