Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

ÎN ANUL 2021Daikin Europe a înregistrat vânzări de 4,3 miliarde de euro

S.B. Ştirile Zilei /

Daikin Europe a înregistrat vânzări de 4,3 miliarde de euro

Daikin Europe N.V., împreună cu subsidiara Daikin Central Europe, a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 25% în anul fiscal încheiat la 31 martie 2022, comparativ cu anul fiscal anterior.

Astfel, pe fondul interesului tot mai crescut pentru soluţii regenerabile de încălzire, răcire şi refrigerare, vânzările au ajuns la 4,3 miliarde de euro, cel mai bun rezultat înregistrat vreodată de companie. Daikin Central Europe, din care face parte şi compania Daikin România, a avut o contribuţie semnificativă la acest rezultat, raportând vânzări record în 16 ţări din Europa Centrală şi de Est.

Rezultatele obţinute de Daikin Europe, împreună cu subsidiara sa Daikin Central Europe, arată o creştere puternică a vânzărilor pe toate segmentele de business - climatizare rezidenţială, refrigerare comercială, dar şi în ceea ce priveşte serviciile şi soluţiile inovatoare pe care le oferă. Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată în segmentul de încălzire, iar tendinţa ascendentă continuă şi în următorul deceniu. Până în anul 2030, în Europa vor fi instalate 4 milioane de pompe de căldură anual, ceea ce reprezintă o rată anuală de creştere (CAGR) de 20%, conform previziunilor făcute de experţi din industrie. Altfel spus, 1 din 3 sisteme de încălzire instalate va fi o pompă de căldură, comparativ cu 1 din 10 în 2020.

Daikin Europe răspunde cererii în creştere accelerată prin investiţii în produse inovatoare şi prin dezvoltarea capacităţilor de producţie, în depozite şi logistică, precum şi prin creşterea nivelului de instruire pentru instalatori şi tehnicieni de service în întreaga regiune EMEA. Cu o experienţă de peste 90 de ani în proiectarea şi fabricarea de tehnologii de încălzire şi răcire, Daikin este lider de piaţă în tehnologia pompelor de căldură. De altfel, compania a lansat în 2014 prima generaţie de produse pentru segmentul rezidenţial care folosesc exclusiv agentul frigorific R32. Daikin VRV şi Daikin Altherma sunt cele mai vândute sisteme de pompe de căldură din Europa, cu peste 500.000 de sisteme livrate până în prezent.

"Dincolo de contextul viziunii strategice pe termen lung adoptate de Comisia Europeană privind impactul asupra mediului, actualul context geopolitic şi preţurile în creştere ale energiei îi determină pe clienţii rezidenţiali şi industriali să treacă la soluţii de încălzire şi răcire eficiente din punct de vedere energetic şi să îşi reducă astfel şi amprenta asupra mediului. Pompele de căldură reprezintă una dintre tehnologiile cheie pentru a realiza tranziţia energetică în Europa, prin urmare, în multe dintre pieţele europene, guvernele oferă stimulente şi subvenţii atractive pentru a face mai uşor pentru proprietarii de locuinţe procesul de înlocuire a vechilor sisteme de încălzire, cu petrol şi gaz sau pe bază de alţi combustibili fosili poluanţi. În plus, toate aparatele noastre de aer condiţionat split sunt pompe de căldură aer-aer eficiente din punct de vedere energetic şi pot fi utilizate atât pentru răcire, cât şi pentru încălzire", explică Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.

În industria HVAC-R, anul 2021 a fost marcat de o creştere a cererii şi în segmentul comercial, mai ales în zona de HoReCa, clădiri de birouri, retail şi în sectorul construcţiilor. De exemplu, în România, Daikin a fost anul trecut furnizor de soluţii pentru branduri precum C&A, Takko, Sportisimo, Penny, Pepco, Carrefour sau OMV Petrom. Totodată, prin serviciul unic de reciclare a agentului frigorific Loop by Daikin - Recuperare - Reciclare - Reutilizare, Daikin a atras noi clienţi, printre care Toyota Manufacturing din Cehia, care susţine economia circulară a agenţilor frigorifici în sediile, fabricile sau magazinele sale. Pe segmentul de echipamente de refrigerare, un impact pozitiv asupra rezultatelor Daikin l-a avut şi cererea puternică din partea lanţurilor de retail alimentar. În prezent, prin iniţiativele sale de economie circulară, Daikin evită deja producerea a 400.000 kilograme de agent frigorific nou anual în toată Europa.

Strategia de proximitate dă rezultate

În ultimul an fiscal, multe industrii au fost afectate de deficitul global de aprovizionare cu piese şi componente, generat de restricţiile Covid-19 şi de întreruperile din lanţurile de aprovizionare. Impactul a fost resimţit şi de Daikin Europe, însă strategia de proximitate a companiei a permis evitarea multor efecte negative.

"Ne-am concentrat întotdeauna să ne dezvoltăm şi să fabricăm produsele cât mai aproape posibil de pieţele în care suntem prezenţi. Acest lucru ne permite să răspundem într-un mod flexibil la cererea pieţei şi ne face mai puţin vulnerabili la factorii externi. Totodată, am construit relaţii de lungă durată cu furnizorii strategici şi am reuşit astfel să depăşim nivelul de performanţă al pieţei şi să ne creştem cota de piaţă", subliniază Daniel Vasile, Managing Director of Daikin Romania. "85% din unităţile Daikin vândute în regiunea CE sunt produse în fabricile noastre din Europa. Susţinem principiul < < Fabricat în Europa, pentru Europa > >, iar clienţii noştri se pot baza şi pe cea mai mare reţea de parteneri de vânzări şi service, formată din 2.500 de instalatori şi distribuitori din Europa Centrală şi de Est", continuă Daniel Vasile.

Aflată în plină dezvoltare, Daikin Central Europe şi-a dublat forţa de muncă în ultimii cinci ani, ajungând la 560 de angajaţi în 2021, dintre care 110 s-au alăturat numai în ultimul an fiscal. În 2022, compania anunţă aproximativ 100 de noi posturi vacante în regiune, iar până în 2025 îşi va creşte echipa la 900 de profesionişti.

"Avem o abordare de management centrată pe oameni şi acordăm o atenţie deosebită angajaţilor noştri şi culturii organizaţionale. Investim în dezvoltarea liderilor, cu un curriculum de leadership personalizat pentru directori aflaţi la diferite niveluri, pentru că ne dorim să avem lideri care inspiră şi motivează membrii echipei să inoveze şi să creeze schimbări pozitive în cadrul organizaţiei. Ne concentrăm şi pe starea de bine a angajaţilor, creând iniţiative şi proiecte de wellbeing care încurajează participarea şi implicarea întregii echipe. Cât despre viitorii profesionişti de pe piaţa muncii, susţinem dezvoltarea tinerilor şi contribuim activ la integrarea lor în industria noastră. Avem uşile deschise nu doar pentru profesioniştii cu experienţă, dar şi pentru tinerii aflaţi la început de drum în carieră. Creăm oportunităţi pentru ei - stagii de practică, internship sau traineeship -, roluri entry-level care îi ajută să înveţe, să acumuleze experienţă şi să îşi dezvolte abilităţile de care au nevoie pentru a creşte alături de noi.", precizează Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.

La nivel global, Daikin are 89.000 de angajaţi şi a realizat vânzări de aproximativ 23,7 miliarde de euro în anul fiscal 2021.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Companii

Internaţional