iHunt Technology (HUNT), retailer online şi producător de telefoane mobile, a raportat pentru primele trei luni ale acestui an, un profit net de 0,97 milioane de lei, cu 12% sub cel din primul trimestru al anului trecut, de 1,1 milioane de lei, conform raportului publicat ieri de companie pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cezar Stroe, directorul general al iHunt, spune: "Strategia pe care am implementat-o începând cu primul trimestru al anului 2022 a fost, de la bun început, să menţinem preţurile mici în ciuda inflaţiei, cu scopul de a câştiga mai multă cotă de piaţă, mai ales în condiţiile în care cei mai mulţi dintre concurenţii noştri se confruntă cu probleme de stocuri în această perioadă şi implicit, în acest an. Cu alte cuvinte, am decis să sacrificăm o parte din profit pentru avantajele pe care o poziţie bună pe piaţa de profil le aduce pe termen mediu şi lung".
Conform directorului iHunt, începând cu jumătatea anului trecut, compania s-a concentrat pe acumularea stocurilor, astfel încât la sfârşitul primului trimestru iHunt deţine stocuri achiziţionate la preţurile din anul precedent, a căror valoare la preţul de revânzare depăşeşte capitalizarea totală a companiei.
Pentru primele trei luni, iHunt a raportat venituri din exploatare de 12,6 milioane de lei, cu 21,2% peste cele din primul trimestru al anului trecut, în vreme ce cheltuielile de exploatare s-au ridicat la 11,1 milioane de lei, în creştere cu 25% pentru aceeaşi perioadă de raportare. Cel mai mare avans, de 27%, a fost înregistrat de cheltuielile cu mărfurile, ce s-au ridicat la 8,83 milioane de le în intervalul ianuarie-martie 2022, în vreme ce alte cheltuieli de exploatare au fost de 1,94 milioane de lei, cu 23,1% peste cele din primele trei luni ale anului trecut.
În acest context, iHunt Technology a raportat un profit de exploatare de 1,5 milioane de lei, rezultat ce a fost erodat de o pierdere financiară de 0,37 milioane de lei, mai mare decât cea din primele trei luni ale anului trecut.
iHunt Technology şi-a făcut debutul pe piaţa AeRO în data de 9 iulie 2019 printr-o listare tehnică intermediată de Goldring, când Cezar Stroe, fondatorul companiei, a vândut 10% din acţiunile emitentului. La începutul lunii trecute, Cezar Stroe avea 51% din retailerul online şi producătorul de telefoane mobile.
Compania are o evaluare bursieră de puţin sub 60 milioane de lei.