În perioada 13-17 aprilie compania SICERAM S.A. - Sighişoara a fost prezentă, în calitate de expozant, la ediţia din 2011 a târgului specializat Construct Expo, participând în mod tradiţional şi consecutiv la toate cele 18 ediţii ale evenimentului.
Produsele pe care compania le-a prezentat în cadrul acestui eveniment sunt cele deja cunoscute şi renumite pe piaţa materialelor pentru construcţii, şi anume: sistemul de zidării marca TERMOBLOC; sistemele de învelitori ceramice: TERRA ROSA - ţigla natur; SMALTO - ţigla glazurată şi angobată; TERRA ANTIQUA - ţigla antichizată (În cazul ţiglelor glazurate, angobate şi antichizate, ca şi modele de ţiglă, aceste game vor cuprinde sortimentele BALTICA şi FRANCIA); gama de produse cunoscută sub denumirea TERRA RUSTICAunde sunt incluse: pardoselile si placajele , atât cele manuale pentru interior cât şi cele realizate mecanic, pentru exterior, precum şi alte produse pentru restaurarea monumentelor istorice.
Pe lângă aceste produse, SICERAM S.A. vine şi cu o noutate: implementarea în producţie, din luna aprilie a acestui an, a unui nou model de ţiglă mare, tip solz dublu, cu un necesar de 11-12 buc./mp, atât în varianta natur, cât şi în cea glazurată şi antichizată, menită a fi o alternativă mai puţin costisitoare la acelaşi tip de învelitoare, în versiunea clasică,unde necesarul este de 34 buc./mp. Noul model de ţiglă se numeşte BAVARIA DUO şi, din punctul de vedere al preţului, va fi cu aproximativ 35%-40% mai mic, pe metrul pătrat, decât varianta clasică. Pe fondul experienţei ultimelor două participări la acest eveniment, când numărul de vizitatori la stand a fost mult redus faţă de anii anteriori, şi în acest an ne aşteptam la o scădere a numărului acestora, în condiţiile în care şi numărul expozanţilor s-a redus semnificativ. Contrar acestor aşteptări, vizitatori au fost considerabil mai mulţi decât anul trecut, majoritatea lor fiind direct interesaţi de achiziţionarea materialelor necesare construcţiei unei case. Chiar dacă, iniţial, am fost destul de reticenţi cu privire la această participare, o considerăm ca fiind un bun exerciţiu pentru consolidarea imaginii companiei în rândul clienţilor noştri precum şi în rândul potenţialilor clienţi.
Referitor la segmentul de piaţă specific, cu toate că piaţa materialelor de construcţii, per ansamblu, a înregistrat o scădere fizică de 15% in anul 2010 faţă de 2009, scăderea fiind probabil mai accentuată pe segmentul de zidării, compania noastră a realizat vânzări cantitative cu 16% mai mari pentru produsele de zidărie, comparativ cu anul 2009 (chiar şi în aceste condiţii, valoarea vanzărilor elementelor de zidărie a scăzut cu 0,02% datorită reducerilor mari de preţ care s-au înregistrat pe piaţă). Totuşi, creşterea valorică de 66% pe segmentul de învelitori (în condiţiile unei creşteri cantitative de 68%), a determinat o majorare cu 0,65% a cifrei de afaceri înregistrată în 2010, aceasta atingând nivelul de 12,9 milioane de euro. În condiţiile scăderii preţului de achiziţie a produselor de zidărie, coroborată cu majorarea capacităţii de producţie a diviziei de ţiglă, pentru anul în curs ne-am propus cel puţin menţinerea cifrei de afaceri .
În vederea optimizării fluxurilor de producţie, vom reloca activitatea de realizare a produselor manuale şi a cărămizii pline pe platforma principală; prin investiţiile suplimentare relizate în acest scop, se urmăreşte dublarea capacităţii de producţie pentru aceste produse. Vechiul amplasament va fi folosit în exclusivitate pentru producţia foliei de polietilenă pentru ambalaje.