IFMA întâlneşte ROFMA: Eveniment major în viaţa FM-ului românesc
F.A. Perspective / 01 noiembrie 2012
Dezvoltarea serviciilor externalizate de administrare şi operare a clădirilor moderne în ţara noastră presupune asimilarea experienţei şi cunoaşterea tendinţelor majore internaţionale în domeniul Facility Managementului. ROFMA, asociaţia reprezentativă a profesioniştilor în domeniul Facility Managementului include, în obiectivele sale strategice, dezvoltarea relaţiilor cu cele mai importante organizaţii internaţionale şi naţionale cu profil similar.
În acest context s-a desfăşurat în premieră, în data de 9 octombrie 2012, vizita delegaţiei IFMA la Bucureşti, care a răspuns astfel invitaţiei ROFMA, lansate în luna mai a.c.
IFMA - Asociaţia Internaţională de Facility Management, fondată în 1980 şi având sediul în Texas-SUA, este cea mai mare organizaţie în domeniu la nivel mondial, care cuprinde circa 23 000 profesionişti din 78 de ţări. Membrii săi gestionează o suprafaţă cumulată de 3,8 miliarde mp, generând o cifră de afaceri de peste 100 miliarde dolari anual. Principalele segmente de activitate ale acestei organizaţii sunt acreditarea/certificarea profesioniştilor în FM, organizarea de evenimente specifice domeniului (congrese internaţionale, reuniuni specializate, expoziţii etc.), activităţi de cercetare şi dezvoltare , precum şi servicii educaţionale, organizate pe mai multe paliere de competenţă şi centrate pe diferite subdomenii ale FM.
Delegaţia IFMA a fost reprezentată la cel mai înalt nivel, respectiv de Tony Keane - Preşedinte şi CEO şi de Lowell Aplebaum - Director Organizaţional.
Agenda întâlnirii a inclus o serie de "puncte" de maxim interes: modalităţile concrete de cooperare între cel două organizaţii, iniţierea şi dezvoltarea schimburilor bilaterale de informaţii, sprijinirea recunoaşterii oficiale şi a dezvoltării profesionale a specialiştilor FM din România, transfer de procese şi de produse educaţionale (perfecţionări, specializări, noi competenţe). Vorbind despre evoluţia FM în SUA, ţara în care domeniul este cel mai avansat, preşedintele Keane a menţionat că aspectele educaţionale sunt prioritare pentru creşterea şi menţinerea interesului dezvoltatorilor şi proprietarilor faţă de serviciile de administrare şi operare a clădirilor. In acest sens, accesul profesioniştilor români la informaţii de ultimă oră privind noi tehnologii şi echipamente, sisteme de reducere a consumurilor energetice, gestionarea clădirilor "verzi", soluţii CAFM de ultimă generaţie va putea fi asigurat prin crearea platformei de colaborare IFMA-ROFMA, care se prefigurează în viitorul apropiat. În cadrul acestei platforme de colaborare vor fi realizate parteneriate în domenii bine definite, precum cel al trainingurilor, al accesului la materiale educaţionale (publicaţii, articole de specialitate, statistici etc.), studiilor si analizelor comparative.
Invitaţii străini au subliniat faptul că asociaţia internaţională pe care o reprezintă este foarte flexibilă, se ajustează specificului regional şi local, fiind deschisă la noi soluţii de colaborare care să sprijine reducerea diferenţelor semnificative dintre nivelurile american şi cel din ţările emergente precum România. Cei doi responsabili IFMA au confirmat că întâlnirea cu ROFMA constituie primul mare pas în iniţierea unei colaborări de durată între cele două organizaţii.
În interviul oferit de presedintele Keane, acesta a ţinut să sublinieze "ritmul deosebit de rapid în care creşte domeniul FM în România, cu mult mai accelerat decât în Europa de vest. Acest lucru denotă dorinţa şi efortul de dezvoltare a domeniului şi de reducere a diferenţelor. Suntem realmente încântaţi să constatăm cât de repede evoluaţi....De exemplu, nouă, în SUA, ne-au trebuit aproape 20 de ani ca să obţinem recunoaşterea oficială a profesiei de Facility Manager, iar voi (ROFMA) după doar trei ani de existenţă, sunteţi pe punctul de a obţine această recunoaştere din partea autorităţilor!"