Proiectul inchiderii arcului nordic al Inelului Median de circulatie al Capitalei va fi realizat cu parteneri chinezi, a declarat Sorin Oprescu, primarul general al Bucurestiului, in cadrul unei dezbateri privind perspectivele de dezvoltare ale Capitalei.
Primarul general a precizat ca planurile urbanistice zonale si studiul de fezabilitate aferente proeictului urmeaza sa fie supuse votului Consiliului General. Ulterior, proiectul ar urma sa fie implementat prin parteneriat public-privat cu investitori chinezi. In acest scop Primaria a semnat un memorandum cu partea chineza.
Noua artera va uni Soseaua Colentina cu Soseaua Virtutii si are o valoare estimata la 1,3 miliarde euro, in varianta maximala. Proiectul trebuie urgentat in contextul in care noua autostrada A3 urmeaza sa aiba ca punct terminus partea de NE a orasului, iar infrastructura existenta nu poate prelua traficul suplimentar generat, a argumentat domnul Oprescu.
Domnia sa a precizat ca, pentru finantarea investitiei, sunt vizate mai multe surse: introducerea unei roviniete, fonduri ale municipalitatii si sprijin guvernamental.
Primul-ministru Mihai-Razvan Ungureanu, prezent in cadru evenimentului, si-a exprimat sustinerea pentru proiectele de dezvoltare ale Bucurestiului: "Puteti conta pe un parteneriat onest si puternic intre guvern si primaria generala". Domnia sa a subliniat ca, pentru Romania, Bucurestiul reprezinta "cea mai mare acumulare de valoare economica si intelectuala".
Proiectul arcului nordic al Inelului Median prevede realizarea unui sistem rutier complex, cu o lungime de aproximativ 13,5 km (intregul Inel Median, avand in jur de 64-65 km lungime), constand intr-o artera principala cu 6 benzi, la care se adauga artere colectoare pentru traficul local. Noul drum se va desfasura preponderent de-a lungul caii ferate Bucuresti-Constata. In varianta cel mai adesea vehiculata, drumul va include si doua tunele subterane a cate 2 km lungime, precum si un mare pasaj rutier peste trajul de cale ferata dinspre Chitila. Punctul terminus va fi in zona Pietei Crangasi, unde obiectivul va putea fi corelat cu o alta mare investitie a municipalitatii - viitoarea penetratie Splaiul Independentei - Autostrada A1.