Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

MOBILIER DE PRIMIRERecepţia - prima impresie

F.A. Amenajări /

Set Bentley: mobilier living de lux în piele naturală, două canapele de mari dimensiuni, design minimalist şi megataburet/măsuţă din piele naturală - 5.500 lei+TVA (Balea Trading)

Set Bentley: mobilier living de lux în piele naturală, două canapele de mari dimensiuni, design minimalist şi megataburet/măsuţă din piele naturală - 5.500 lei+TVA (Balea Trading)

La modă - subansamblele din cristal

Ampla dezvoltare înregistrată în ultimii ani pe segmentul spaţiilor de birouri a avut drept consecinţă directă şi creşterea livrărilor de mobilă pentru birouri. Una dintre cele mai importante impresii asupra unui birou se formează la recepţie - sau zona de welcome, cum i se spune printre specialişti. Fie că este vorba despre o firmă mai mică sau de una foarte mare, zona de prim contact cu clienţii şi partenerii este foarte importantă în ceea ce priveşte formarea primei impresii asupra firmei. Şi nu numai în cazul companiilor este importantă zona de primire, ci chiar şi în locuinţele particulare amenajarea spaţiului în care musafirii pun primul pas în casă contează în conturarea imaginii asupra locuinţei respective.

Cererea este în continuă creştere

Doamna Mirela Dumitru, director general al "Innoffice" Bucureşti, societate specializată în servicii complete de proiectare şi amenajare a birourilor "la cheie", este de părere că cererea de soluţii pentru amenajări interioare a crescut ca tendinţă generală, odată cu finalizarea multor proiecte office. În cadrul acestui volum de cereri, holurile şi zonele de welcome ocupă, implicit, un procent important. Recepţiile, de exemplu, sunt solicitate şi în mod independent faţă de business-center-urile înfiinţate în ultimul timp. Aceasta pentru că în proiectele de reamenajare ale societăţilor (de obicei mari) li se acordă o importanţă din ce în ce mai mare. "În plus, clienţii manifestă o disponibilitate de investiţie sporită pentru spaţiile de recepţie, conştienţi de impactul vizual pe care îl vor avea vizitatorii lor", subliniază doamna Dumitru.

Şi domnul Ovidiu Tănăsescu, director general al "Miovi Design Mob" Bucureşti, societate specializată în proiectarea şi execuţia de mobilier la comandă, apreciază că cererea de amenajări interioare pentru holuri şi recepţii este şi va fi în continuă dezvoltare, mai ales în ceea ce priveşte mobila la comandă. Aceasta dintr-o logică simplă a lucrurilor: apar spaţiile, firesc apare şi nevoia de mobilare. "Fiindcă este aproape imposibil să găseşti ceva în domeniul acesta, care să şi reprezinte clientul respectiv, atunci singura soluţie este realizarea la comandă", consideră domnul Tănăsescu.

Andreea Speranţa, project manager "Knox Design" SRL, societate specializată în proiectare design interior, amenajări la cheie, decorare completă inclusiv mobilier, ne-a declarat: "Piaţa de design interior pentru birouri este în plină ascensiune, datorită dezvoltării companiilor deja existente pe piaţă şi care luptă pentru păstrarea unui loc fruntaş în clasamentul companiilor din România sau prin pătrunderea altor companii recunoscute din străinătate. Companiile din străinătate vin în general cu un design preconceput care trebuie implementat în România. Ţinând cont de faptul că numărul clădirilor de birouri a crescut simţitor în ultimii trei ani, automat şi cererea de amenajări interioare a crescut. Fiecare companie caută să îşi personalizeze recepţia astfel încât amprenta firmei să fie văzută de la intrare. Recepţia reprezintă un fel de etichetă a companiei fiind partea care întâmpină un potenţial client."

