Sonnae Sierra, administrator internaţional de centre comerciale, a înregistrat în 2013 un profit net de 3,6 milioane de euro, faţă de un rezultat negativ de 45,9 milioane de euro în 2013, informează un comunicat de presă al companiei.
În aceeaşi perioadă, profitul direct net a fost de 57,6 milioane euro, mai puţin cu 8% faţă de anul anterior, în timp ce EBITDA a atins cifra de 113,5 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere de 2,5% faţă de rezultatele obţinute în acelaşi an 2012. Sumele corespunzătoare profitului net sunt influenţate de vânzarea activelor din 2012, stabilită prin strategia companiei de reciclare a capitalului, mai ales de vânzarea centrului comercial Munster Arkaden din Germania şi de participarea la trei centre comerciale non-strategice din Brazilia. Prin metoda ajustării LFL, profitul direct net şi EBITDA au rămas la acelaşi nivel.
În anul 2013, Sonae Sierra şi-a consolidat prezenţa în Brazilia prin deschiderea a două noi centre comerciale. Luna mai a marcat deschiderea centrului Boulevard Londrina Shopping, primul proiect de dezvoltare al companiei în sudul Braziliei, amplasat în oraşul Londrina. Centrul comercial are 48.400 m2 suprafaţă totală închiriabilă şi reprezintă o investiţie de aproximativ 122 milioane euro, investiţie care a dus la crearea a peste trei mii de locuri de muncă directe.
În luna octombrie, Sonae Sierra a deschis două noi centre comerciale - Hofgarten Solingen în Germania şi Passeio das Águas în Brazilia - şi a anunţat intrarea pe o nouă piaţă, Turcia, prin înfiinţarea unei companii furnizoare de servicii care oferă servicii de dezvoltare, management şi închiriere în sectorul centrelor comerciale. În România, în parteneriat cu Caelum Development, s-au făcut primii paşi în dezvoltarea centrului comercial ParkLake din Bucureşti, cu un spaţiu de 70.000m2 suprafaţă totală închiriabilă.