Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

PSDStrategia Partidului Social Democrat privind proiectele de investiţii

F.A. Consilier /

Marius Sorin BOTA, senator, şeful departamentului de transporturi şi infrastructură al PSD

Marius Sorin BOTA, senator, şeful departamentului de transporturi şi infrastructură al PSD

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Marius Sorin BOTA, senator, şeful departamentului de transporturi şi infrastructură al PSD

    În strategia Partidului Social Democrat există o serie de proiecte concrete de care România are nevoie în ceea ce priveşte infrastructura de transport, proiecte care lipsesc din lista proiectelor cu finanţare europeană, listă stabilită de Comisia Europeană.

    În domeniul rutier, din perspectiva României trebuie să existe mai mult decât un singur punct transfrontalier principal de conectare între state. De asemenea, pentru a asigura legăturile cu ţările vecine, trebuie instituite puncte de trecere în diverse zone (ex. Giurgiulesti şi Giurgiu).

    În sectorul feroviar, este necesar a fi adăugate pe lista proiectelor, necesitatea construirii tronsonului de cale ferată Halmeu - Cluj Napoca - Sighişoara, electrificarea punctului de trecere Episcopia Bihor până la Cluj Napoca şi reabilitarea liniei de cale ferată Episcopia Bihor - Oradea - Cluj - Suceava - Iaşi - Ungheni - Chişinău, iar proiectul european al liniei feroviare de mare viteza, trebuie să ajungă, până în 2030, până la Bucureşti şi Istanbul.

    Porturile Tulcea şi Galaţi şi portul Giurgiu la Dunare trebuie şi ele incluse printre priorităţi, iar căile navigabile interioare pe Olt până la Slatina şi pe Jiu până la Craiova sunt o necesitate, dacă vorbim despre sectorul naval.

    În ceea ce priveşte sectorul aerian, trebuie găsite soluţii de finanţare pentru a moderniza şi aeroporturile mai mici, ca cele din Iaşi, Suceava, Baia Mare, nu doar pe cele mari, cum ar fi Clujul. Vorbind de aeroportul Cluj, trebuie avut în vedere că, în ciuda faptului că acesta poate fi considerat un succes la nivel de aeroport pentru pasageri, el trebuie să devină şi un aeroport pentru mărfuri.

    Pentru realizarea acestor obiective trebuie accelerată absorbţia fondurilor UE, disponibile pentru sectorul de transport, până la 100%. Parteneriatul Public - Privat este o soluţie sigură pe care numai un guvern responsabil şi curajos o poate implementa. Aşa cum în 2004 au fost finalizate 7 contracte, iar în 2008 ar fi trebuit recepţionate unele lucrări precum autostrada Bucureşti - Braşov, centura Capitalei şi podul de la Brăila (abandonate de fosta guvernare în 2005).

    În ceea ce priveşte construcţia de locuinţe, un subiect veşnic fierbinte, programul trebuie continuat şi fiecare guvern trebuie să înteleagă că avem nevoie de un fond de locuinţe cu chirie acceptabilă atât pentru tineri, cât şi pentru persoanele defavorizate/bătrâni, precum şi un fond de locuinţe destinate vânzării cu credit ipotecar. Statul va trebui să stimuleze fiscal societăţile comerciale, astfel încât acestea să înceapă construcţii de locuinţe pentru angajaţi.

    Programul Prima Casa trebuie să continue şi barierele din acest program trebuie eliminate. De exemplu: dacă cineva a avut o casă într-un judeţ, în mediul rural, în momentul de faţă nu mai poate beneficia de program pentru achiziţionarea sau construirea alteia, dacă viaţa l-a adus cu serviciu într-o altă localitate/judeţ.

    Programul Casa Verde trebuie extins şi la nivelul societăţilor comerciale şi reabilitarea termică trebuie accelerată. Autorităţile publice locale ar trebui să dezvolte singure şi anticipat zonele de dezvoltare ale localităţilor, atât pentru construcţii de locuinţe cât şi pentru dezvoltarea economică, să construiască infrastructura de acces şi utilităţile din zonele respective, astfel încât aceste zone să devină atractive pentru cei care doresc să investească în construcţii de locuinţe sau hale pentru dezvoltarea activităţilor economice.

    (NOTA - Redacţia a solicitat PSD, PNL, PDL şi UDMR detalii privind strategia lor în privinţa infrastructurii de transport şi a construcţiei de locuinţe. Detaliile privind strategiile partidelor vor fi publicate pe măsură ce acestea parvin redacţiei)

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional