Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

Romania a investit mai putin in infrastructura feroviara decat Cehia sau Ungaria

I.D. Investiţii /

Romania a investit mai putin in infrastructura feroviara decat Cehia sau Ungaria

Romania s-a situat a 5-a in clasamentul investitiilor in infrastructura feroviara din tarile Europei Centrale si de Est (ECE) realizat de Forumul International de Transport (ITF). Primul loc a fost ocupat de Polonia cu investitii de 650 milioane euro in 2010. Celelalte tari care au surclasat Romania au fost Republica Ceha, Ungaria si Slovacia cu investitii de 563 milioane euro, 275 milioane euro si respectiv 273 milioane euro acum doi ani, arata un comunicat remis redactiei.

Investitiile in infrastructura feroviara din Romania s-au ridicat in 2010 la valoarea de 169 milioane euro, cu 47% mai putin decat in 2008, cand aceasta suma a fost de 316 milioane euro, cea mai mare pentru Romania din 1992.

Potrivit unui raport din 2012 al World Economic Forum, daca la valoarea investitiilor in infrastructura feroviare suntem pe a-5-a pozitie la calitatea infrastructurii feroviare stam mai prost. Romania a primit 2,5 puncte, pe o scara de la 1 la 7 (7 fiind punctajul maxim), ocupand abia pozitia a 12-a intre tarile ECE si 79 intre alte 132 de tari. Calitatea infrastructurii rutiere este si mai putin apreciata, cu un punctaj de 2,1, in timp ce cea portuara are 2,8 puncte.

La nivelul tarilor membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica cota investitiilor in transportul feroviar a crescut de la 15% la 23% din 1995 pana in 2010. Aceasta tendinta este indeosebi determinata de dezvoltarea din Japonia si Europa. In tarile din Europa de Vest, cota investitiilor in infrastructura feroviara a crescut constant de la aproximativ 20% din totalul investitiilor in infrastructura de transport terestru in 1975 la 30% in 1995 si la 40% in 2010.

Nu acelasi lucru s-a intamplat in tarile din ECE, acestea preferand sa directioneze investitiile mai mult in sectorul de drumuri, ponderea investitiilor in infrastructura rutiera crescand de la 65% in 1995 la 82% in 2010.

Ponderea investitiilor in infrastructura de transport terestru in tarile ECE a crescut brusc in 2009 ajungand la 2,0% din PIB, cea mai mare valoare raportata de acestea vreodata. In 2010 este inregistrată o scadere de 1,7%, repercusiune a crizei economice. Volumul investitiilor in infrastructura a crescut foarte mult mai ales in tarile in curs de dezvoltare si de tranzitie ale ECE, incepand cu 2003. Aceasta crestere a devenit negativa dupa atingerea unui nivel record in 2009. Investitiile in infrastructura de transport terestră au scazut cu 11% în termeni reali din 2009 pana in 2010.

Tarile ECE sunt:

Albania, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Estonia, FYR Macedonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Muntenegru, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia.

Tarile WEC: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Islanda, Irlanda, Italia, Luxemburg, Norvegia, Portugalia, Spania, Suedia, Elvetia, Marea Britanie.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional