Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

LEMON INTERIOR DESIGN:"Perioada petrecută în casă ne-a dat ocazia să înţelegem cât de important este mediul în care trăim"

Amenajări /

Elena Oancea, Cristina Căpitanu

Elena Oancea, Cristina Căpitanu


  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa de design interior a cunoscut o evoluţie organică şi accelerată şi un interes tot mai mare din partea clienţilor. În plus, ultimele luni marcate de izolare, preocuparea oamenilor pentru casele lor a fost în creştere, iar revenirea la birou în noile condiţii reglementate de autorităţi impune ajustări în spaţiile de lucru şi noi amenajări.

    Perioada de pandemie nu a venit cu scăderi pentru Lemon Interior Design, cererea pentru amenajări nu a scăzut, compania având solicitări şi proiecte în derulare, pe care le-a coordonat de la distanţă.

    Co-fondatorii Cristina Căpitanu şi Elena Oancea ne-au acordat un interviu în care ne-au vorbit despre importanţa designelui interior atunci când ne alegem o locuinţă, dar şi despre cum se va reflecta pandemia asupra felului în care vor arăta birourile în următoarea perioadă.

    "Un spaţiu pe măsura clientului - reţeta succesului în designul de interior"

    Reporter: Cum a evoluat piaţa de design interior din ţara noastră?

    Elena Oancea: Interesul pentru fine living, pentru designul interior, pentru amenjarea spaţiilor de lucru de către profesionişti a crescut considerabil în ultimii ani şi la noi. Putem spune că în prezent cererea este una foarte mare, la fel şi exigenţa atunci când vine vorba de serviciile de amenjare interioară. Stilul de viaţă actual şi ritmul cotidian dinamic au născut şi o nevoie firească de wellbeing, de frumos şi relaxare atunci când trecem pragul casei. Evoluţia pieţei a fost una organică, dar accelerată, iar interesul tot mai mare al clienţilor pentru design interior a atras implicarea desig­nerilor şi a profesioniştilor din domeniu în tot mai multe proiecte.

    Reporter: Cât de important este designul interior atunci când vorbim de alegerea unei locuinţe sau a unui spaţiu de birou?

    Elena Oancea: Designul este cel care însufleţeşte şi dă personalitate unui spaţiu, fie că vorbim de o casă, de un birou, de un lobby sau de un restaurant. El vorbeşte cel mai bine despre proprietarul acelui loc, el transmite cele mai puternice mesaje despre oamenii care locuiesc sau muncesc acolo. În plus, o alegere corectă şi smart a conceptului de design ne poate face casa mai primitoare, mai caldă şi relaxantă, poa­te transforma biroul într-un mediu de lucru plăcut şi prietenos.

    Reporter: Cu ce soluţii veniţi în abordarea amenajării?

    Cristina Căpitanu: Cred că Lemon Interior Design vine cu o dublă diferenţiere pe piaţă: una la nivel de design şi stil - foarte mulţi clienţi ne-au spus că avem o am­prentă a noastră, o marcă recognos­cibilă în amenajările pe care le facem, şi una la nivel de soluţii de amenajare - pentru că suntem una dintre puţinele companii de design de pe piaţa de la noi care se ocupă de un proiect de la stadiul de concept şi până la implementarea lui în cele mai mici detalii. Suntem preocupate de toate schimbările care vin odată cu evoluţiile în tehnologie şi în facilităţile oferite de ceea ce numim "smart homes", ne implicăm chiar şi în proiectare. În plus, înainte de a propune un concept creativ avem întotdeauna discuţii cu beneficiarii pentru a le putea identifica stilul de viaţă, etapa în care se află, nevoile, personalitatea. Deci e şi ceva psihologie fină în munca noastră.

    Reporter: Cum a evoluat cererea, în raport cu oferta pe piaţa de amenajări interioare, în ultimele luni având în vedere că majoritatea oamenilor au stat în case?

    Cristina Căpitanu: Interesul pentru cum ne amenajăm casele, cum le adaptăm la noul stil de viaţă a fost unul în creştere. Pentru compania noastră, aceasta a fost o perioadă în care cererea pentru amenajări nu a scăzut, am avut solicitări şi proiecte în derulare, pe care le-am coordonat de la distanţă, astfel încât să fim alături de clienţii noştri. Echipa noastră a fost foarte activă în această perioadă şi a semnat contracte importante şi de amploare. Numărul proiectelor nu este influenţat de deciziile luate privind cifrele, de eventuale amânări ale plăţilor venite ca soluţii de business pentru continuitate în acest context, astfel că numărul proiectelor noastre evoluează şi ne bucurăm să vedem că acest lucru confirmă calitatea serviilor oferite.

