Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

Succesul centrelor comerciale este dat de timpul petrecut in ele

A.D. Piaţa Imobiliară /

Succesul centrelor comerciale este dat de timpul petrecut in ele

In fiecare minut petrecut intr-un centru comercial din Romania, un vizitator cheltuie, in medie, intre 0,2 si un leu in plus. Astfel, timpul petrecut intr-un centru comercial, numarul de magazine vizitate, varsta si frecventa sunt cei mai importanti factori care influenteaza cosul de cumparaturi al vizitatorului de mall, conform rezultatelor studiului Retail Metrics, realizat de compania de consultanta imobiliara DTZ Echinox.

In ceea ce priveste impactul numarului de magazine vizitate asupra cosului de cumparaturi, pentru fiecare magazin vizitat, un client cheltuie, in medie, intre 5 si 25 de lei in plus. Variatia intre 5 si 25 lei per magazin vizitat reflecta capacitatea retailerilor de a converti traficul si vizitele in vanzari. O medie scazuta a sumei indica faptul ca acel centru comercial atrage trafic, insa mixul de chiriasi nu reuseste sa fructifice acest potential pe masura. La polul opus, o medie de 25 de lei indica faptul ca un centru comercial trebuie sa se concentreze pe cresterea traficului, conversia in cumparaturi fiind excelenta, explica reprezentantii DTZ Echinox.

In mod surprinzator, veniturile personale si familiale nu au o influenta relevanta asupra sumei cheltuite intr-un centru comercial, fapt datorat unei fluctuatii importante generate de persoanele fara venituri care fac cumparaturi, dar si unui conservatism exagerat pentru o parte a segmentului de populatie cu venituri mari, adauga consultantii DTZ Echinox.

Varsta si frecventa vizitelor sunt factorii care completeaza formula cosului de cumparaturi. Concret, persoanele mai in varsta care au acelasi comportament cu segmentul mai tanar in ceea ce priveste timpul si numarul de magazine vizitate, au in medie cosuri de cumparaturi mai mici. Fiecare an in plus are un impact intre -0,1 si -0,3 lei asupra cosului de cumparaturi. Frecventa, pe de alta parte, este un rau necesar care, la nivel de volum pe o perioada mai mare de timp, maximizeaza suma atrasa de centrul comercial de la o persoana. O persoana care viziteaza mall-ul de doua ori pe saptamana are un cos de cumparaturi cu pana la 40 de lei mai mic decat o persoana care, in medie, viziteaza mall-ul o data pe saptamana.

"Aplicarea setului de cercetari Retail Metrics in 10 centre comerciale din Bucuresti si din tara a relevat o serie de concluzii interesante pentru dinamica retailului din Romania. De exemplu, maximizarea numarului de magazine vizitate prin promovarea interna, tradusa in vanzari incrucisate intre magazine, sau o mai buna vizibilitate a promotiilor in mall, ar trebui sa fie una dintre prioritatile centrelor comerciale. De asemenea, detinerea unei informatii exacte legata de cifra de afaceri generata de cresterea timpului petrecut intr-un centru comercial, da o noua dimensiune evaluarii investitiilor", a declarat Sebastian Mahu, Head of Property Management DTZ Echinox.

DTZ Echinox administreaza in prezent un portofoliu de 150.000 mp de proiecte de retail, printre care Shopping City Sibiu si Shopping City Suceava, in proprietatea Argo Real Estate, Felicia Shopping Center din Iasi, in proprietatea CBRE Global Investors si Uvertura Mall din Botosani aflata in proprietatea Moldova Universal.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional