Bucurestiul are un stoc de spatii de retail mediu fata de alte orase europene. Suprafata acestora este de 186 mp la mia de locuitori, de trei ori mai mare decat media de 56 mp la nivelul Romaniei, potrivit raportului DTZ "European Retail Guide - Shopping Centres".
Stocul de spatii de retail modern (centre comerciale) la nivelul Europei este, in medie, de 382 mp la mia de locuitori. Se disting insa variatii semnificative intre regiuni, de la Vilnius, care are cel mai mic stoc, de 130 mp la mia de locuitori, pana la Stockholm, care dispune de 879 mp pentru mia de locuitori.
In prezent, stocul total de centre comerciale in Europa este de aproximativ 150 de milioane de mp. Franta, Germania, Spania, Italia si UK reprezinta 60% din acest stoc.
Desi Europa Occidentala dispune de cea mai mare pondere in stocul actual de centre comerciale, Istanbul si orasele din CEE au cel mai mare potential pentru dezvoltari viitoare.
Cresterea vanzarilor la nivelul centrelor comerciale este prognozata la 2% anual, pentru intervalul 2012-2016. Cresteri peste medie sunt preconizate in regiunile din Europa Centrala si de Est (de exemplu, 7.3% anual in Vilnius, 6.4% anual in Riga), si in Tarile Nordice (cu 3.4% anual in Helsinki). Cele mai slabe evolutii ale vanzarilor sunt preconizate pentru sudul Europei (-1.2% in Lisabona si -0.3% in Milano).
Raportul DTZ "European Retail Guide - Shopping Centres" evalueaza aspectele socio-economice si nivelul stocului de centre comerciale pentru 40 de orase europene, urmarind sa contureze perspectivele de crestere pentru proiectele existente si potentialul de dezvoltare pentru proiecte noi.