MCA Grup, producător local de uşi de garaj şi rulouri exterioare pentru ferestre a bugetat, pentru anul 2014, investiţii de peste 800.000 de euro, vizând integrarea unor noi categorii de produse şi dezvoltarea capacităţii de producţie a altora mai vechi, informează acesta într-un comunicat de presă.
Grupul a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, în uşoară scădere faţă de anul anterior. Exporturile au contribuit la aceasta cu aproximativ 25%, aport de două ori mai mare comparativ cu 2012, în timp ce vânzările pe piaţa internă s-au redus.
"Credem în continuare în creşterea exportului, experienţa ne-a dovedit că avem ce oferi. Obiectivul nostru pentru anul în curs este de creştere cu 20%, bazată în principal pe dezvoltarea pieţelor externe", spune Ciprian Oprea, director general MCA Grup.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei uşilor secţionale, trendul negativ setat în 2012 s-a domolit. Potrivit estimărilor MCA, în 2013 s-a înregistrat o contracţie cu aproximativ 5% valoric, în piaţă fiind comercializate mai multe modele economice. Însă ca volum, în România s-au vândut aproximativ 14.500 de uşi secţionale, nivel similar cu anul anterior.
Pentru anul în curs, compania estimează o uşoară revigorare a pieţei pe zona uşilor de garaj, ţinând cont şi de faptul că numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale s-a menţinut în 2013 la acelaşi nivel cu 2012, neînregistrând scăderi.
În zona rulourilor, MCA se aşteaptă la o creştere de aproximativ 10%, susţinută de potenţialul mare al pieţei, întrucât în România doar 2% dintre ferestrele noi se comandă cu rulouri.