Comertul cu amanuntul si inmatricularile de vehicule noi sunt doi indicatori importanti ce arata evolutia consumului dintr-o tara. Acesti indicatori arata ca incepem sa consumam mai mult. In primul trimestru din acest an atat comertul cu amanuntul, cat si inamatricularile de vehicule au inregistrat cresteri comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica.
Astfel, inmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 38% in primul trimestru din 2012, comparativ cu trimestrul I din 2011. Cresterea este mai accentuata fata de cea de 19,7% inregistrata de inmatricularile de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, in aceeasi perioada de timp.
Dintre vehiculele rutiere pentru transportul marfurilor cea mai semnificativă valoare a creşterii s-a înregistrat la categoria autocamioane, cu 54,4%, în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011.
Consumul - in crestere
In trimestrul I 2012, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de trimestrul I 2011, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,7% şi, respectiv, cu 4,5%.
În perioada analizata pentru comerţul cu amănuntul (serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate), a crescut cu 4,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,2%), a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,1%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (+1,4%).
In comparatie cu martie 2011, in martie 2012 volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 3,1%, creştere datorată comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,0%) şi a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,4%). Vânzările de produse nealimentare au înregistrat o scădere cu 0,5%.