Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat miercuri Planul Urbanistic Zonal vizand construirea unui pasaj rutier si pietonal subteran la piata Presei Libere din Capitala.
Astfel, se propune realizarea unui ansamblu multifunctional subteran alcatuit dintr-un pasaj rutier subteran pe sensul Soseaua Bucuresti-Ploiesti - Soseaua Kiseleff si a unor pasaje pietonale subterane care sa faca legatura intre Piata Presei Libere, Piata Montreal si terminalul liniei de tramvai si al autobuzelor, precum si cu viitoarea statie de metrou de pe magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda).
Primaria Capitalei a motivat necesitatea investitiei datorita convergentei unor fluxuri importante de vehicule si pietoni si a unor linii de transport public, fapt ce determina "disfunctii majore". Prin realizarea investitie va fi asigurata "imbunatatirea infrastructurii, reabilitarea si marirea capacitatilor retelelor publice edilitare si cresterea performantei transportului public".
PUZ-ul a fost elaborat de Metroul SA si Dorin Stefan Birou de Arhitectura.
La inceputul saptamanii, Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania a solicitat public Consiliului General sa respinga PUZ-ul Piata Presei Libere, argumentand ca realizarea pasajului este un proiect "inutil functional si fundamental nociv in raport cu zona cea mai importanta a Soselei Kiseleff".