    Reporter: Putem vorbi de oportunităţi în piaţa de proiecte rezidenţiale premium în această perioa­dă de criză?

    Cristina Căpitanu: Cu siguranţă toţi ne-am confruntat cu o situaţie nemaiîntâlnită şi, indiferent de industrie, fiecare dintre noi a trebuit să se adapteze. Pe segmentul amenajărilor de interior am constatat o creştere a preocupării oamenilor pentru casele lor. Cu siguranţă perioada petrecută în casă le-a dat ocazia multora să înteleagă cât de important este mediul în care trăim, de ce contează să avem o casă armonioasă, în care să ne placă să locuim, care să ne ofere confort şi echilibru. În plus, schimbările de pe piaţa muncii s-au simţit şi ele în cererile legate de amenajările interioare. Cei care au experimentat fenomenul work-from-home şi-au adaptat locuinţele astfel încât să poată lucra de acasă. Nu în ultimul rând, revenirea la birou în noile condiţii reglementate de autorităţi impune ajustări în spaţiile de lucru şi noi amenajări.

    Reporter: Cum se va reflecta pan­demia asupra felului în care vor arăta birourile în următoarea perioadă?

    Elena Oancea: Amenajarea spaţiilor de lucru a fost dintotdeauna supusă unor norme riguroase, iar în prezent tendinţa pe piaţa birourilor este de reconfirgurare a spaţiilor de lucru. Există mai multe soluţii de adaptare a spaţiilor office la noile reglementări din contextul pandemiei, fie că vorbim de renunţarea la anumite săli, cum ar fi cele de meeting, fie de creşterea spaţiului alocat fiecărui angajat (de la 8 mp asistăm la o creştere la 15 mp per unitate de lucru). În acelaşi timp, va creşte - şi avem deja aceste semnale - interesul angajatorului pentru birouri amenajate eficient, care oferă condiţii optime de lucru şi pun accent pe sănătatea angajatului, spaţii care oferă şi opţiuni de relaxare, birouri în clădiri certificate green, în zone exclusiviste. Noi credem foarte mult în componenta de wellbeing a spaţiului de muncă şi în toate amenajările noastre office ne-am concentrat pe un concept de stil de viaţă la birou, luând în calcul spaţii de lucru prietenoase, spaţii pentru relaxare, abordări estetice care să dea armonie timpului petrecut la muncă.

    Reporter: Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinaţi în piaţă?

    Cristina Căpitanu: Noi activăm în domeniul design-ului interior, dar avem două divizii, una dedicată spaţilor rezidenţiale şi una celor de birouri. Fiind una dintre puţinele firme de design rezidenţial care se ocupă de proiect de la stadiul de concept până la implementarea finală a celor mai mici detalii, provocările sunt la ordinea zilei şi sunt de diverse feluri. Toate proiectele noas­tre au un nivel de complexitate ridicat. Există proiecte în care provocările cresc cu atât mai mult cu cât societatea evoluează constant, se pune accent pe conceptele de "green house" şi tehnologie "smart house". În astfel de situaţii, procesul de implementare a conceptului de design devine mai complex. Suntem din ce în ce mai implicate şi pe partea de proiectare (piscine în interiorul apartamentului, instalaţii, sisteme de iluminat etc.). Amenajarea unui spaţiu de birouri este un proces complex, dar este o continuare firească a activităţii noastre în domeniul designului interior rezidenţial. Provocările în acest domeniu sunt şi de altă natură, scopul final fiind acela de a găsi un numitor comun între nevoile unei comunităţi, respectarea unor norme legale, funcţionalitate, reguli de ergo­nomie şi, nu în ultimul rând, design.

    Reporter: Care sunt actualele tendinţe în domeniu (materiale, culori, etc.)?

    Elena Oancea: Ca tendinţe, se observă un accent pe spaţiile calde şi primitoare şi o renunţarea la trend-ul industrial. Gri-urile încep să piardă teren în favoarea tonurilor calde, de pământ şi a accentelor puternice de culoare. Elementele naturale sunt tot mai prezente în amenajări, în print-uri, la fel şi combinarea între stiluri diferite, fără limite de design - mixuri de texturi şi materiale menite să asigure un look eclectic-organic cu accente elegante. Însă, dincolo de trenduri, noi punem accent pe personalitate atunci când vorbim de design şi credem că fiecare casă trebuie să reflecte şi să susţină stilul de viaţă al proprietarului. Un spaţiu pe măsura clientului este reţeta succesului în desig­nul de interior. Nouă ne place să folosim mai ales produse atemporale, cu linii care nu se demodează, culori calde, de pământ, materiale naturale, cum sunt lemnul, marmura, piatra. În ceea ce priveşte amenajările office, este evidet că noile reglementări de protecţie şi distanţare socială vor impune reconfirgurări ale spaţiului. Altfel, abordarea intimă, armonioasă, prietenoasă a spaţiului de lucru va câştiga teren în continuare, pentru că oamenii vor dori tot mai mult să lucreze într-un mediu cald, care să le reamintească de acasă.

    Reporter: Cum s-au educat clienţii care aleg servicii de design interior?

    Cristina Căpitanu: Noi am avut de la bun început o abordare diferită a conceptului de design interior şi pachetul în jurul căruia lucrăm pentru fiecare proiect - concept creativ adaptat la personalitatea clientului, buying şi implementarea amenajării - ne-au diferenţiat. Am reuşit în aceşti ani să ne formăm un public aparte, educat, cu bun gust şi cu dorinţa de a-şi defini confortul şi personalitatea prin propriile spaţii. Lemon Interior Design trece de noţiunea de brand, mergând direct către persoanele cu astfel de priorităţi. Iar pentru noi este o bucurie să vedem că există oameni tot mai precoupaţi de acest aspect. Clienţii actuali, dar şi cei potenţiali, au înţeles importanţa confortului personal, în această perioadă poate mai mult ca oricând, iar asta ne face să spunem că în perioada următoare estimăm o creştere a numărului de proiecte.

    Reporter: Ce proiecte aveţi în prezent, atât pe zona de rezidenţial, cât şi pe cea de office?

    Elena Oancea: Avem un portofoliu mixt în derulare, cu amenajări de spaţii comune, lobby-uri în diverse dezvoltări, amenajări rezidenţiale, dar şi office. Printre proiectele la care lucrăm în prezent se numără unităţi rezidenţiale în One Mircea Eliade (componenta rezidenţială a proiectului multifuncţional One Floreasca City), în One Verdi Park, One Herăstrău Towers, Neo Mamaia, Vila Spania, Vila Paris, reşedinţe private, dar şi amenajări office la One North Gate, apoi Clinica medicală Constanţa, dar şi concepte de design pentru care am fost solicitate internaţional.

    Înfiinţată în 2004, compania Lemon Interior Design şi-a pus semnătura pe multe concepte creative, remarcându-se prin serviciile integrate de design şi management al amenajărilor interioare. Printre cele mai cunoscute şi spectaculoase proiecte pe care le-a gândit şi implementat compania se numără lobby-urile unor clădiri iconice din Bucureşti, precum One Herăstrău Park sau One Charles de Gaulle, dar şi o serie de apartamente şi penthouse-uri realizate la standarde internaţionale. Conceptele de design marca Lemon Interior Design au propria amprentă şi, în timp, au reuşit să devină recognoscibile şi inconfundabile: stilul contemporan este mixat cu accente îndrăzneţe, într-un tot unitar.

    Principiul din spatele conceptului Lemon este dorinţa de a oferi o altă perspectivă asupra interioarelor prin design original, linii fine, calitate şi un aer timeless. Cu un interes crescut pentru detalii, echipa de specialişti Lemon creează de fiecare dată un stil personalizat şi adaptat la individualitatea fiecărui client, mixând organic spaţiul cu designul, componentele sociale şi personale ale fiecărui beneficiar. Din 2004 şi până în prezent, Lemon a ajuns la un număr uimitor de proiecte rezidenţiale, definindu-şi obiectivul de a modela conceptul de lux într-un mod blând, adaptat personalităţii fiecăruia. În 2019 compania se extinde odată cu lansarea diviziei office, care are ca focus soluţiile complete de proiectare, design şi implementare pentru configurarea spaţiilor de birouri, într-un mod personalizat. Amenajările office marca Lemon nu sunt însă standard, compania remarcându-se prin proiectarea unor spaţii-concept, cu o nouă abordare, în care biroul îşi transcende funcţionalitatea tipică şi devine un spaţiu cu personalitate, un spaţiu în care designul, elementele cu impact vizual şi normele estetice se împletesc cu rigorile specifice unui mediu de lucru.

    Povestea evoluţiei brandului le are în spate pe cele două fondatoare, Cristina Căpitanu şi Elena Oancea. Echipa de tineri designeri şi arhitecţi pe care o coordonează are un background valoros în domeniu, toţi căutând mereu să inoveze conceptul tradiţional de design.

    Lemon Interior Design este câştigătorul premiilor internaţionale European Property Awards 2019: "Best Interior Design Private Residence Romania" pentru reşedinţă privată în cadrul unui complex One; "Best Interior Design Apartment Romania" pentru Lake Loft; "Bathroom Design Romania Award" pentru Skyline. Compania a mai câştigat în 2015 premiul "Visionary Design" la Gala Premiilor Casa Lux şi "Cel mai bun design pentru un spaţiu de locuit" în 2014, la Gala Premiilor Elle Decoration Design.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional