Primul pod al pasajului suprateran Mihai Bravu-Splaiul Unirii prinde deja contur. Podul urmeaza sa fie gata pana la sfarsitul lunii martie, iar Primaria Bucuresti si-a propus ca pana la sfarsitul anului 2014 sa dea drumul la circulatie si pe cel de-al doilea pod, a declarat Sorin Oprescu, primarul Bucurestiului, in cadrul unei vizite pe santier organizate vineri, 15 noiembrie.
Proiectul a stagnat un an si jumatate datorita rezilierii contractului cu constructorul Romstrade. Compania a intrat in insolventa in decembrie 2012, iar primaria a renuntat la contractul cu aceasta in aceeasi luna. Valoarea contractului incheiat cu Romstrade se ridica la suma de 96,8 milioane lei fara TVA. Municipalitatea a virat companiei pentru acest proiect 37 milioane de lei din care au ramas in discutie de recuperat 4 milioane.
S-au demarat noi proceduri de achizitie, iar in august 2013 contractul a fost atribuit asocierii Astaldi SPA - Astalrom SA. Valoarea totala finala a contractului a fost de 125,64 milioane lei fara TVA. Noul contract este mai mare decat cel inchiat firma Romstrade, dar cresterea costurilor este justificata de modificarile aduse proiectului.
Potrivit primarul Capitalei, Sorin Oprescu, pana la momentul de fata s-au recuperat aproape noua luni dintr-un an si jumatate de intarzieri.
Pe santier se lucreaza zi si noapte potrivit primarului Capitalei, Sorin Oprescu.
"In aceste zile au fost pe santier cate 100-120 de oameni pe zi. S-au montat 40 de grinzi, din cele 44 care trebuie montate, pe 10, din cele 11 deschideri ale podului. Ultimele 4 grinzi se monteaza in noaptea aceasta, iar pe prima parte a podului s-a turnat si betonul. Ne dorim ca in primavara sa se poata circula pe primul pod, iar daca vremea ne va permite, sa incepem lucrarile si la cel de-al doilea pod.", a precizat Sorin Oprescu.
Realizarea acestui proiect rezolva problemele de circulatie a patru mari cartiere din Capitala. Cartierele Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon si Colentina vor fi legate intre ele si vor avea legatura cu zona de nord a orasului, dar vor avea si alternative fata de inelul interior de circulatie reprezentat de Mihai Bravu si Stefan cel Mare, fapt care va duce la decongestionarea circulatiei in zona centrala.
Proiectul presupune realizarea a doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacareşti), de cate doua benzi de circulatie pentru fiecare sens.
Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m.
Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor.
De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersectiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor.