Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

ANUL ACESTA"Estimăm că piaţa de real estate va ocupa circa 20% din business-ul Xclusiverse"

Perspective /

"Estimăm că piaţa de real estate va ocupa circa 20% din business-ul Xclusiverse"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Anul acesta piaţa de real estate va ocupa în jur de 20% din business-ul Xclusiverse, estimează Florina Oneţiu, co-fondator XCLUSIVERSE. Aceasta ne-a explicat, într-un interviu, că platforma nu este gândită pentru o singură piaţă sau industrie: "În prima etapă, platforma se va adresa companiilor din diferite industrii, cum ar fi şi cele de construcţii, arhitectură, servicii pentru business, luxury sau retail, pe lângă cea imobiliară. Pe lângă această platformă lucrăm la un fond digital care va atrage şi va gestiona investitori pentru imobiliare clasice, proprietate fracţională şi active digitale. De asemenea, dezvoltăm o companie de software pentru imobiliare fracţionată şi, nu în ultimul rând, o emisiune TV în metaverse care pune pe scenă agentul imobiliar şi atrage utilizatori, cumpărători, investitori".

    Piaţa de real estate a ajuns, în 2021, la 9,5 miliarde dolari şi se estimează o creştere de până la 14,1 miliarde, în 2030. În acelaşi timp, piaţa de virtual real estate se estimează că va creşte la 5,37 miliarde de dolari, ne-a mai spus, printre altele, Florina Oneţiu.

    XCLUSIVERSE este un fond de investiţii orientat către companii cu potenţial mare de creştere şi piaţă globală, parte a Unicorp Ventures.

    (Interviu cu Florina Oneţiu, co-fondator XCLUSIVERSE)

    Reporter: Ce este XCLUSIVERSE şi ce beneficii le aduce utilizatorilor?

    Florina Oneţiu: Înainte de toate, platfoma XCLUSIVERSE presupune primul pas spre viitor. Pentru că oferă utilizatorilor o experienţă completă de business în mediul virtual, adresată pieţelor la nivel global. Este un produs complex cu multiple forme de utilizare, în domenii variate: de la cel imobiliar, până la produse fizice şi virtuale, împreună cu beneficii exclusive dedicate utilizatorilor în noul mediu digital.

    Avem ca obiectiv să devenim cel mai mare metaverse din lume cu produse şi servicii premium, dezvoltat în acest hub tehnologic al lumii care este astăzi Dubai.

    Prin folosirea serviciilor platformei, utilizatorii câştigă timp şi o conexiune bogată ca parte dintr-o comunitate exclusivistă şi puternică. Principalul beneficiu pe care îl oferim companiilor le aduce acestora oportunităţi nelimitate de scalare şi de extindere rapidă. În industria imobiliară, ca să luăm ca exemplu un domeniu concret care îşi găseşte perfect locul în XCLUSIVERSE, oferim agenţiilor şi dezvoltatorilor posibilitatea de a-şi creşte afacerile, de a avea o bază solidă în acest scop, de a-şi construi un brand recunoscut, de a conduce o afacere profitabilă şi sustenabilă prin creşterea veniturilor şi, în acelaşi timp, de a-şi limita cheltuielile şi, mai important, de a menţine o relaţie excelentă cu clienţii. Produsele de membership pe care le vor putea achiziţiona companiile le vor da acces spre închiriere de spaţii de birouri, showroom-uri, spaţii de magazine, servicii de arhitectură, elemente decorative, elemente de branding, săli de training/prezentări, conţinut educaţional specific industriei, servicii de advertising. Un produs de membership pentru un birou pentru un an de zile începe de la preţul de 1500 de dolari pe an. Iar pentru utilizatori oferim o experienţă socială, de conectare şi de cumpărare captivantă, atât cu produse fizice, cât şi digitale. Xclusiverse va conţine 3 zone: Xclusiverse City - un loc de joacă de lux pentru interacţiune socială imersivă, de tipul joci şi câştigi, întâlniri şi alte activităţi, Xclusiverse Mall, unde magazinele vor vinde produse obişnuite şi digitale, şi Xclusiverse Club, o zonă concepută pentru întâlniri exclusive şi evenimente offline.

