Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

MOBILIERUL DE BIROULa modă sunt formele lejere şi ansamblurile minimaliste

F.A. Amenajări /

La modă sunt formele lejere şi ansamblurile minimaliste

Piaţa mobilierului office va atinge 110 milioane de euro

Confort, armonie, funcţionalitate, ergonomicitate - acestea sunt cele mai importante ingrediente în alegerea mobilierului de birou. Şi cum imaginea este esenţială în afaceri, mobilierul şi amenajarea spaţiilor de birouri pot aduce un plus de valoare imaginii unei companii.

Pe acest lucru mizează şi producătorii din segmentul de mobilier pentru birouri. De altfel, aceştia observă o sofisticare a gusturilor clienţilor. Bogdan Staicu, responsabil pentru Divizia "Mobexpert Office" ne-a declarat: "În segmentul de vârf de gamă, s-a făcut remarcată în ultimii ani o creştere a cererii venind nu doar de la clienţii , adică marile multinaţionale, ci şi de la tot mai multe companii româneşti. Putem vorbi, în mod cert, de o nevoie de definire mai coerentă a propriei imagini la care devin atente şi sensibile şi companiile româneşti."

Piaţa mobilierului office va atinge 110 milioane de euro

Segmentul imobiliar de birouri se află în continuă dezvoltare nu doar în Bucureşti, ci şi în alte oraşe din ţară, iar oferta de spaţii de birouri de clasa A şi B este generoasă. Suficiente motive pentru ca producătorii de mobilier office să spere la vânzări sporite. Divizia "Mobexpert Office", specializată în mobilier pentru birouri şi colectivităţi, a înregistrat în anul 2007 o creştere medie a vânzărilor de 28,5 % la nivel regional, adică în România, Bulgaria şi Serbia. O creştere similară este aşteptată în continuare: "Ne aşteptăm la o creştere medie anuală a vânzărilor situată în jurul valorii de 20%", ne-a declarat Bogdan Staicu.

Mirela Dumitru, director general "Innoffice", remarcă faptul că, în această perioadă, piaţa de mobilier de birou este estimată la cifra de 80 - 85 de milioane de euro. Iar trendul pe care se situează este unul ascendent, astfel că în doi - trei ani de zile poate ajunge la o valoare de 110 milioane de euro.

Minimalism versus spaţii încărcate

Dacă în trecut amenajarea unui birou includea piese de mobilier din lemn masiv şi în culori sobre, mai nou, experţii în design ne recomandă culorile des-chise, formele lejere şi ansamblurile minimaliste. Astfel, potrivit Mirelei Dumitru, director general "Innoffice", materialele clasice nu se mai bucură de acelaşi nivel al cererii. Se utilizează pe scară largă aluminiul, inoxul, blaturile din cristal şi mai puţin lemnul masiv. "Metalul rece - aluminiul sau elementele cromate - sunt prezente în tot ceea ce înseamnă mobilierul pentru zona de birou", susţine şi Bogdan Staicu. Utilizarea acestor materiale are ca scop evitarea spaţiilor care dau senzaţie de aglomerat, înghesuit, în favoarea ambienţelor de lucru mai aerisite.

Luminozitate şi culori deosebite

Andreea Speranţa, coordonator de proiecte "Knox Design", consideră că în tendinţele pentru mobilierul de birou sunt la mare căutare culorile deosebite cum ar fi "rovere bianco" sau "pinul argintiu". "Mobilierul este preponderent din pal, cu canturi metalice sau plastice. Sunt folosite cu succes şi inserţiile de plexiglas sau policarbonat, alături de panouri sau foi metalice perforate", a adăugat domnia sa.

De asemenea, un punct important în cadrul unui birou este şi luminozitatea. Suprafeţele cu ferestre mari au un impact pozitiv asupra mediului de lucru prin deschiderea, transparenţa şi dinamica pe care le oferă spaţiului.

