Pentru urmatorii patru ani Guvernul si-a propus sa inceapa sau sa finalizeze numeroase proiecte de infrastructura de transport, prioritatile fiind cuprinse in Programul de Guvernare 2013-2016.
Astfel, investitiile in extinderea retelei de autostrazi vor capata proportii, executivul propunandu-si in acest interval ca prioritati sa construiasca tronsoanele de autostrada Comarnic-Brasov si Sibiu - Ramnicu Valcea. Guvernul isi mai propune sa finalizeze autostrada Transilvania si tronsonul Nadlac-Arad. De asemenea, ar urma sa demareze lucrarile la autostrada vest-est - Targu Mures - Iasi - Ungheni, realizarea coridorului IX paneuropean reprezentat de autostrada Bucuresti - Ploiesti - Focsani - Bacau - Pascani, precum si demararea proiectului autostrazii de sud Bucuresti - Alexandria - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Timisoara. In privinta Centurii Bucurestiului, aceasta va fi integral realizata la profil de autostrada.
Executivul isi mai propune si demararea unui nou program - Programul National de Reciclare in situ a Drumurilor (PNDR), prin care, pana in 2016, sa fie adusa in stare buna sau foarte buna 75% din reteaua de drumuri nationale si 55% din reteaua de drumuri judetene.
Programul de Guvernare mai prevede investitii de anvergura si in infrastructura feroviara: realizarea liniei de cale ferata de mare viteza Arad - Timisoara - Caransebes - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Calafat/Bucuresti si reabilitarea liniilor de cale ferata Brasov-Simeria si Curtici -Simeria. De asemenea, vor fi modernizate Gara de Nord din Bucuresti si Gara de Nord din Timisoara. Alte 30 de statii de cale ferata vor fi modernizate pana in 2016 (din care 16 sunt deja in executie).
In paralel, in Bucuresti va fi extinsa reteaua de metrou prin finalizarea tronsonului 1 Mai - Laminorului si executia tronsoanelor Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon, respectiv Piata Victoriei - Aeroportul Baneasa - Aeroportul Henri Coanda.
In domeniul naval, conform Programului, ar urma sa fie realizat canalul Dunare-Bucuresti in regim de parteneriat public-privat si reabilitata infrastructura canalului Dunare - Marea Neagra. In plus, capacitatea de operare a portului Constanta ar urma sa fie majorata cu 50% prin extinderea digului de larg si crearea de noi dane.