Grupului italian Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), proprietarul lantului de centre comerciale Winmarkt, si-a bugetat investitii de 12,5 milioane de euro pentru perioada 2012-2015 in vederea modernizarii retelei Winmarkt, extinderii suprafetei inchiriabile, precum si optimizarii fluxului de vizitatori.
"Anul acesta am activat un buget de investitii de aproximativ 5 milioane de euro, finantat in intregime din fonduri proprii, actionarii confirmand capacitatea de autosustinere a planului de investitii, fara a afecta gradul de indatorare al companiei, care la acest moment este zero", a declarat Antonio Di Berardino, CEO Winmarkt.
In primul semestrul al anului 2013, Winmarkt a realizat o cifra de afaceri de 5,3 milioane euro si a continuat procesul de modernizare a centrelor comerciale, concomitent cu reorganizarea spatiilor interioare, in vederea introducerii unor retaileri internationali. Anul financiar 2012 a fost incheiat pentru Winmarkt cu o cifra de afaceri de 11,3 milioane euro si un profit net de 5,8 milioane euro.
Gradul de ocupare al centrelor comerciale Winmarkt este de 85%, impartit in proportii aproximativ egale, intre comerciantii locali, nationali si internationali.
Centrele comerciale au inregistrat in primele 6 luni ale anului 2013 o medie lunara a traficului de peste 2,6 milioane de vizitatori, medie ce se incadreaza in valorile stabile obtinute in ultimii 5 ani - o medie anuala de 33 milioane vizitatori in intreaga retea.
"Strategia noastra este de a pregati portofoliul si de a-i spori potentialul, in noile conditii de piata si in perspectiva anilor ce urmeaza", a adaugat domnul Di Berardino.
Reteaua Winmarkt este compusa din 15 centre comerciale, cu o suprafata totala inchiriabila de 88.200 mp, precum si o cladire de birouri in Ploiesti.
Centrele comerciale sunt situate in zonele centrale din 13 orase: Alexandria, Bistrita, Braila, Buzau, Cluj-Napoca, Galati, Piatra Neamt, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Slatina, Tulcea, Turda si Vaslui..
IGD are un portofoliu imobiliar evaluat la 1,9 miliarde euro compus, printre altele, din 19 centre comerciale si parcuri de retail, precum si 19 hypermarketuri si supermarketuri, in Italia, portofoliu la care se adauga proprietatile din Romania achizitionate in anul 2008 si aflate in continuare sub brandul Winmarkt.