Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

ESTIMĂRIPreţurile produselor izolante vor creşte sub presiunea scumpirii energiei şi materiilor prime

F.A. Materiale /

Preţurile produselor izolante vor creşte sub presiunea scumpirii energiei şi materiilor prime

Piaţa a evoluat conform aşteptărilor în primul semestru al anului, afirmă Gabriel Golumbeanu, brand & communication manager "Saint - Gobain Isover Romania" SRL. Domnia sa se aştepta pentru lunile de vară la o stagnare a cererii urmând ca odată cu luna septembrie trendul să devină ascendent. "În ce priveşte nivelul preţurilor ne aşteptăm la o creştere a acestora în principal datorită evoluţiei preţului la energie", ne-a declarat Gabriel Golumbeanu.

Sub presiunea scumpirilor energiei, a materiilor prime, preţurile vor creşte, estimează Sorin Stan, director vânzări la "Rehau". Chiar şi în aceste condiţii, domnia sa se declară optimist şi crede că cererea de astfel de materiale va creşte în continuare. "Omul modern acceptă tot mai puţin compromisurile care îi afectează confortul. De exemplu, cererea pentru sistemul Raupiano este în creştere constantă, accelerată în special în ultimul an", afirmă Sorin Stan.

Şi doamna Bianka Dobre, director de marketing la "Final Distribution" este de părere că produsele izolante se vor scumpi ca urmare a creşterii preţului petrolului. "Aceste produse fiind derivate chimice din petrol, este de aşteptat să avem o creştere a preţurilor", spune doamna Dobre.

În schimb, Silviu Ghinea, director general "Geocelpro", apreciază că în perioa-da următoare va exista o cerere din ce în ce mai mare de astfel de produse în timp ce oferta şi preţurile îşi vor menţine nivelurile atinse până în prezent.

De aceeaşi părere este şi Laurenţiu Monea, director vânzări "Isomat": "Perspectivele sunt de creştere ca cerere şi ca ofertă, însă în privinţa preţurilor produselor Isomat acestea se vor menţine la acelaşi nivel pe parcursul anului 2008."

Costel Maghear, director de marketing "Dialust 2000", este optimist în ceea ce priveşte perspectivele pentru semestrul II 2008, pentru că vânzările deja au înregistrat în primul semestru o creştere de 15% faţă de perioada similară a anului trecut. La aceeaşi ofertă de produse societatea a practicat o politică de preţuri constantă.

Optimist este şi Mircea Popescu, director general al "Hirsch Porozell": "Volumele vor creşte cu 30-40%. Oferta va acoperi cererea, iar preţurile vor creşte cu 10% până la sfârşitul anului."

Pentru a doua jumătate a anului, Tiberiu Andrioaiei, director al Diviziei Deko Professional "Policolor", prevede aceeaşi rată de creştere a pieţei ca şi în prima jumătate, cu mici eventuale fluctuaţii care pot apărea datorită stării vremii, a campaniei electorale şi a efectelor deciziilor BNR în domeniul condiţiilor de creditare.

Aşteptări pozitive pentru partea a doua a anului

Rezultatele obţinute de "Selena Româ-nia" în prima jumătate a anului au fost, cu foarte mici excepţii, în parametrii proiectaţi şi bugetaţi pentru 2008. "Considerăm că vom înregistra o evoluţie ascendentă cu o creştere de aproximativ 25% faţă de rezultatele înregis-trate anul trecut. Oferta de produse către clienţii noştri se va îmbogăţi cu noi produse. În ceea ce priveşte preţurile, vom avea o abordare orientată spre stabilitate, chiar dacă Selena, ca şi importator, trebuie să se adapteze permanent la evoluţia ratei de schimb euro/leu din a doua parte a anului curent", ne-a declarat Dorin Spătaru, administrator "Selena România".

Gabriel Voicu, director de vânzări de la "Topanel", estimează scumpiri ale metalului care se vor reflecta în mod direct în preţul panourilor termoizolante. "În ceea ce priveşte cererea, aceasta a rămas crescută, numai în primul semestru Topanel comercializând 150.000 mp de panouri.", afirmă Gabriel Voicu.

Datorită amânării mai multor proiecte de investiţii pe fondul crizei financiare la nivel internaţional, începutul de an 2008 a fost unul mai puţin bun comparativ cu 2007. Totuşi, Horea Cosma, sales manager la "Rockwool Romania", estimează pentru partea a doua a anului o activitate mai susţinută şi vânzări comparative cu realizările din aceeaşi perioadă a anului trecut.

O analiză făcută asupra pieţei de materiale de construcţii pe ultimii 5 ani ne indică faptul că din ponderea vânzărilor anuale, 40% este făcută în primul semes-tru şi 60% în cel de-al doilea, susţine Radu Ştefănescu, managing partner "Ecocel". Domnia sa observă că în Româ-nia această piaţă creşte anual cu 15 -30%, în funcţie de produs şi trage concluzia că: "un calcul matematic simplu ne indică faptul că o creştere cu 50% faţă de primul semestru nu ar fi un obiectiv irealizabil".

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Proiecte

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Internaţional