Cifra de afaceri a grupului Hornbach a crescut, în primele trei luni (1 martie- 31 mai), cu 6,1%, ajungând la 1.116 milioane euro, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Rezultatul operaţional consolidat (EBIT) al grupului a atins o valoare de 76,5 milioane euro, situându-se la nivelul anului precedent. În acest fel, odată cu atingerea acestor cifre, prognosticul privind cifra de afaceri şi profitul pentru întregul an 2016/2017 a fost confirmat.
"În cel mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, cifra de afaceri a depăşit pentru prima dată pragul de un miliard de euro. Astfel, la un avans de 6,4% s-a obţinut o cifră de afaceri de 1.058,9 milioane euro (comparativ cu perioada similară din anul financiar precedent, când s-a raportat o cifră de 995,2 milioane euro)", se arată în comunicat.
"Pe fondul unor variaţii parţial extreme ale condiţiilor meteorologice care, în multe regiuni, influenţează negativ realizarea proiectelor de construcţie şi renovare, creşterea obţinută este îmbucurătoare", a declarat directorul financiar al companiei, Roland Pelka.
Acesta a subliniat că în perioada analizată au fost inaugurate două magazine cu suprafeţe mari în Innsbruck (Austria) şi Praga (Cehia), şi, în acelaşi timp, a fost închis un magazin de mici dimensiuni Mannheim. Raportat la suprafaţă - adică fără a lua în calcul magazinele nou deschise sau pe cele închise în ultimele douăsprezece luni - precum şi raportat la efectele variaţiei cursului de schimb valutar, cifra de afaceri a concernului a crescut în primele trei luni cu 4,4%, incluzând efectele de curs valutar al ţărilor non-euro, cu 4,0%.
În prezent, concernul Hornbach Baumarkt AG operează 154 magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în nouă ţări europene. Cifra de afaceri netă ale celor 98 filiale Hornbach din Germania a crescut în primul trimestru cu 2,8%, ajungând la 591,9 milioane euro (în anul precedent situându-se la 575,7 milioane euro). Raportat la suprafaţă, cifra de afaceri a crescut cu 2,7%. Astfel, conform datelor proprii, Hornbach a avut o dezvoltare semnificativ mai bună decât media din industrie, în timp ce cota de piaţă a crescut (2015 - 11,0 %), conform sursei citate.