Carmila, subsidiara imobiliară a grupului francez de distribuţie Carrefour, se pregăteşte pentru o posibilă ofertă publică iniţială, dacă acţionarii companiei vor decide să meargă pe această variantă, a declarat marţi directorul general al companiei, Jacques Ehrmann, potrivit Reuters.
Analiştii sunt de părere că listarea la bursă a subsidiarei Carmila, care se numără printre primele cinci firme europene de proprietăţi imobiliare comerciale, ar permite Carrefour să strângă fonduri cu care să îşi finanţeze expansiunea.
Într-o declaraţie susţinută la o conferinţă cu analiştii şi jurnaliştii, Jacques Ehrmann a precizat că decizia de lansare a proiectului de listare la bursă este o chestiune care va fi hotărâtă de acţionari. "Rolul nostru este să fim siguri că firma este pregătită pentru această posibilitate. Nimic nu a fost decis încă. Dar am început să ne pregătim", a declarat Jacques Ehrmann.
Carmila a fost înfiinţată în luna aprilie 2014 pentru a achiziţiona, extinde şi renova centrele comerciale situate în apropierea hipermarketurilor Carrefour.
În luna martie a acestui an, directorul financiar de la Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat că grupul va aştepta "momentul oportun" pentru a lansa un IPO la Carmila, fără a oferi alte detalii, relatează Agerpres.
Carrefour deţine 42,3% din acţiunile Carmila. Alţi acţionari importanţi sunt companiile de asigurări Predica (divizie a Crédit agricole cu 12%), Cardif (11%), Axa (6%) şi Sogecap (divizie a Société générale cu 6%), precum şi fondurile americane de investiţii Colony (13%) şi Pimco (6%).
Patrimoniul actual al Carmila este compus în prezent din 189 de centre comerciale, dintre care 116 sunt în Franţa, 66 în Spania şi şapte în Italia. La finele lui 2015, valoarea portofoliului său se ridică la 4,5 miliarde de euro iar compania intenţionează să dezvolte alte 70 de proiecte în Europa cu o valoare suplimentară de 1,5 miliarde de euro.
Grupul Carrefour deţine 10.100 de magazine în 34 de ţări, care deservesc zilnic peste 10 milioane de clienţi.
În ţara noastră, grupul Carrefour numără 191 de magazine, dintre care 29 hipermarketuri "Carrefour", 108 supermarketuri "Market", 43 magazine de proximitate "Express", 10 magazine de proximitate "Contact" şi un magazin de comerţ online.