Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de antreprenorul Daniel Guzu, mizează în 2014 pe o accentuare a importanţei acordate de români culorii în proiectele de amenajare şi renovare, în contextul în care ponderea lucrărilor de renovare în piaţa de construcţii a crescut constant în ultimii cinci ani, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Sub sloganul "Pereţii iubesc culoarea!", Duraziv va pune accentul în acest an pe promovarea culorii în proiectele de amenajare interioară, după ce anterior a devenit lider în distribuţia de tencuieli decorative colorate în Capitală.
O primă investiţie a companiei vizează gama de pigmenţi solizi instanţi cu 14 amestecuri de pulbere pentru interior şi exterior. Gama Duraziv Essenza cuprinde amestecuri de pulbere de 6g şi 36g, destinate nuanţării produselor Duraziv din gama Standard - vopsea lavabilă şi respectiv tencuială decorativă, având o serie de beneficii importante. Pigmenţii se dizolvă instant şi au o putere de colorare mare, precum şi o rezistenţă excelentă la lumină, la radiaţii UV şi la intemperii. În acest an, compania a rebranduit gama de pigmenţi solizi, modificând atât numele, cât şi ambalajele.
Compania lansează şi sistemul de colorare profesional Duraziv Color Pro, pentru bazele de nuanţare cu Kauciuc. Cu această ocazie, este lansată şi noua cartelă de culori, ce cuprinde o selecţie de peste 500 de tonuri grupate pe game de culori, de la pastel la accent, plus o secţiune specială - Selecta - ce propune combinaţii armonioase de câte 4 culori.
"Lucrările de renovare şi cele de personalizare ale spaţiilor de locuit vor impulsiona în scurt timp consumul de vopsele colorate diminuând considerabil ponderea deţinută de vopseaua albă în piaţă", explică Marga Carp, director de marketing Duraziv, adăugând că "românii iubesc culoarea, aspect care va deveni foarte vizibil în momentul în care vor creşte sumele investite în amenajarea imobilelor personale".
Volumul tranzacţiilor imobiliare a înregistrat un avans considerabil în 2013. Specialiştii Duraziv estimează că fiecare tranzacţie imobiliară este urmată în scurt timp de o investiţie în materiale de finisaj realizată cu scopul de a personaliza spaţiul achiziţionat.
"Locuinţele noi sunt vândute cu pereţii vopsiţi în alb. Cei care achiziţionează aceste imobile vor dori să-şi pună amprenta asupra lor. Culoarea este unul din modurile prin care noii proprietari îşi exprimă propria personalitate", explică Marga Carp.
Achiziţiile de imobile vechi sunt urmate de asemenea de aplicarea unui strat nou de vopsea.
Colorarea pereţilor poate schimba substanţial aspectul unei locuinţe, fiind una dintre activităţile cele mai accesibile atât din punct de vedere financiar, cât şi ca nivel de dificultate, tot mai mulţi români preferând să dea singuri cu trafaletul. Conform studiilor interne ale companiei, culoarea este preferată, în special, în amenajarea camerelor pentru copii şi, surprinzător, în dormitor, un spaţiu intim unde proprietarii pot alege fără teama că vor fi judecaţi de toţi cei care le calcă pragul casei. Pentru restul camerelor, se preferă nuanţele pastel, tocmai de aceea noua cartelă Duraziv cuprinde o selecţie extinsă de pasteluri şi chiar de tonuri de alb cu diferite tente de culoare.
În 2013, Duraziv a realizat investiţii totale de peste 500.000 euro care au vizat achiziţionarea de maşini de colorat, prezentări de produse şi decorarea showroom-urilor partenerilor, urmînd ca în 2014 numărul acestora să ajungă la peste 100 de locaţii la nivel naţional. Investiţiile realizate au contribuit la asigurarea unei stabilităţi a business-ului care s-a situat la un nivel similar celui din anul precedent.
Duraziv este o companie activă pe piaţa de materiale de construcţii încă din anul 2003, când a fost înfiinţată sub denumirea iniţială de Bau Profil de către antreprenorii Daniel şi Irina Guzu. Compania produce materiale de construcţii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisări interioare şi exterioare, sisteme complete de termoizolare şi hidroizolare. Divizia producătoare de adezivi s-a lansat în urma unei investiţii de peste 8,5 mil. euro într-o fabrică modernă, cu o capacitate de producţie de 200.000 de tone pe an, situată în Popeşti Leordeni. Fabrica este dotată şi cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. În 2013 compania a raportat o cifră de afaceri de circa 17 milioane de euro.