Bucurestiul are nevoie de proiecte realizate in parteneriat public privat dar si de atragerea de fonduri nerambursabile. Dezvoltarea metroului bucurestean, parcarile si investitiile referitoare la completarea inelului median se numara printre proiectele care ar putea fi realizate cu success prin investitii de tip parteneriat public privat, considera reprezentantii AECOM, companie internationala de proiectare si consultanta care a efectuat o analiza asupra perspectivelor de dezvoltare ale Bucurestiului, la invitatia Primarului General Sorin Oprescu.
Reprezentantii AECOM au aratat ca, pentru realizarea proiectelor mentionate, Bucurestiul are nevoie de o lege care sa defineasca in mod clar realizarea PPP-rilor dar si de o buna colaborare intre factorul politic si cel administrativ.
De altfel, o serie de mari proiecte ale Bucurestiului au suferit intarzieri sau au fost abandonate: proiectul Esplanada, centrul de cercetare Politehnica, Proiectul Vacaresti, dezvoltarea retelei de metrou, reabilitarea urbanistica a zonelor Filaret, IMGB, Timpuri Noi precum si noul aeroportul ce urmeaza a fi construit in sudul Capitalei, in special ca urmare a implicarii factorului politic, a afirmat domnul Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al municipiului Bucuresti.
"Stim cu totii ca un oras nu poate fi finalizat niciodata si, fata de alte capitale, Bucurestiul a cunoscut o dezvoltare accentuata intre anii "70-"80. Este clar insa ca orasul inregistreaza un decalaj major in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii, prin comparatie cu marile orase europene. Este foarte mult de lucru in Bucuresti. Pentru ca orasul sa ajunga la o medie de confort urban este nevoie de o serie de proiecte care implica un volum mare de investitii"", a mentionat Gheorghe Patrascu.