Lucrarile de reabilitare a DJ282 Iasi - Botosani vor incepe saptamana
viitoare.
Contractul de lucrari a fost semnat vineri, 22 noiembrie. Executia va fi realizata de asocierea SC Eky Sam SRL Targu Frumos (lider), SC Transporturi Auto SA Botosani si SC Enviro Construct SRL Iasi. Valoarea contractului este de 48,3 milioane de lei.
Asocierea va trebui sa refaca 42,8 kilometri de drum dintre cele doua judete, dar si sapte podete. Lucrarile trec prin comunele tiganasi, Vladeni, sipote si Plugari. Lucrarile trebuie finalizate pana pe 8 ianuarie 2015.
Cristian Adomnitei, presedintele Consiliului Judetean Iasi, a declarat: "Cu bucurie va anunt ca am terminat procedurile de licitatie pentru reabilitarea acestui drum. Chiar din aceste zile vor interveni asupra drumului pentru a-l nivela, fiind impropriu si pentru deszapezire. Intr-o prima faza va fi nivelat, apoi conservat pentru iarna, pentru ca din primavara si pana la Craciunul de anul viitor, drumul sa fie complet reabilitat. Garantia este de cinci ani".
De asemenea vineri, 22 noiembrie, in cadrul Sedintei Consiliului Judetean Iasi a fost aprobat proiectul de asociere a Iasului cu Judetele Vaslui, Bacau si Neamt, printr-un acord de parteneriat, in vederea implementarii de investitii teritoriale integrate (ITI) si proiecte de Dezvoltare Locala Plasata sub Responsabilitatea Comunitatii (CLLD).
Cristian Adomnitei, a precizat:
"In acest moment, ITI este singura posibilitate pe care o intrevedem de a finanta
din fonduri europene marile artere rutiere judetene. La nivelul Consiliului
Judetean nu avem fondurile necesare pentru a repara toate drumurile
judetene sau comunale. Cele trei axe prioritare, adica Iasi - Movileni -
Coarnele Caprei - Belcesti - Scobinti - Lespezi, Iasi - Miroslava -
tibanesti - Tansa - Dagata - limita Judetului Vaslui si de la Dagata, prin
Piscu Rusului, limita Judetului Neamt, si centura usoara a Municipiului Iasi,
formata din drumurile judetene din Zona Metropolitana, au o valoare
initiala de 120 milioane de euro. Pentru drumul spre Dagata solutia de
finantare prin fonduri europene pe care o intrevedem este acest ITI, pentru
celelalte doua artere avand alte solutii."