În amenajările din spaţii deschise sunt utilizate foarte mult panourile de separare dintre birouri, realizate pe structură metalică şi finisate cu pal sau materiale textile care permit concentrarea, absorb zgomotul, dar nu izolează, ci facilitează lucrul în echipă.

Ce-şi doresc afaceriştii?

Bogdan Staicu, susţine că, în general, "clienţii îşi doresc spaţii moderne şi cât mai funcţionale, astfel încât timpul petrecut de angajaţi la birou să fie în acord cu valorile companiei, cu poziţionarea acesteia pe piaţă, cu imaginea pe care aceasta vrea să o comunice despre sine".

Mirela Dumitru, reprezentanta "Innoffice", este de părere că mulţi dintre potenţialii cumpărători aşteaptă o calitate de top a produselor, dar preţurile sunt un obstacol în alegerea unor astfel de soluţii. Pe de altă parte, există, încă, unele companii reticente în faţa propunerilor occidentale de ultimă oră în materie de office - design. În plus, "firmele mici şi mijlocii nu vor investi în imagine cât o multinaţională, de exemplu, din cauză că sunt în dezvoltare sau chiar la începutul activităţii, de cele mai multe ori, şi nu se vor expune unor costuri fixe foarte mari", susţine domnia sa.

Stiluri diferite pentru activităţi diferite

Amenajarea unui spaţiu de birouri ţine cont de mai multe criterii. Astfel, tipul companiei, domeniul profesional, genul de spaţiu, segmentul de activitate care se desfăşoară în acel spaţiu influenţează fundamental opţiunea de amenajare. De exemplu, un cabinet de avocatură va opta pentru un stil clasic, cu mobilier din lemn masiv, în culori închise, sobre, cu materiale preţioase şi un anumit rafinament discret al ansamblului. Un stil minimalist, foarte contemporan, va fi ales de un cabinet de arhitectură.

Diferenţele de amenajare a spaţiilor de birouri apar şi în cadrul aceleiaşi companii, în funcţie de scara ierarhică. Astfel, investiţia corespunzătoare mobilierului operativ nu este aceeaşi ca pentru birourile manageriale, sălile de şedinţe sau zonele de recepţie. "Managerii fac eforturi mai mari pentru amenajarea spaţiilor care dau imaginea societăţii lor şi optează pentru soluţii mai puţin pretenţioase pentru back - office", susţine Mirela Dumitru.

Mobilierul de birou este reînnoit mai des

Potrivit doamnei Mirela Dumitru, pe lângă produsele în sine, furnizorii serioşi de soluţii office oferă şi facilităţi auxiliare esenţiale amenajării birourilor cum ar fi servicii de proiectare, space - planning, design de interior, consultanţă, montaj, transport.

"Mobexpert Office" furnizează clienţilor săi conceptul pentru spaţiu, mobilier pe tipurile de funcţiuni, cablare, pereţi despărţitori, sisteme de iluminat, mochetă şi pardoseli. De asemenea, clienţii pot beneficia de serviciul buy - back, prin care se pot debarasa de mobilierul vechi în momentul în care sunt remobilate birourile. De altfel, potrivit lui Bogdan Staicu, perioada de reînnoire a mobilierului de birou a fost redusă de la 8 - 10 ani, cât era în anii 2004 - 2005, la 7 - 8 ani. "Rata medie de înnoire a mobilierului de birou pe pieţele Europei occidentale este de 5 - 6 ani. Spre aceasta tindem şi în România şi cred că vom ajunge acolo prin 2011", a adăugat domnul Staicu.

Cât costă amenjarea unui birou?

Potrivit experţilor, amenajarea unui spaţiu de birou poate avea costuri diferite, de la caz la caz. În funcţie de bugetul de care dispune cumpărătorul, de exigenţele sale în materie de confort şi utilitate, amenajarea unui birou poate costa între 850 de euro şi 10.000 de euro, sau chiar şi mai mult pentru variantele premium.

Dar nici un preţ nu este prea mare atunci când în joc se află imaginea şi renumele unei companii de prestigiu.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Proiecte

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Internaţional