La modă - subansamblele din cristal

Ca tendinţă mai recentă pe piaţa mobilierului pentru recepţii, doamna Mirela Dumitru, director general "Innoffice", remarcă faptul că sunt tot mai căutate subansamblele din cristal (transparent, sablat, vopsit) care dau o notă de eleganţă ambientului, cât şi inserţiile metalice - mai mult ca accent. Un asemenea cadru trebuie să fie completat de un sistem de iluminat care să corespundă aceloraşi cerinţe, fie ele mai avangardiste sau mai conservatoare.

În opinia doamnei Dumitru, clienţii apreciază mult flexibilitatea mobilierului, indiferent de destinaţia sa. Are câştig de cauză în faţa consumatorului propunerea unei soluţii practice şi uşor de adaptat condiţiilor speciale existente; mai ales datorită faptului că aceste spaţii vor fi reconfigurate la intervale de timp nu foarte mari, după cum nici statutul pe piaţă al organizaţiei respective nu rămâne nemodificat ani de-a rândul. Ca şi culori, în general clienţii optează pentru nuanţe apropiate de cele ale siglei, subliniază doamna Dumitru. În linii mari, cererea este variată cromatic, cât şi din punct de vedere al materialelor folosite: cristalul, lemnul lăcuit, lemnul masiv, finisajele în culori de lemn, mai spune directorul general al "Innoffice".

Clienţii preferă produsele de mobilier tapisate cu piele naturală, realizate în culori deschise (roşu , wenghe), într-un stil modern, cu linii drepte, în genul minimalist, este de părere Bogdan Balea, director general al "Balea Trading" Bucureşti, societate care importă şi distribuie peste 100 de modele de holuri în piele, canapele, colţare, etc. Domnul Balea consideră că, cu mici excepţii, s-a renunţat la stilul clasic.

În România, companiile au acum o nouă viziune asupra organizării spaţiilor de lucru, apreciază Andreea Speranţa, project manager la "Knox Design". Companiile sunt deschise şi mobile pentru a permite creşterea eficienţei angajaţilor. Spaţiile de lucru trebuie adaptate diverselor activităţi. Managerii doresc un mobilier modular astfel încât în cazul unei mutări aces-ta să poată fi adaptat oricărui spaţiu. Oamenii au activităţi şi stiluri de lucru diferite, lucrează în departamente diferite, iar amenajările trebuie să fie flexibile, subliniază doamna Andreea Speranţa.

La rândul său, domnul Ovidiu Tănăsescu, director general al "Miovi Design Mob" Bucureşti, susţine că cerinţele clienţilor sunt mult diferite, în concordanţă cu mărimea afacerii lor şi, implicit, cu bugetul alocat pentru mobilarea spaţiilor de birou. În general, clienţii aleg cam ceea ce se "poartă" în sezonul respectiv, nuanţe promovate la un moment dat de producătorii sau distribuitorii de pal. De asemenea, oferta de materiale este vastă, existând tot felul de profile din aluminiu sau inox, folii ornamentale, care în combinaţie cu pal-ul melaminat sau alte materiale pot duce la nişte rezultate spectaculoase. De regulă, aici intervine arhitectul sau designer-ul care creează proiectul. În cazul unei societăţi mai mici, cerinţele sunt mai simple, beneficiarii doresc ceva funcţional, relativ ieftin, dar realizat pe configuraţia dată, consideră domnul Tănăsescu.

Stilul minimalist este recomandat

Potrivirea de stiluri între mobilierul recepţiei şi piesele deja existente, este principala recomandare pe care o face Mirela Dumitru, director general al "Innoffice", beneficiarilor interesaţi de amenajarea spaţiilor de recepţie. Plecând de la propunerea pentru recepţie (şi\sau forma de waiting) trebuie să fie amenajat şi restul spaţiului (managerial, operativ, etc.). "Nu impunem un stil anume, mai ales că proiectele au ca punct de plecare cerinţele clientului, însă ideea pe care se merge trebuie să fie una unitară", subliniază doamna Dumitru.

În acelaşi timp, Andreea Speranţa, project manager la "Knox Design", este de părere că stilul amenajării diferă de la o companie la alta. Totuşi, domnia sa subliniază că predominant este stilul minimalist, cu linii drepte, mobilierul închis la culoare, sobru, inserţii de sticlă sablată, canturi argintii, placaje metalice perforate.

"Formele recepţiei trebuie să fie cât mai deosebite, designul acesteia trebuind să rămână întipărit în mintea celor care vizitează compania. La recepţie se pot folosi cu succes tapetul, corpuri de iluminat mai speciale, fante de lumină în pardoseală", consideră doamna Andreea Speranţa. În general, culorile predominante pentru amenajarea sediului fiecărui client reflectă culorile companiei, culori care de cele mai multe ori se regăsesc în logo-ul acesteia. De asemenea, recepţia trebuie dotată şi cu un loc de aşteptare cât mai comod, o canapea, fotolii, măsuţe de cafea, reviste, diplome ale companiei, elemente din care să reiasă clar domeniul de activitate al companiei pe care musafirul o vizitează, mai recomandă Andreea Speranţa.

Ovidiu Tănăsescu, director general al "Miovi Design Mob" Bucureşti, atrage atenţia că dotările funcţionale - spaţii pentru tehnica IT, comunicaţii, organizare documente, compartimentările trebuie proiectate direct cu beneficiarul. Trebuie prevăzute spaţiile sau trecerile pentru traseele de cabluri, în aşa fel încât să rezulte în final un ansamblu funcţional şi ergonomic. Apoi toate aceste spaţii (module) se "îmbracă" cu ceea ce doreşte arhitectul: folii ornamentale în combinatie cu pal, diverse profile, etc.

Bogdan Balea, director general "Balea Trading" Bucureşti, recomandă mobilierul din piele naturală, în culori deschise, cu un stil modern, în linii drepte, genul minimalist. De asemenea, dacă ambientul este conceput mai sobru pot fi folosite şi holuri, canapele, fotolii, măsuţe de piele într-un stil clasic.

Amenajarea unei recepţii - de la câteva sute la câteva zeci de mii de euro

Costurile amenajării diferă foarte mult în sensul că atunci când beneficiarul doreşte ceva deosebit apelează la un arhitect sau designer care întocmeşte un proiect, apoi vine mobilistul şi îl execută, ne spune domnul Ovidiu Tănăsescu. Cu cât proiectul este mai sofisticat, cu atât manopera şi regiile cresc simţitor. Sunt şi lucrări mai dificile pentru care găsirea diverselor soluţii de asamblare a materialelor, cu execuţia propriu-zisă solicită mult timp. "Am avut amenajări care au costat şi 500 - 600 euro, dar şi lucrări de 1.000-1.500 euro", spune domnul Tănăsescu. În acelaşi timp, domnia sa agreează că preţurile pot fi şi mult mai mari, în funcţie de spatiu, ceea ce doreşte beneficiarul, ce materiale alege.

Doamna Andreea Speranţa, project manager la "Knox Design", apreciază că, în general, preţurile variază destul de mult în funcţie de dimensiunile spaţiului de amenajat, de mobilierul folosit, de finisajele folosite. "Putem să spunem că o recepţie de dimensiuni tipice - 25 mp poate costa începând cu 6.000 euro şi putând să ajungă şi la 15.000 de euro în funcţie de obiectele folosite - mobilier, canapea, corpuri de iluminat", apreciază Andreea Speranţa.

Având în vedere că firma pe care o reprezintă vinde numai mobilă de lux din piele, domnul Bogdan Balea, director general "Balea Trading" Bucureşti, spune că amenajarea unei recepţii poate costa de la 2.000 la 20.000 de euro, în funcţie de dimensiunea şi luxul acesteia.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional