Valenţele educaţionale ale ROFMACursul de Facility Management
ADVERTORIAL
Asociaţie reprezentativă a profesioniştilor din domeniul administrării, întreţinerii şi operării clădirilor din Romania, ROFMA este iniţiatoarea şi organizatoarea Cursului de Facility Management (FM), în prezent cel mai important, coerent şi bine structurat instrument educaţional de pe piaţa de FM. Ceea ce dă o "greutate" deosebită acestui produs educaţional, unic în România, este parteneriatul cu Real Estate User Group (REUG) din cadrul Universităţii Tehnice din Viena, una dintre cele mai prestigioase platforme de training în facility management din Europa, cu peste 1000 de membri şi asociaţi. Până în prezent s-au desfăşurat trei ediţii ale acestui curs, cea de-a patra ediţie urmând a fi organizată în perioada septembrie - noiembrie 2013 (cu începere din data de 26 septembrie).
Principalele obiective ale cursului de facility management sunt:
- prezentarea integrală şi sistematizată a domeniului facility managementului, conform standardelor actuale europene;
- informarea completă şi la zi a cursanţilor, prin expuneri teoretice interactive şi prin aplicaţii practice, cu privire la cele mai recente evoluţii în sfera administrării, întreţinerii şi operării clădirilor;
- creşterea consistentă a competenţelor şi a gradului de profesionalism al managerilor şi specialiştilor în facility management.
Destinatarii cursului sunt, în principal, managerii şi specialiştii din facility management, activi atât în cadrul firmelor furnizoare de servicii, cât şi în departamentele administrative ale companiilor naţionale, multinaţionale, reţelelor de retail, reţelelor bancare şi ale altor organizaţii care deţin şi administrează diferite spaţii. De asemenea, cursul se adresează şi clienţilor care au relaţii contractuale cu furnizorii de servicii de facility management.
Structura tematică a cursului, care s-a perfecţionat cu fiecare ediţie, este organizată pe module ce includ, practic, toate componentele domeniului de referinţă şi anume:
- servicii de facility management infrastructural: curăţenie, dezinsecţie/ deratizare, peisagistică, recepţie, Call Center şi Help Desk;
- protecţia antiincendiu, a sănătăţii, siguranţei şi a mediului; servicii de pază şi securitate; managementul deşeurilor; managementul riscului;
- clădirile sustenabile şi operarea acestora: Green Building - LEED/ BREEAM; reducerea consumurilor şi eficientizarea energetică a clădirilor;
- mentenanţa tehnică a echipamentelor şi instalaţiilor clădirilor: predictivă, preventivă şi corectivă;
- managementul energiei, Certificatul de Performanţă Energetică (CPE), Auditul Energetic.
- managementul proiectelor - planificarea şi implementarea proceselor, tehnici de evaluare;
- standardele europene în FM - EN 15221/1-5 şi tendinţe în facility managementul European;
- Facility, Property şi Asset Management - Puncte comune şi sinergii.
- software FM si aplicaţii: CAFM, CMMS şi alte produse aplicative;
- ciclul de viaţă al clădirilor, revizii şi optimizări ale construcţiilor, starea tehnică a clădirilor;
- aspecte legale şi financiare ale FM, resurse umane, comunicarea eficientă, satisfacţia clienţilor şi managementul contractelor.
De subliniat că se acordă o mare pondere, de cca. 40%, aplicaţiilor practice "în teren", respectiv la locaţii reprezentative (clădiri de birouri, de retail etc.) din Bucureşti, oraş care are şi cel mai mare şi variat fond imobiliar din România.
Cursul se va încheia cu o lucrare scrisă, cursanţii obţinând un calificativ de confirmare a absolvirii, care va fi menţionat în Certificatul de Absolvire eliberat şi recunoscut de ROFMA şi de REUG, document semnat de preşedintele ROFMA şi de prof. dr. Alexander Redlein de la Universitatea Tehnică Viena, în calitate de coordonator academic al cursului.
Ca un element de ultimă oră, ROFMA anunţă introducerea în cadrul Clasificării Ocupaţiilor din Romania (COR) a ocupaţiei de "manager de facilităţi", fapt confirmat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. Un beneficiu esenţial, rezultând din această recunoaştere oficială, constă în accelerarea procesului de autorizare a cursului, proces aflat în plină desfăşurare, şi care va contribui substanţial la realizarea unui limbaj comun între clienţii şi furnizorii de astfel de servicii din România.