Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Transporturi (AM POST) a solicitat Aeroportului Oradea sa initieze procedurile de achizitie pentru lucrarile la Aeroportul Oradea.
Consiliul Judetean Bihor si specialistii Aeroportului urmeaza sa actualizeze documentatia de atribuire. Dupa validarea acesteia de catre Autoritatea pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, va fi publicat anuntul de participare la procedura de licitatie.
Modernizarea infrastructurii aeroportului oradean va costa aproximativ 26 milioane euro. Se va extinde pista de decolare/aterizare de la 1.800 la 2.100 m astfel incat sa fie posibila aterizarea aeronavelor de tip Boeing 737, cu pana la 180 de pasageri. Se vor moderniza:
sistemul de balizaj luminos pentru categoria II de operare, corespunzator normelor ICAO;
sistemul de alimentare cu energie electrica;
sistemul de telecomanda pentru sistemul de balizaj;
sistemul de iluminat pentru platforma de imbarcare/debarcare.
Se va extinde platforma si depozitul de combustibil astfel incat sa de vina unul regional, permitand alimentarea pentru curse peste 1.000 km.
Data de la care cheltuielile, in cadrului POST Domeniul Major de Interventie 2.4 "Dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport aerian", sunt considerate eligibile este 1 ianuarie 2007.
Data finalizarii eligibilitatii cheltuielilor este 31 decembrie 2015.