Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

SISTEME IZOLANTECe trebuie să luaţi în calcul când alegeţi produse izolante?

F.A. Consilier /

Sistemele izolante trebuie să satisfacă cerinţele specifice aplicaţiilor pentru care sunt dedicate

Primele întrebări la care trebuie să aveţi răspunsul atunci când vreţi să alegeţi produse pentru izolaţii sunt: De ce vreţi să izolaţi? Ce vreţi să izolaţi? Unde vreţi să izolaţi?

Potrivit domnului Eduard Popişteanu, marketing manager la "Atlas Corporation" de aici derivă criteriile pe baza cărora se face alegerea termosistemului. De exemplu, în cazul în care urmăriţi termoizolarea unei locuinţe, factorul determinant este pierderea de căldură. Când se foloseşte polistiren extrudat (XPS) în comparaţie cu polistiren expandat (EPS) randamentul este cu circa 50% mai mare, susţine domnul Popişteanu : "Desigur trebuie luat în considerare că durata de viaţă a termosistemului cu XPS este incomparabil mai mare decât cea cu EPS, adică de aproape zece ori mai mare".

Mircea Popescu, director general al "Hirsch Porozell" SRL, este de părere că beneficiarul trebuie să în considerare nevoile reale: ce efect izolator doreşte? Există un calcul termotehnic? Dacă da, să ia în considerare concluziile acestuia privind grosimea şi paramaterii stratului izolator. Este necesară o protecţie sporită la foc? Este necesară o izolare fonică? În funcţie de acestea să decidă care este materialul termoizolator ce poate acoperi nevoile la cel mai redus cost.

Materialul ales trebuie să satisfacă solicitările specifice aplicaţiei în cauză, subliniază şi domnul Marian Şerban, director general adj. la "Swisspor". De exemplu, izolarea unei pardoseli - încărcarea mecanică, izolarea unei terase inversate - absorbţia de apă, iar izolarea unui cuptor - temperatura de lucru. În situaţia probabilă când două sau mai multe materiale izolatoare corespund cerinţelor aplicaţiei veţi considera optimul în raportul cost/rezistenţă termică (de exemplu: termoizolarea unei faţade cu EPS sau vată bazaltică).

În principiu, domnul Şerban recomandă alegerea brand-urilor producătorilor de notorietate: "Reprezintă oarecum o garanţie indirectă a conformităţii produsului cu normele, dat fiind că nu întotdeauna clientul poate verifica dovezile obiective".

Gabriel Golumbeanu, brand & communication manager "Saint -Gobain Isover Romania" SRL, recomandă criterii de selecţie a produselor de izolare în funcţie de tipul aplicaţiei unde urmează să fie utilizat produsul. Astfel se pot distinge cerinţe specifice legate de izolaţia fonică, izolaţia termică sau comportamentul la foc. Pentru aplicaţiile cel mai des întâlnite cum ar fi izolaţii ale şarpantei sau ale pereţilor de compartimentare, principalele criterii sunt:

 grosimea izolaţiei - în cazul acoperişului domnul Golumbeanu recomandă instalarea unui strat minim de 20 cm de vată minerală,

 conductivitatea termică a produsului : "
" folosirea de produse cu o conductivitate termică "
"<= 0.039 W/ mK,

 rezistivitatea la flux de aer r >= 5 kPa s/ m2 pentru realizarea unei izolaţii optime la zgomot aerian;

 reacţia la foc: produse clasificate A1 sau A2.

Alegerea unei tehnologii de hidroizolare trebuie să ţină seama de funcţionalitatea spaţiului sau zonei pe care se aplică hidroizolarea, de cerinţele date prin proiect sau documentaţia tehnică pentru hidroizolarea spaţiului, de raportul preţ - calitate, precum şi de garanţia care se acordă de către executant şi specificaţia tehnică a produsului care se foloseşte ca hidroizolaţie, afirmă Radu Avramescu, director de vânzări materiale de construcţie la "Kralex". Domnia sa subliniază că hidroizolarea spaţiilor sau zonelor cu umiditate ridicată este o problemă de maximă importanţă pentru confortul unei construcţii sau pentru funcţionalitatea unei lucrări inginereşti.

Alegerea tipului de izolaţie se face

în funcţie de gradul de încărcare

cu apă

Pentru aceasta, susţine Bianka Dobre, director de marketing la "Final Distribution", beneficiarul trebuie să se aibă în vedere că o măsură de izolare mai simplă este mai puţin expusă greşelilor, fiind astfel evident mai sigură. O drenare eficientă poate fi utilă în multe cazuri. Ea poate împiedica încărcarea datorată apei de infiltraţie care se acumulează, astfel că izolarea se poate executa mult mai simplu.

"Final Distribution" importă produse de drenaj şi protecţie mecanică a hidroizolaţiei, element foarte important în sistem, cu efect în timp asupra eficienţei hidroizolaţiei. "Din păcate piaţa nu este încă suficient educată pentru utilizarea acestor produse", consideră doamna Dobre.

Conform cercetărilor ştiinţifice, deteriorarea elementelor constructive care vin în contact cu pământul, se află pe locul 3 în evidenţa statistică privind deteriorarea construcţiilor. Nici o izolaţie nu este corespunzătoare dacă nu este protejată bine împotriva solicitărilor mecanice. Căci şi membrana de protecţie de înaltă calitate nu îşi poate îndeplini funcţia, dacă de exemplu la umplerea gropii de fundaţie a fost deteriorată cu pietre ascuţite. Protecţia construcţiei este o sarcină complexă. Dar ea poate fi rezolvată uşor dacă proiectanţii şi executanţii recurg la o soluţie de sis-tem care să ia in considerare toate cerinţele relevante şi detaliile.

Sistemele izolante trebuie să satisfacă cerinţele specifice aplicaţiilor pentru care sunt dedicate

Principalele criterii care trebuie luate în considerare la alegerea de produse şi sisteme izolante sunt cele legate de parametrii de hidro-termo şi fonoizolare, precum şi de etanşare, este de părere Dorin Spătaru, adminis-trator "Selena România". Sistemele izolante trebuie să satisfacă cerinţele specifice aplicaţiilor pentru care sunt dedicate. De exemplu, sunt extrem de importanţi parametrii de izolare fonică şi termică pentru o spumă poliuretanică aplicată la montajul unei tâmplării termoizolante (de exemplu, spuma TYTANTM 65 O2 asigură o izolare fonică de 61 dB). Alte criterii importante sunt etanşeitatea, durabilitatea şi asigurarea unei permeabilităţi eficiente împotriva penetrării apei, aerului şi vaporilor (de exemplu, sistemul de etanşare TYTANTM EuroWindow are durabilitate în exploatare şi previne pierderile de căldură cu o valoare sub 0,03 W/mK). Nu în ultimul rând izolarea împotriva acţiunii apei este un aspect esenţial pentru o aplicaţie din această categorie (de exemplu, prin sistemul de soluţii pentru acoperişuri TYTANTM - etanşanţi, benzi, adezivi, spume poliuretanice - se asigură o izolare şi etanşare eficiente atât la execuţia lucrărilor noi, cât şi la reparaţii).

Alte criterii importante sunt: uşurinţa în aplicare, condiţiile de aplicare (temperaturile ambientale şi materialelor - la aplicare, umiditatea relativă), rezistenţa termică, rezistenţa la acţiunea focului, parametrii de adeziune, absorbţie şi cei mecanici precum şi consumurile specifice.

La achiziţionarea produselor izolante beneficiarii trebuie să analizeze cu atenţie informaţiile referitoare la coeficientul de transfer termic al produsului, pentru a asigura imobilului respectiv confortul termic optim, subliniază Gabriel Voicu, director de vânzări de la "Topanel".

Mihai Nichita, administrator "Sinaqua", recomandă să fie ales sistemul de izolaţie corespunzător numai după o documentare temeinică pentru identificarea unui raport calitate - preţ optim.

În ultimii ani se observă interesul tot mai mare din partea beneficiarilor pentru soluţii şi produse de nivel calitativ ridicat, subliniază Simona Mărginean, marketing manager "Daw Benţa". Totodată, a crescut implicarea arhitecţilor şi designerilor în alegerea acestor soluţii ca urmare a creşterii exigenţei în domeniu. Această tendinţă s-a manifestat tot mai puternic în ultimii ani mai ales în zona produselor profesionale comercializate de companie. În acest sens, cea mai mare creştere pentru anul acesta este la polistirenul "Dalmatina" cu perle de grafit, un unicat pe piaţa de termoizolaţii.

Horea Cosma, sales manager la "Rockwool Romania", consideră că beneficiarii trebuie să definească prin tema de proiectare cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească obiectivul de investiţii pe care îl au în vedere. În funcţie de destinaţia acestuia, există norme şi standarde care definesc criteriile minime de performanţă.

Din punctul de vedere al izolaţiilor termice există o gamă foarte largă de produse sau sisteme. Unele produse asigură strict izolarea termică (de ex. polistirenul), alte produse îmbunătăţesc şi izolarea fonică (de ex. vata de sticlă), iar altele asigură o protecţie "totală" asigurând şi protecţia la foc pe lângă izolarea fonică şi termică. Din această categorie face parte vata minerală bazaltică, segment în care firma Rockwool este numărul unu la nivel mondial, afirmă Horea Cosma.

Criteriile pe care o persoană sau o firmă trebuie să le ia în considerare în momentul achiziţionării componentelor ce alcătuiesc un termo - sistem trebuie să fie legate de provenienţa produsului, calitatea acestuia, specificaţiile tehnice (timp şi metoda de aplicare, durabilitate, rezistenţa etc), eficienţa izolării şi preţ, spune Silviu Ghinea, director general "Geocelpro". În acelaşi timp, Costel Maghear, director de marketing "Dialust 2000", recomandă clienţilor să ţină cont de criterii precum calitatea, preţul, minimizarea timpului la montaj prin reducerea costurilor cu manopera, utilizarea materialelor ecologice.

Este de preferat ca sistemele să fie agrementate tehnic

Ţinând cont de faptul că lucrările de termoizolaţie şi hidroizolaţie sunt lucrări complexe, Lavinia Ciurtin, marketing manager Divizia Adezivi, Henkel Romania, recomandă sisteme care să fie alese cu atenţie în funcţie de nevoile şi cerinţele constructorului sau ale beneficiarului. De asemenea, este de preferat ca sistemele să fie agrementate tehnic, astfel încât beneficiarul să poată avea o garanţie în ceea ce priveşte compatibilitatea produselor din cadrul sistemului dar şi garantia că a ales soluţia potrivită.

Sorin Stan, director vânzări Departamentul Tehnica Instalaţiilor Sanitare şi Termice la "Rehau" recomandă, în ordinea importanţei, performanţele legate de parametrii de izolare, asociate cu garanţia oferită de producător şi cu durata de viaţă estimată a materialelor/sistemelor. Pe ultimul loc se află preţul, spune domnul Stan dar crede că, de fapt, această abordare pune, indirect, preţul pe primul loc, deoarece performanţele ridicate şi constante pe o lungă perioadă de timp elimină situaţiile extrem de neplăcute care impun de multe ori schimbarea soluţiei (cu câte complicaţii, costuri suplimentare, deranj, nervi uzaţi). Sunt statistici care arată că înlocuirea unui sistem ieftin (şi implicit de calitate slabă) este de două - patru ori mai scumpă decât utilizarea de la bun început a unui sistem corect ales.

La alegerea produselor termoizolante, Tiberiu Andrioaiei, director al Diviziei Deko Professional "Policolor", recomandă următoarele criterii: sistemul să fie certificat sau agrementat de instituţii abilitate, conform legilor în domeniu; selecţia parametrilor fiecărui component să fie făcută în urma consultărilor cu specialiştii pentru a se obţine efectul dorit şi, de cele mai multe ori, randament superior pentru investiţie. În plus, beneficiarii trebuie să aleagă sistemul complet şi nu hibrid, pentru a evita situaţii de incompatibilitate între componente.

Victor Moisescu, director general "Woodcote", recomandă clienţilor interesaţi de produse şi sisteme izolante, ca şi criterii de selecţie a produselor, durabilitatea şi calitatea.

Termo şi fonoizolaţia reprezintă o investiţie, nu doar o etapă constructivă distinctă

Proiectanţilor, constructorilor şi beneficiarilor, Radu Ştefănescu, managing partner "Ecocel" le recomandă să privească termo şi fonoizolaţia ca pe o investiţie, şi nu doar ca pe o etapă constructivă distinctă. Izolaţia unei case este comparabilă ca investiţie cu panourile solare şi pompele de caldură. O investiţie iniţial mai mare, dar care îşi amortizează costurile în primul an de exploatare în cazul unei izolaţii performante.

Izolaţia unei case o faci o singură dată şi este aproape imposibil să revii şi să o îmbunătăţeşti ulterior, fără costuri foarte mari, costuri generate de refacerea finisajelor sau a altor structuri care trebuie refăcute.

Izolaţia trebuie să fie făcută cu materiale nepoluante, cu materiale care nu fac punţi termice, cu materiale care au coeficient de transfer termic cât mai mic, cu materiale care sunt ecologice, cu materiale în cantităţi şi în dozaje suficiente pentru proiectul respectiv.

Avantaje oferite de producători comparativ cu celelalte produse existente pe piaţă

Principalele avantaje ale produselor pentru hidroizolaţii produse de firma "Ading" şi comercializate de firma "Kralex" sunt date de calitatea foarte bună datorată unui control riguros al producţiei şi implementării sistemului ISO 9001. Posibilitatea aplicării pe o gamă foarte diversă de suprafeţe cum ar fi: beton, cărămidă, mortare de ciment, gips carton, piatră naturală sau sintetică. Productivitate la aplicare excelentă având în vedere că produsele pot fi aplicate cu pensula sau trafaletele pe suprafeţe de mari dimensiuni. Excelenta aderenţă la stratul de bază. Elasticitate foarte bună şi, deci, rezistenţă foarte bună la cicluri de îngheţ - dezgheţ.

În cazul termosistemului "Apla" avantajele comparative sunt calitatea net superioară a adezivului şi a polistirenului extrudat. Calitatea este dată de procedurile de control şi utilajele performante din cadrul fabricii "Apla". Nu este deloc de neglijat experienţa în utilizarea termosistemului "Apla" de către beneficiari. Gradul de satisfacere al acestora este de 100%, afirmă Eduard Popişteanu, marketing manager "Atlas Corporation".

Produsele "Bauder" includ 150 de ani de experienţă a producătorului "Bauder" Gmbh din Germania. Compania oferă un sistem complet de izolaţii realizate de un singur producător (izolaţii bituminoase, izolaţii PVC, termoizolaţii poliuretanice), precum şi sisteme de acoperiş cu vegetaţie. Directorul general al firmei din România, ing.ec Abram Arpad, susţine că este realizat un control riguros al calităţii materiilor prime şi al produselor şi, în plus, se asigură service pentru sistemele de izolaţii.

Sistemele termoizolante profesionale de la "Caparol" reprezintă experienţa de 30 ani de cercetare şi producţie a grupului DAW pe piaţa europeană; între timp, "Caparol" a devenit în întreaga Europă un nume de referinţă pentru perfecţiunea tehnică în termoizolaţii, combinate cu service-ul eficient. În plus, inovaţiile introduse an de an sunt şi ele o garanţie a profesionalismului nostru. Astfel, polistirenul "Dalmatina" sau gama "Carbon" reprezintă generaţii de produse cu caracter inovativ care setează standarde noi în ceea ce priveşte aspectul faţadei, rezistenţa la factorii de mediu şi durata de viaţă a acesteia.

"Deko" oferă produse care au confirmat în ani de prezenţă de succes în piaţa locală furnizând simultan şi un pachet complex de servicii de instruire pentru aplicatori, de monitorizare la punerea în operă şi de consultanţă de specialitate la constituirea ofertelor, afirmă Tiberiu Andrioaiei, director al Diviziei Deko Professional "Policolor".

Panourile termoizolante pentru acoperiş şi perete marca "Dialust" au cel mai bun raport calitate - preţ cu excelente proprietăţi termo-fono izolante, montare rapidă la costuri minime, afirmă Costel Maghear, director de marketing "Dialust 2000".

Termo şi fonoizolaţia cu celuloza de la "Ecomodule" este o izolaţie "verde", celuloza fiind un material organic, performant. Celuloza se instalează mecanizat la nişte densităţi absolut remarcabile de până la 70 kg/ m3. Celuloza respiră, nu produce mucegai în structură şi este un excelent izolator fonic. Zona izolată devine o zona respirabilă, fără acumulări de umezeală.

Alt criteriu definitoriu este instalarea mecanizată, cu ajutorul unor pompe pneumatice, instalare foarte performantă şi rapidă.

Plăcile din ecofibre sunt realizate din fibre lemnoase gata finisate pentru decorarea/redecorarea interioară a pereţilor şi tavanelor. Uşurinţa instalării, gama cromatică diversă, proprietăţile termo şi fonoizolante pe care le posedă şi, nu în ultimul rând, raportul extrem de convenabil între preţul de vânzare şi calitate, le recomandă ca fiind prima opţiune în finisarea suprafeţelor interioare, susţine Radu Ştefănescu, managing partner "Ecocel".

Silviu Ghinea, director general "Geocelpro" SRL, susţine că diferenţa între adezivul "Insta Stick Fast Cure" şi adezivul tip mortar ce există pe piaţă este enormă. Adezivul "Insta Stick Fast Cure" (lipire rapida) este sub formă de spumă poliuretanică pentru polistiren, plăci rigips, OSB, vată minerală. Printe avantajele sale se numără eliminarea timpilor pierduţi cu prepararea (Insta Stik nu necesită preparare şi se aplică precum o spumă poliuretanică de montaj cu ajutorul unui pistol de aplicare). Cu un tub de 750 ml al cărui cost este echivalent cu al unui sac adeziv pentru polistiren se pot aplica 15 metri pătraţi (echivalentul a doi saci şi jumătate de adeziv tip pulbere pentru polistiren). Se poate tencui după o oră. Nu necesită fixare mecanică. Nu necesită consum de apă şi energie electrică. Se transportă mult mai uşor. Necesită un spaţiu mult mai mic de depozitare. Aplicarea este curată eliminându-se producerea de praf şi murdărie.

Principalele două avantaje oferite de produsele "Henkel" sunt: gama completă de soluţii şi garanţia calităţii tuturor produselor. De exemplu, sistemul de termoizolaţie Ceresit Ceretherm este agrementat tehnic european şi oferă mai multe posibilităţi de finisare a faţadelor, începând cu gletul de exterior şi terminând cu tencuieli decorative, plăci ceramice sau piatră naturală. Adiţional, "Henkel" oferă pentru sistemele Ceresit asistenţă tehnică în şantiere şi programe de instruire în cadrul Academiei Tehnice Henkel, afirmă Lavinia Ciurtin, marketing manager Divizia Adezivi, "Henkel România".

Produsul companiei "Hirsch Porozell" respectă cerinţele Standardelor Europene EN13163 "Produse termoizolante pentru clădiri produse fabricate din polistiren expandat (EPS)" şi EN13499 "Produse termoizolante pentru clădiri sisteme compozite de izolare termică la exterior (etics) pe bază de polistiren expandat". Calitatea produselor "Hirsch" este monitorizată în timpul procesului de producţie prin măsurarea de eşantioane extrase din fiecare şarjă de producţie. Sistemul de monitorizare a calităţii panourilor de polistiren expandat "Hirsch Faţadă" care intră în componenţă sistemelor compozite de izolare termică la exterior este acreditat de Oficiul pentru Certificarea Materialelor de Construcţie al Landului Viena conform standardului ETAG 004:2000 (European Tech-nical Agreement).

Utilizarea produselor "Isover" permite, datorită caracteristicilor intrinseci ale vatei minerale, obţinerea confortului termic dorit, cât şi realizarea izolaţiei fonice şi a protecţiei la foc prin utilizarea unui singur material. Gama largă de produse oferă firmei posibilitatea de a livra produsul ce răspunde cel mai bine cerinţelor specifice aplicaţiei, susţine Gabriel Golumbeanu, brand & communication manager "Saint-Gobain Isover Romania" SRL.

Produsele "Isomat" sunt caracterizate de Laurenţiu Monea, director vânzări, prin uşurinţa în aplicare, durabilitate. Sunt economice şi rezolvă radical problema izolaţiei.

Avantajele produselor "Rehau" sunt: performanţa, garanţia şi durata de viaţă superioare celor impuse de normele europene şi româneşti - acolo unde există reglementări. De exemplu, sistemul de canalizare fonoabsorbantă "Raupiano" asigură un indice de amortizare fonică de 19 dB la un debit de curgere de 4l/secundă, în timp ce normele DIN 4109 impun 30 dB.

Produsele "Rehau" mai sunt însoţite de consiliere competentă, personalizată în privinţa soluţiilor specifice fiecărei aplicaţii, urmărindu-se nu numai atingerea performanţelor tehnice necesare, ci şi controlul aspectului financiar, întotdeauna important pentru beneficiar, subliniază Sorin Stan, director vânzări, Departamentul Tehnica Instalaţiilor Sanitare şi Termice "Rehau".

Produsele "Rockwool" au la bază exclusiv vată minerală bazaltică sau fibrele minerale. În consecinţă sunt produse naturale şi ecologice care asigură reducerea consumului de energie reducând în acelaşi timp şi poluarea.

"Rockwool" a introdus şi pe piaţa din România produsele de tip "dual density", care reprezintă rezultatul celei mai inovative tehnologii de producţie. Din această gamă, Horea Cosma, director de vânzări, aminteşte produsele pentru izolarea acoperişurilor tip terasă şi pentru termoizolarea exterioară a faţadelor tencuite. Gama "dual density" se caracterizează prin proprietăţi fizico -mecanice (izolare termică, parametri mecanici, izolare fonică) superioare produselor uzuale "mono density" oferite de ceilalţi producători.

Câteva dintre avantaje competitive pentru trei dintre produsele aflate în acest moment în oferta Selena România: spume poliuretanice care reprezintă singura clasa de produse fără emisii toxice de MDI, cu valve sigure antiblocare şi fără materii prime interzise de la 1 iulie de reglementările europene; silicon - singurul etanşant neutru din domeniu disponibil în 65 de culori, cu conţinut de fungicide şi rezistent la: îmbătrânire, la acţiunea razelor UV şi la acţiunea mucegaiului; Agentul de Impregnare a lemnului este singurul produs pentru protecţia lemnului cu patru funcţionalităţi: protecţie împotriva acţiunii focului, ciupercilor lemnului, insectelor dăunătoare lemnului şi împotriva mucegaiului.

Avantajele izolaţiei cu spumă poliuretanică "Sinaqua" constau în faptul că, printr-o singură aplicare se realizează izolaţia hidro, termo, fono, ignifugare. În plus, produsul este ecologic şi permite transferul de vapori (respiraţia pereţilor), subliniază Mihai Nichita, administrator "Sinaqua" .

Cataloagele "Swisspor" pun un accent deosebit pe prezentarea particularităţilor reţetelor de fabricaţie şi a fluxurilor tehnologice prin care compania se diferenţiază de majoritatea concurenţilor săi. Datorită caracteristicilor produselor, costurile lucrărilor pot fi diminuate prin reducerea consumurilor specifice sau mărirea productivităţii aplicării. De exemplu, polistirenul LambdaPor are o conductivitate termică cu 20% îmbunătăţită şi permite o reducere a costului cu până la 10 %/m5. Sistemul compozit hidro-termoizolant Swisspor DUO permite reducerea manoperei de aplicare cu 10 - 40% comparată cu diferite soluţii alternative clasice.

Toate produsele importate de "Topanel" respectă standardele europene în domeniu, gama de panouri este pre-echipată cu garnituri de etanşare, iar datorită celor cinci reprezentanţe din teritoriu compania asigură consultanţă tehnică de specialitate şi participare activă la toate proiectele clienţilor săi.

Spre deosebire de multe alte companii de pe piaţă, "Woodcote" oferă sisteme agrementate tehnic, subliniază Victor Moises-cu, directorul său general.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional