S-a dat startul oficial la proiectul ce va lega magistrala de metrou de aeroportul International Henri Coanda din Otopeni.
Contractul de consultanta pentru pregatirea, proiectarea si supervizarea lucrarilor a fost semnat ieri, 15 decembrie, de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) si consortiul castigator al licitatiei internationale organizate pentru atribuirea contractului. Timp de zece ani, cat va dura implementarea proiectului, MTI va beneficia de consultanta acordata de Padeco Japonia in joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia si societatea Metroul avand ca subcontractanti Seneca Group International si Systra Franta.
Valoarea serviciilor contractate se ridica la suma de 66,6 milioane euro, finantarea fiind obtinuta printr-un credit Agentia Guvernamentala Japoneza (JICA) si din contributii de la bugetul de stat.
In urmatoarea perioada, de circa doua luni de zile, consultantul se va ocupa de revizuirea studiului de fezabilitate in vederea eficientizarii costurilor prin revizuirea rutei si a numarului de statii. Incepand cu 2012 consortiul va elabora proiectul tehnic preliminar si caietele de sarcini pentru lansarea licitatiei de adjudecare a lucrarilor de structura a statiilor si tunelelor de metrou. Lansarea licitatiei pentru lucrari este programata pentru sfarsitul anului viitor, inceputul anului 2013.
Potrivit proiectului actual obiectivul de investitii va cuprinde noua statii: Pajura, Expozitiei, Parc Herastrau, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Baneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru si Aeroport Henri Coanda.
Valoarea totala a traseului de metrou se ridica la suma de aproximativ 800 milioane euro din care lucrarile de constructie si montaj vor presupune costuri de 600 milioane euro.
Proiectul este finantat printr-un credit garantat de stat, in suma de circa 320 milioane euro, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza si contributii locale ale Guvernului Romaniei prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
In prezent Metrorex realizeaza studiul de fezabilitate pentru continuarea liniei 4 de metrou pe traseul Gara de Nord - Gara Progresu. Acest traseu va lega cele doua aeroporturi Otopeni si Baneasa de principalele gari de cale ferata ale Capitalei: Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu.