Guvernul isi propune sa atraga fonduri europene de 4,8 miliarde de euro in perioada 2014-2020 pentru constructia de autostrazi. La acesti bani se va adauga finantarea nationala, de 750 milioane - un miliard de euro pe an, rezultata din acciza suplimentara la combustibili, a precizat primul-ministru Victor Ponta.
Pana in anul 2018, executivul isi propune sa realizeze cu fonduri europene urmatoarele tronsoane de autostrada: Sibiu - Brasov - Bacau - Roman - Iasi - Ungheni; Roman - Targu Neamt; Pitesti - Ramnicu Valcea; Bucuresti - Alexandria; Craiova - Claafat si Ploiesti - Buzau - Focsani.
In paralel, guvernul isi propune sa finanteze in regim de concesiune sau parteneriat-public-privat tronsoanele de autostrada: Gilau - Suplacu de Barcau; Pitesti - Craiova; Comarnic - Ploiesti si Comarnic - Brasov.
Oferta finala pentru constructia autostrazii Comarnic - Brasov (in concesiune) urmeaza sa fie depusa pe 9 decembrie, a precizat premierul.
De asemenea, se afla in procedura avansata de atribuire realizarea Centurii de Sud a Bucurestiului, in regim de autostrada. Tot intr-o formula avansata se afla si tronsonul de autostrada Pitesti-Craiova. Lucrarile ar putea incepe de anul viitor, a adaugat premierul.
Din bugetul de stat pe 2014 (acciza suplimentara la combustibili), guvernul a propus finalizarea segmentului de autostrada Bors-Suplacu de Barcau, precum si constructia tronsonului Focsani - Galati - Braila.
Costurile de constructie vor varia de la 5 milioane de euro pe km de autostrada in zona de campie, pana la 30 milioane de euro pe km (in cazul tronsonului Comarnic - Brasov, care presupune si constructia de tunele), a mai precizat primul-ministru.
In prezent sunt in lucru sau in curs de atribuire urmatoarele troansoane: Nadlac-Arad; Timsioara - Lugoj; Sebes - Sibiu; Sebes-Turda (s-a finalizat licitatia) si Turda - Targu Mures.