    Reporter: Cum consideraţi că s-a dezvoltat lumea virtuală şi care este direcţia spre care ne îndreptăm?

    Florina Oneţiu: Cred că ne-am îndreptat spre această zonă în mod firesc, născut din realitatea pe care o trăim în ultimii doi ani, al adaptării la consumul online şi/sau la distanţă, dar şi din cea a noului loc în care ne-am mutat: Emiratele Arabe Unite. Astfel, comportamentele de consum şi interacţiune în mediul virtual s-au schimbat şi accelerat, după cum bine ştim, în perioada pandemiei, de la lucrul de la distanţă până la modalitatea de achiziţionare a diverselor produse şi servicii online. De aceea, acest nou pas care vine în mod firesc ne permite să extindem aceste experienţe în mai multe domenii şi să ne aflăm printre primii din lume care scriu istoria noilor businessuri în mediul virtual. Metaverse, conceptul de lume virtuală trăită ca o experienţă reală în care oamenii interacţionează, socializează, muncesc şi îşi conduc afacerile, este deja parte a prezentului. Iar despre locul în care ne aflăm acum vă pot spune că este o ţară foarte deschisă noului mediul de business şi implementare a noilor tehnologii. De aceea am şi ales să creăm acest produs de business pornind de aici şi adresându-ne întregii lumi.

    Reporter: De ce un business in metaverse? Cum apreciaţi că se schimbă în următorii ani acest tip de relaţionare şi consum?

    Florina Oneţiu: Cred că există o curiozitate foarte mare legată de ce este un metaverse. Şi cum te poate ajuta. Conform unui studiu realizat de KPMG, oamenii vor folosi tehnologia metaverse mai mult de jumătate din timpul unei zile până în 2030. Nu cred că se mai pune problema dacă tehnologia va exista, pentru că în 5-10 ani lumea va fi şi mai mult susţinută de aceasta. Tehnologia metaverse va face posibilă crearea unei punţi între lumea reală şi cea virtuală, va sparge problema distanţei şi a timpului şi va construi comunităţi de oameni care pot interacţiona, cumpăra, vinde, promova afacerile prin intermediul platformelor. Cred că oamenii vor considera metaversurile ca făcând parte din viaţă, aşa cum au adoptat internetul, telefoanele cu ecran tactil sau social media. Şi, cel mai probabil, metaversurile vor aduce noi oportunităţi de învăţare, sociale, financiare, de cumpărături, locuri de muncă şi aşa mai departe, iar noi ne dorim ca în aceşti cinci ani să fim cea mai cunoscută şi folosită platformă cu aceste scopuri.

    Reporter: Ce proportie din activitatea XCLUSIVERSE se îndreaptă către piaţa de real estate?

    Florina Oneţiu: Anul acesta estimăm că piaţa de real estate va ocupa în jur de 20% din business-ul Xclusiverse. Însă platforma nu este gândită pentru o singură piaţă sau industrie. Ci pentru orice business care îşi doreşte să atingă beneficiile despre care vorbeam anterior. Astfel, în prima etapă, platforma se va adresa companiilor din diferite industrii, cum ar fi şi cele de construcţii, arhitectură, servicii pentru business, luxury sau retail, pe lângă cea imobiliară. Planul nostru este să oferim acestor companii oportunitatea de a-şi extinde domeniile de activitate şi diferitele produsele şi servicii în noul mediu pentru a avea clienţi şi expunere globale.

    Pe de altă parte, ne adresăm persoanelor fizice cu venituri medii şi mari, utilizatorilor care doresc să exploreze experienţe uimitoare si interactive în lumea virtuală, investitorilor care îşi doresc să cumpere si să investească în piaţa globală imobiliară sau/şi în monede virtuale şi să beneficieze de avantaje de tranzacţionare.

    Reporter: Ce alte proiecte aveţi în acest domeniu, asociate cu piaţa imobiliară?

    Florina Oneţiu: Pe lângă această platformă lucrăm la un fond digital care va atrage şi va gestiona investitori pentru imobiliare clasice, proprietate fracţională şi active digitale. De asemenea, dezvoltăm o companie de software pentru imobiliare fracţionată şi, nu în ultimul rând, o emisiune TV în metaverse care pune pe scenă agentul imobiliar şi atrage utilizatori, cumpărători, investitori.

    Reporter: Cum evaluaţi sectorul de real estate la acest moment şi ce perspective are acesta?

    Florina Oneţiu: Conform Statista, piaţa de real estate a ajuns în 2021 la 9,5 miliarde dolari şi se estimează o creştere de până la 14,1 miliarde, în 2030. În acelaşi timp, piaţa de virtual real estate se estimează că va creşte la 5,37 miliarde de dolari conform unui studiu Technavio.

    Xclusiverse se adresează atât pieţei de real estate clasice, cât şi celei virtuale. În momentul de faţă, clienţii noştri sunt agenţii imobiliare sau agenţi individuali care comercializează proprietăţi fizice din toată lumea către clienţi globali, prin biroul lor virtual din Xclusiverse. În acest mod, business-ul lor devine mai scalabil, iar problema legată de accesul la proprietăţi şi clienţi globali începe să aibă o rezolvare. La finalul anului 2022 vom lansa propriul nostru digital land în Xclusiverse, pe care atât agenţii imobiliari îl vor putea revinde către consumatorii finali, cât şi ei inşişi vor putea achiziţiona direct de pe platformă. Estimăm că, până în 2024, peste o sută de mii de agenţii sau agenţi imobiliari îşi vor scala business-ul folosind birourile virtuale din Xclusiverse.

    Reporter: Care sunt investiţiile pe care le derulaţi în acest an şi în ce domenii?

    Florina Oneţiu: Fondul de investiţii Unicorp Ventures, în care suntem parteneri, gestionează investiţiile în companiile Xclusiverse, Unicorp Capital şi Wefraction, compania de software destinată fracţionalizării proprietăţilor, menţionate mai sus. Ne îndreptăm atenţia investiţională şi către companii din tehnologie complementare industriilor de real estate şi luxury.

    Reporter: Ce valoare de investiţii aveţi bugetată pentru acest an pentru piaţa românească?

    Florina Oneţiu: Unicorp Ventures este orientat către investiţii pe piaţa globală de tehnologie. Anul acesta este prevăzut să mai fie investite 2 milioane de euro, din care aproximativ patru sute de mii de euro în participaţiuni minoritare în startup-uri scalabile în România.

    Reporter: Care este planul global de extindere al platformei? Către ce pieţe doriţi să vă îndreptaţi?

    Florina Oneţiu: Pe termen scurt şi mediu viziunea noastră este de a construi cea mai mare comunitate globală de oameni pe o tehnologie blockchain, prin experienţe rafinate de interacţiune virtuală, cumpărături şi întâlniri de afaceri. Respectiv un mediu care conectează oameni şi business-uri din toată lumea, dincolo de barierele fizice. Primele produse de membership Xclusiverse s-au lansat şi vândut în Dubai, UAE şi au ajuns în Statele Unite şi Germania până acum. Ne bucurăm, de asemenea, să avem şi primii clienţi din România. Strategia noastră de distribuţie include, pe lângă tările menţionate mai sus, pentru următoarea perioadă ţări ca UK, India, Arabia Saudită, Franţa, Spania, Portugalia, Turcia, Singapore.

    Reporter: De ce investiţie beneficiază platforma şi ce aşteptări aveţi până la finalul acestui an?

    Florina Oneţiu: Investiţia până în acest moment în XCLUSIVERSE, platformă pe care am lansat-o în urmă cu câteva luni, este de 1,1 milion de dolari. Concentrarea noastră nu este pe perioada de recuperare a investiţiei, ci pe multiplicarea ei de 1000 ori. XCLUSIVERSE, care este prima platformă globală de metaverse integrată cu e-commerce, a lansat o provocare în România, aceea de a crea pentru prima dată cele mai multe avataruri la un eveniment fizic şi de a aduce împreună două lumi, cea fizică şi cea virtuală, timp de 12 ore. Astfel, platforma a atins recordul mondial şi a intrat în Cartea Recordurilor cu cele mai multe avataruri (2041) create la un eveniment fizic, timp de 12 ore.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional