Tehnologia Daikin "Flash Streamer", eficientă în proporţie de 99,9% în inactivarea coronavirusului
Companii / 10 martie 2021
Daikin investeşte foarte mult în zona de cercetare şi dezvoltare şi, în contextul pandemiei de COVID-19, a confirmat de curând eficienţa tehnologiei Flash Streamer, patentată Daikin, care a inactivat cu succes peste 99,9% din coronavirus (SARS-CoV-2), după ce particulele virusului au fost iradiate pe o perioadă de timp de trei ore, ne-a spus Daniel Vasile, Managing Director Daikin Air Conditioning România, într-un interviu. Acesta subliniază, printre altele, că rezultatele pozitive obţinute în urma testelor de laborator reprezintă doar primul pas până la finalizarea analizelor în curs şi dovedirea exactă a eficacităţii împotriva COVID-19 a echipamentelor Daikin care folosesc această tehnologie.
(Interviu cu Daniel Vasile , Managing Director Daikin Air Conditioning România)
Reporter: Cum a fost afectată activitatea Daikin de pandemia de Covid 19?
Daniel Vasile: Pandemia SARS- CoV2 a avut un impact puternic asupra multor sectoare din economia locală, inclusiv asupra industriei noastre, acest lucru aducând schimbări pentru companie la nivel de business şi de echipă. Pe segmentul de proiecte comerciale am sesizat amânarea sau anularea mai multor lucrări, mai ales în sectorul HoReCa, care, de altfel, a fost cel mai afectat domeniu în 2020. Pe plan intern, am luat toate măsurile necesare pentru a ne adapta rapid noului context, implementând într-un timp foarte scurt noi fluxuri şi proceduri, care au asigurat păstrarea calităţii produselor şi serviciilor oferite de Daikin către partenerii şi clienţii noştri finali la cele mai înalte standarde.
Comunicarea permanentă cu partenerii noştri a fost unul dintre elementele cheie pe care ne-am bazat în tot acest timp, împreună reuşind să găsim soluţii pentru a gestiona orice posibilă problemă ar fi putut să apară în aceste luni dificile.
Reporter: Care a fost evoluţia pieţei aparatelor de aer condiţionat în ultimul an?
Daniel Vasile: Una dintre schimbările aduse de pandemia de Covid-19 în piaţa rezidenţială a fost creşterea dorinţei clienţilor de a investi mai mult în confortul locuinţei. Trecerea la sistemul de telemuncă s-a transpus în dorinţa de a investi într-un spaţiu optim de lucru, dar şi de locuit în acelaşi timp. Conform studiilor realizate, românii au alocat bugete mai mari pentru amenajarea casei cu echipamente de calitate, care să aducă un plus de confort, în timp ce preţul nu a mai fost principalul criteriu de achiziţie.
Chiar dacă 2020 a fost un an dificil, piaţa echipamentelor de split a mers pe un trend pozitiv, în principal datorită interesului mare al clientului pentru produse eficiente energetic, durabile şi tehnologic avansate, cu focus pe calitatea interioară a aerului
Reporter: Ce strategie a abordat Daikin pentru a trece mai uşor prin criză?
Daniel Vasile: Anul 2020 a însemnat pentru Daikin România o reevaluare şi reaşezare a tuturor proceselor de lucru, astfel încât business-ul nostru să se desfăşoare în parametri normali, iar clienţii noştri să nu resimtă vreo schimbare în calitatea serviciilor noastre. Astfel, am regândit, în perioada de lockdown, toate procesele privind gestionarea comenzilor, a transporturilor şi recepţia produselor noastre la nivel naţional. Am alocat o atenţie sporită departamentului de service, unde am gândit proceduri speciale de urmat pentru echipă, astfel încât să putem asigura cel mai înalt nivel de siguranţă atât lor, cât şi clienţilor. Este foarte important de menţionat că, încă din primul moment de la declanşarea crizei pandemice, am deservit cu prioritate proiectele din sistemul medical, atât la nivel de livrări, cât şi de mentenanţă.
Implementarea sistemului de lucru remote pentru echipă a fost un proces care s-a desfăşurat rapid şi fără dificultăţi, Daikin având deja infrastrutura necesară creată. Astfel, adaptarea la noua modalitate de lucru a fost un proces asimilat uşor de către echipă, productivitatea şi eficienţa colegilor rămânând la acelaşi nivel ca înainte. Am pus foarte mult accent pe comunicarea şi contactul permanent între colegi, pentru a păstra coeziunea şi nivelul de informare la aceleaşi standarde.
Reporter: Care a fost cifra de afaceri anul trecut, comparativ cu cea din 2019?
Daniel Vasile: Anul financiar al Daikin România este cuprins între 1 aprilie şi 31 martie, astfel va putem oferi date doar pentru primele 10 luni din an. În perioada 1 aprilie - 31 ianuarie am raportat un avans cu 5% al cifrei de afaceri, comparativ cu perioada similară din anul financiar trecut.
Ţînând cont de evoluţia pieţei de profil, estimăm că vom încheia întregul an cu un business în linie cu estimările iniţiale.
Reporter: Cum a evoluat cererea din domeniu?
Daniel Vasile: Sectorul rezidenţial a înregistrat o creştere în 2020, existând în piaţă o cerere mai mare pentru echipamente precum: purificatoare de aer, splituri şi pompe de căldură. Clienţii au căutat produse eficiente şi durabile, observându-se tendinţa de a achiziţiona soluţii care să le ofere beneficii pe termen lung, precum lipsa de intervenţii de service, economii la facturile de energie şi tehnologii cu un impact redus asupra mediului.
În ceea ce priveşte segmentul comercial, anul 2020 a fost marcat de o uşoară scădere a cererii, mai ales în zona proiectelor din zona de retail.
Raportat la proiectele de service, am observat o tendinţă de amânare a operaţiunilor de mentenanţă, mai ales în cazul clădirilor de birouri, deoarece echipamentele nu au fost folosite la capacitatea normală datorită sistemului de telemuncă adoptat de majoritatea companiilor.
Reporter: Ce proiecte de investiţii aveţi pentru acest an?
Daniel Vasile: Filozofia Daikin constă, în primul rând, în oferirea unei experienţe inedite pe care o oferim clientului final, nu numai prin produse de calitate, dar şi prin interacţiunea pe care acesta o are cu noi pe întreaga durată de viaţă a echipamentelor. Experienţa impecabilă cu produsele Daikin începe încă din stadiul de prospectare a pieţei, urmând ca procesul de achiziţie, atât în mediul offline, cât şi online, şi cel de post vânzare, să fie caracterizate ca servicii complete.
Dezvoltarea continuă a reţelei de parteneri, prin training-uri şi cursuri care asigură cel mai ridicat nivel de informaţii şi cunoştinţe în domeniu, este, de asemenea, una dintre principalele direcţii pe care ne axăm.
Grija faţă de mediu şi comercializarea de produse cu un impact redus asupra acestuia reprezintă una dintre cele mai importante direcţii strategice la nivel de grup. În acest sens, ne concentrăm eforturile în educarea pieţei de profil din România înspre produse sustenabile, care să ofere beneficii pentru un stil de viaţă sănătos.
Nu în ultimul rând, investim foarte mult în zona de cercetare şi dezvoltare. Astfel, în contextul pandemiei COVID19, am confirmat de curând eficienţa tehnologiei Flash Streamer, patentată Daikin, care a inactivat cu success peste 99,9% din coronavirus (SARS-CoV-2), după ce particulele virusului au fost iradiate pe o perioadă de timp de trei ore. Rezultatele pozitive obţinute în urma testelor de laborator reprezintă doar primul pas până la finalizarea analizelor în curs şi dovedirea exactă a eficacităţii împotriva COVID-19 a echipamentelor Daikin care folosesc această tehnologie.
Reporter: Ce tendinţe sunt în domeniu?
Daniel Vasile: Tendinţele pieţei de HVAC-R se ghidează după mai mulţi parametri, printre care tehnologia, evoluţia pieţei de construcţii şi cerinţele clienţilor finali. Astfel, pe segmentul aparatelor de aer condiţionat, funcţiile suplimentare şi tehnologia ocupă primele poziţii în criterile de alegere ale unui astfel de echipament, în detrimental preţului. Acest lucru se datorează faptului că, în prezent, clienţii sunt interesaţi din ce în ce mai mult de modele smart, sustenabile şi au aşteptări diferite de la un astfel de echipament, în comparaţie cu anii trecuţi.
Un alt trend pe care l-am observat în ultimii ani pe piaţa de profil este legat obiceiurile de achiziţie ale clienţilor finali, şi anume orientarea preponderent către cumpărăturile online. Pe lângă siguranţa şi distanţarea fizică pe care ni le asigură mediul virtual, atât de necesare în momentul de faţă, achiziţiile online simplifică mult procesul de cumpărături, oferind posibilitatea de a face achiziţii 24/7, livrarea produselor la domiciliu, compararea flexibilă şi facilă a produselor, direct de pe telefon sau laptop, şi economia de timp. Studiile recente arată că anul trecut aproximativ 80% din achiziţiile de aparate destinate uzului casnic au fost realizate în online.
Calitatea aerului din interior este o altă tendinţă pe care o observăm pe piaţa locală. Ne petrecem peste 90% din timp în interior, iar aerul din spaţiile închise poate fi mult mai poluat decât cel din exterior, datorită particulelor fine precum praful, alergenii sau bacteriile şi viruşii. Românii au început să pună accent pe aceste aspecte şi investesc în purificatoare de aer, care contribuie la eliminarea tuturor acestor elemente dăunătoare şi contribuie la asigurarea unui flux constant de aer curat.
Noi tendinţe se observă şi în piaţa de încălzire, unde pompele de căldură capătă o cotă din ce în ce mai mare. Daikin este unul dintre jucătorii principali în această zonă, având o gamă variată de sisteme care ating clasa de eficientă A+++. Daikin este primul producător care a lansat pompe de căldură cu agent frigorific R32, unitatea exterioară putând funcţiona chiar şi la temperaturi de până la -25°C.
Centrala termică rămâne în continuare cel mai căutat produs pentru încălzirea locuinţelelor din România. Şi în acest caz, clienţii sunt interesaţi de tehnologii avansate care să le confere confort sporit şi economii la facturile de energie. Daikin oferă cea mai mică centrală de pe piaţă din punct de vedere al dimensiunilor, un produs destinat atât proiectelor de înlocuire a echipamentelor de generaţie mai veche, cât şi primelor instalări, fiind potrivit atât pentru apartamente, cât şi pentru case.
Reporter: Care sunt avantajele aparatelor de aer condiţionat de la DAIKIN?
Daniel Vasile: Daikin România este promotor de noi tehnologii şi echipamente care să răspundă nevoilor clienţilor şi direcţiilor globale de responsabilitate faţă de mediu. Modelele de aer condiţionat din portofoliul nostru sunt caracterizate printr-un grad ridicat de eficientă energetică, durabilitate, conectivitate, care folosesc cele mai noi tehnologii de filtrare şi purificare a aerului şi care sunt sustenabile.
Reporter: Ce perspective are piaţa de profil, în opinia dumneavoastră?
Daniel Vasile: Estimăm că segmentul rezidenţial îşi va continua trend-ul ascendent pe care îl are în momentul de faţă, acest lucru datorându-se nevoii continue de îmbunătăţire şi creştere a gradului de confort. Totodată, mizăm şi pe construcţiile noi din zona de real estate rezidenţial, luând în calcul creşterea înregistrată în ultima perioadă.
În ceea ce priveşte zona comercială, probabil vom resimţi o încetinire a ritmului alert în care intrase industria construcţiilor înainte de pandemia COVID-19, mai ales în zona de office buildings şi HoReCa.
Reporter: Care credeţi că va fi evoluţia cererii în această vară în Bucureşti, după lipsa de căldură din această iarnă?
Daniel Vasile: Am observat pe segmentul rezidenţial, în ultima vreme, o cerere crescută pentru echipamentele de aer condiţionat care pot fi folosite atât pentru pentru răcire, cât şi pentru încălzire. Datorită tehnologiei de ultimă generaţie şi a nivelului ridicat de eficientă, unităţile split pot fi folosite şi pe perioada iernii, clienţii începând să fie mai atenţi şi la această funcţie a echipamentelor pe care le achiziţionează. Astfel, ne aşteptăm la o cerere crescută pe acest segment şi în perioadele cu temperaturi scăzute din an, nu numai în sezonul clasic din primăvară-vara.
Reporter: Din ce zonă aveţi cea mai mare cerere?
Daniel Vasile: Există perioade caracterizate de un vârf al vânzărilor, precum lunile din sezonul cald, când cererea din sectorul rezidenţial este în mod clar mai ridicată. Dar, pe durata întregului an, se realizează un echilibru în raport cu business-ul aferent segmentului comercial.
Reporter: Mulţumesc!